Lidská sídla Organismy provázející člověka. Mikroorganismy  Nejmenší organismy(mikroorganismy),které provázejí člověka jsou:  bakterie  viry  kvasinky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BAKTERIE Evelina Wajtrová.
Advertisements

RISKUJ přírodopis 6 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
ORGANISMY PROVÁZEJÍCÍ ČLOVĚKA BEZOBRATLÍ ŽIVOČICHOVÉ VERONIKA STRAKOVÁ.
Prokaryotní organismy Bakterie I. Systém bakterií systém založený na morfologických a fyziologických vlastnostech (např. charakter buněčné stěny, tvar.
Kyselé deště. Co to je? Kyselý déšť je déšť, který má ph>5.5. Normální déšť je mírně kyselý (ph=cca6). Tato mírná kyselost je způsobená oxidem uhličitým.
CIZOPASNÍCI A PLOŠTĚNCI. Každý je má. Jsou na dveřních klikách, nákupních vozících, domácích zvířatech. Dokonce když si s někým potřesete rukou může do.
Těžké kovy Pb Cd Hg Olovo, kadmium, rtuť. je těžký, toxický, kujný, nízkotavitelný, měkký kov odolný proti korozi známý již od starověku vyskytuje se.
VY_32_INOVACE_23_BĚŽNÉ DĚTSKÉ NEMOCI_P_HORKÁ. BĚŽNÁ ONEMOCNĚNÍ DĚTSKÉHO VĚKU.
POHLAVNÍ CHOROBY výklad a opakování Název: VY_32_INOVACE_Pohlavni_choroby Škola: ZŠ a MŠ Komenského 103, Jilemnice Autorem materiálu a všech jeho částí,
Bakterie. Jsou jednobuněčné organismy Stavba buňky bakterií – nakresli a popiš str. 30.
SPALOVACÝ MOTORY – DIESELOVÉ. OBSAH Úvod Vynález dieselového motoru
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ AUTOR: Mgr. Helena Špinarová NÁZEV: VY_52_INOVACE_27 II Oběhová soustava TEMA: Člověk a jeho svět - Přírodověda.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Co to je buňka? Může představovat: –samostatný organismus (například u trepky velké) –nebo jen část celku neschopnou samostatného života (nervová buňka).
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Chemie pro 9. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název:
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_36_01_antikoncepce, choroby.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_16_Imunita Téma:
 chorobný stav, při kterém dochází k postižení hostitelského makroorganismu prostřednictvím parazit  inaparantní infekce- skrytá infekce bez typických.
Stres a jeho důsledky. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_10.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Anotace Ročník8. Druh materiáluPrezentace Pomůcky Cíl (inovace)Prezentace slouží k učivu o vitaminech, k zápisu do sešitu a k aktivnímu ověření znalostí.
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá Autor: Mgr. Vilkusová Anna Název: VY_32_INOVACE_15_Hygiena Číslo a název klíčové aktivity: III/2 Inovace.
Ochrana zdraví Bc. Balonová Soňa. Co je to zdraví? Co si představuješ pod tímto pojmem? Co pro Tebe znamená být zdráv?
HMYZ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_01_Bakterie.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Riskuj Přírodopis VI. třída.
Magda Karhánková Cvičení z biologie oktáva
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Potraviny a výživa 1. ročník – kuchař, číšník, servírka
Základní škola, Hradec Králové
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_04_01_ žlázy s vnitřní sekrecí.
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 03_Soustava dýchací
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: 469 661 719, emaiI:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 114_Bakterie
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_102_Prvoci
Vzduch – abiotický faktor
Základní škola, Hradec Králové
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
VY_52_INOVACE_25_Jednobuněčné organizmy - bakterie - učební text
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Kontrola prostředí a sterility
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Dýchací soustava VY_32_INOVACE_06-04 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Potraviny a výživa 1. ročník – kuchař, číšník, servírka
JEDNOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
Vnější cizopasníci člověka.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
LIDSKÁ SÍDLA Mikroorganismy.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
ALIMENTÁRNÍ NÁKAZY A OTRAVY
Člověk a životní prostředí
Význam a zásady třídění organismů,
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
VY_52_INOVACE_19_01_trávicí soustava
Transkript prezentace:

Lidská sídla Organismy provázející člověka

Mikroorganismy  Nejmenší organismy(mikroorganismy),které provázejí člověka jsou:  bakterie  viry  kvasinky  plísně  prvoci

 Někteří z nich žijí uvnitř lidského těla nebo na jeho povrchu.  Zdravý člověk žije s řadou těchto mikroorganismů bez jakýchkoliv obtíží v přirozené rovnováze-a některé jsou dokonce velmi důležité pro jeho zdraví.  Jiné mikroorganismy jsou naopak nebezpečné protože vyvolávají nemoci(jsou patogenní).Vyvolání nemoci se říká infekce.Rychlé šíření infekce je epidemie.

Bakterie  Uvnitř lidského těla žijí různé bakterie  Některé z nich pomáhají člověku trávit potravu a produkují vitaminy.  Jiné žijí v lidském těle,aniž mu zjevně prospívají.  Bakterie jsou všudypřítomné.  Poznali jsme je ve vodě,v půdě,jsou i v ovzduší kolem nás.

 Škodlivé bakterie se v těle napadeného organismu rychle množí  Vyvolávají v těle různé odezvy jako horečku,bolesti v krku nebo průjmy  Mezi běžné bakteriální nemoci u nás stále patří angína nebo zápal plic  Bakterie způsobují i pohlavní nemoci jako kapavku a syfilis a jsou i příčinou moru nebo cholery

Viry  Ještě jednodušší formy života než bakterie jsou viry  Viry vyvolávajív těle změny v životních dějích,způsobují onemocnění, např.:  Chřipku,rýmu,neštovice,dětskou obrnu,zarděnky,příušnice a také chorobu AIDS  Zdravé tělo se onemocnění brání,napříkladvytváří protilátky.

 Člověk,který má v těle dost protilátek,je proti nákaze odolný čili má dobrou imunitu.  Někdy se očkováním dodávají do těla již hotové protilátky,které zamezují onemocnění.  Člověk tak získává odolnost uměle na různě dlouhou dobu.

Bakterie v těle