VY_32_INOVACE_AUT1_14 Základní koncepce osobních automobilů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pohon všech kol vozidel Škoda
Advertisements

Řízení motorových vozidel
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel
Základní koncepce vozidel
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Rozvodovky OB21-OP-EL-AUM-JEŘ-U Ondřej Jeřábek
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel“
Karoserie a rámy automobilů a motocyklů
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Stanice Technické Kontroly
Motorová vozidla Mtv.
Třecí kotoučové spojky a hydrodynamické měniče
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Rozvodovky, diferenciály, pohony 4 x 4
Střední odborná škola Otrokovice
Přídavné převodovky a kloubové spoje
Nápravy Střední odborná škola Otrokovice
Automobily – koncepce, karoserie
Autor:Petr Koblížek Předmět/vzdělávací oblast: Provozuschopnost dopravních prostředků Tematická oblast:Konstrukční skupiny dopravních prostředků Téma:Kontrola.
Automatické převodovky
Mechanické převodovky
VY_32_INOVACE_AUT1_16 Karoserie. -chránit posádku, náklad a jednotlivé části vozidla před vnějšími vlivy -zajistit požadované pohodlí jízdy -v případě.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_06.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_10.
VY_32_INOVACE_AUT2_05 Diferenciál.  vyrovnat rozdílové otáčky hnacích kol zejména při průjezdu zatáčkou a na různém povrchu silnic  rozdělit točivé.
VY_32_INOVACE_AUT2_07 Pohon všech kol. připojitelný pohon všech s rozdělovací převodovkou stálý pohon všech kol samočinně připojený pohon všech kol Rozdělení.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada13 AnotaceRámy.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_11.
Palivová soustava vznětového motoru OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
Konstrukce zážehových a vznětových motorů Konstrukce zážehových a vznětových motorů OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_20.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 01 AnotaceKoncepce.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_16.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 01 AnotaceDruhy.
PRAVIDELNÉ TECHNICKÉ PROHLÍDKY SILNIČNÍCH VOZIDEL.
KARBURÁTOR OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U Obsah  Význam karburátoru v automobilu Význam karburátoru v automobilu Význam karburátoru v automobilu  Princip.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 Anotace.
VY_32_INOVACE_AUT2_19 Retardéry. Účelem retardéru je vozidlo zpomalit, nikoliv však zastavit. Retardér nelze použít ani jako brzdu parkovací. Používají.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_19.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 Anotace.
Hlavní části motorových vozidel
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_01.
VY_32_INOVACE_AUT2_12 Volant a hřídel volantu. V případě čelního nárazu představuje volant s hřídelem volantu pro řidiče největší nebezpečí zranění. Proto.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_14.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_07.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
VY_32_INOVACE_AUT1_15 Požadavky na karoserii z hlediska bezpečnosti.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_A_16.
VY_32_INOVACE_AUT2_01 Spojovací hřídele.  u automobilů s motorem ve předu a s pohonem zadní nápravy  u automobilů s pohonem všech kol Použití.
VY_32_INOVACE_AUT2_02 Spojovací klouby.  křížové klouby  tripoidní klouby  kuličkové klouby  dvojité klouby  suché klouby Druhy.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_05.
VY_32_INOVACE_AUT2_14 Řídící tyče. přenos pohybu řízení vytvořených převodkou řízení na rejdová kola přenos síly a její změna podle potřeby nastavení.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_01.
Samosvorný diferenciál
VY_32_INOVACE_AUT2_17 Řízení traktoru.
Rámy automobilů VY_32_INOVACE_13_254
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Stabilizátory a jejich funkce v systému
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_AUT1_17 Rámy.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_AUT2_09 Dynamika jízdy.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
2. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_AUT1_14 Základní koncepce osobních automobilů

Při posuzování základní koncepce automobilu se vychází z umístění hnacího ústrojí tj. motoru, spojky, převodovky a rozvodovky, vzhledem k nápravám automobilu. V současné době se konstruují ve čtyřech základních koncepcích: -klasická koncepce -přední pohon -zadní pohon -pohon všech kol 1. Koncepce automobilu

a) Klasická koncepce Motor s převodovkou je umístěn podélně vpředu, hnací síla se přenáší na zadní nápravu spojovacím kloubovým hřídelem (Mercedes, BMW …)

Výhody: -velký a dobře přístupný zavazadlový prostor -možnost vytvoření různých verzí karoserie Nevýhody: -nutnost použít spojovací hřídel, který je zdrojem vibrací -za určitých podmínek nedostatečné zatížení zadní nápravy

Přemístění převodovky, popř. i spojky, k zadní nápravě umožňuje rovnoměrnější rozložení hmotnosti na přední a zadní nápravu u nezatíženého vozidla. Toto rozmístění se nazývá transaxle (Alfa Romeo, Lancia)

b) Přední pohon Motor s převodovkou a rozvodovkou je umístěn napříč u přední nápravy (Škoda Octavia) nebo podélně před přední nápravou (Audi). Přední náprava je hnací a řídící.

Výhody: -velký a dobře přístupný zavazadlový prostor -možnost vytvoření různých verzí karoserie -odpadá spojovací kloubový hřídel -nejlepší využití obestavěného prostoru -bezpečnější projíždění zatáček -jednoduchá konstrukce zadní hnané nápravy

Nevýhody: -odlehčení přední hnací nápravy při akceleraci a jízdě do svahu -nutnost použití stejnoběžných kloubů pro hnací hřídele kol -komplikovanější konstrukce přední nápravy -horší přístup k jednotlivým celkům

c) Zadní pohon Motor s převodovkou a rozvodovkou je umístěn u zadní nápravy podélně nebo příčně (T613). Přední náprava je řídící.

Výhody: -Dostatečné zatížení zadní hnací nápravy pří akceleraci a jízdě do svahu -Odpadá spojovací kloubový hřídel -Jednoduchá konstrukce přední řídící nápravy

Nevýhody: -nedostatečně velký zavazadlový prostor -nemožnost vytvoření různých variant karoserie -obtížnější chlazení motoru a vytápění automobilu -horší přístup k jednotlivým celkům

d) Pohon všech kol Motor s převodovkou může být umístěn vpředu nebo vzadu, podélně nebo příčně (Audi Quattro)

JAN, Zdeněk, Bronislav ŽDÁNSKÝ a Jiří ČUMPERA. Automobily 1: Podvozky. Brno: Avid, ISBN PILÁRIK, Milan a Jiří PABST. Automobily. Vyd. 1. Praha: Informatorium, 2000, 3 sv. ISBN Použitá literatura