Rovnice s neznámou ve jmenovateli 3. Počet řešení rovnice s neznámou ve jmenovateli Autor: Mgr. Vladimíra Trnková, ZŠ Lhenice.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Advertisements

Rovnice a nerovnice s neznámou pod odmocninou
Žaneta Hrubá Jana Dušková
Lineární rovnice s parametrem. Kvadratické rovnice s parametrem.
Definiční obor lomeného výrazu – podmínky, kdy má lomený výraz smysl
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Seminární práce číslo: 7 Zpracoval : Vladimír KORDÍK T-4.C
Rovnice s neznámou ve jmenovateli - 2
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Lineární rovnice s jednou neznámou Autor: Vladislava Hurajová.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Podmínky lomených.
Dosazovací metoda řešení soustavy lineárních rovnic
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
UŽITÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ ROVNICE S NEZNÁMOU VE JMENOVATELI
KVADRATICKÉ ROVNICE. Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
2.2 Kvadratické rovnice.
R OVNICE A NEROVNICE Soustava lineárních rovnic o více neznámých II. VY_32_INOVACE_M1r0114 Mgr. Jakub Němec.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
5,2 Milan Hanuš X Poznámky TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého.
Jaroslav Formánek, M-TVT-ZŠ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ROVNICE KOŘENY ROVNICE EKVIVALENTNÍ ÚPRAVY
Komplexní čísla - 1 VY_32_INOVACE_ Motivační úvod.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
R OVNICE A NEROVNICE Lineární rovnice VY_32_INOVACE_M1r0102 Mgr. Jakub Němec.
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Soustavy rovnic počet řešení. x + y = 6 2x – y = 6 zvolíme sčítací metodu 3x = 12 x = y = 6 y = 2 zk.: L 1 = = 6 P 1 = 6L 1 = P 1 L 2 = 8.
ROVNICE řešení lineárních rovnic rovnice s neznámou ve jmenovateli
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Lineární rovnice Řešené úlohy.
Soustava lineární a kvadratické rovnice
Jednoduché rovnice, užití druhé ekvivalentní úpravy
SOUSTAVY LINEÁRNÍCH ROVNIC 2. METODA SČÍTACÍ Autor: Mgr. Vladimíra Trnková, ZŠ Lhenice.
Rovnice s neznámou ve jmenovateli 2. Řešení jednoduchých rovnic s neznámou ve jmenovateli Autor: Mgr. Vladimíra Trnková, ZŠ Lhenice.
4.3 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli Mgr. Petra Toboříková.
Nerovnice Ekvivalentní úpravy.
3. LINEÁRNÍ ROVNICE A NEROVNICE
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Lineární rovnice Druhy řešení.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
3.2 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli
Lineární rovnice Druhy řešení.
Lineární rovnice Druhy řešení.
Název prezentace (DUMu):
Soustavy lineárních rovnic
I. Podmínky existence výrazu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Rovnost versus rovnice
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
27 ROVNICE – POČET ŘEŠENÍ.
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Transkript prezentace:

Rovnice s neznámou ve jmenovateli 3. Počet řešení rovnice s neznámou ve jmenovateli Autor: Mgr. Vladimíra Trnková, ZŠ Lhenice

Př. 1 Zkouška: Rovnice má 1 řešení Kořen rovnice x= a, kde a se nerovná číslům vyloučeným v úvodu řešení rovnice (tzv. podmínkám) Rovnice má 1 řešení Kořen rovnice x= a, kde a se nerovná číslům vyloučeným v úvodu řešení rovnice (tzv. podmínkám) Všechny rovnice, které jsme počítali ve 2. dílu tématu, měly právě jedno řešení.

Př. 2 Zkouška: nemá smysl, protože po dosazení dostaneme ve jmenovateli nulu! Rovnice nemá řešení Kořen rovnice x= a, kde a se rovná číslu vyloučenému v úvodu řešení rovnice (tzv. podmínkám) Rovnice nemá řešení Kořen rovnice x= a, kde a se rovná číslu vyloučenému v úvodu řešení rovnice (tzv. podmínkám)

Př. 3 Zkouška: neúplná Dosadíme-li za proměnnou libovolné číslo (kromě nuly), dostaneme vždy L≠P Rovnice nemá řešení Kořen rovnice 0.x= a, kde a se rovná libovolnému reálnému číslu kromě nuly. Rovnice nemá řešení Kořen rovnice 0.x= a, kde a se rovná libovolnému reálnému číslu kromě nuly. Zkouška:např. y = 1

Př. 4 Zkouška: neúplná Dosadíme-li za proměnnou libovolné číslo (kromě čísel 0 a 1), dostaneme vždy L= P Rovnice má nekonečně mnoho řešení Kořen rovnice 0.x= 0 Rovnice má nekonečně mnoho řešení Kořen rovnice 0.x= 0 Zkouška:např. z = 2

Řeš rovnice a proveď zkoušky a) b) c) d) Řešení: a)Nemá řešení (a=1 a zároveň a≠1) b)Jedno řešení (b=3; b≠1) Zk.: L = P = 1 c)Nekonečně mnoho řešení, c≠-0,5 d)Jedno řešení (d=3; d≠2, d≠-2) Zk.: L = P = 5