Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Druhá a třetí mocnina a odmocnina (EUPŠM9), M 8.r. Zpracoval:Mgr. Anna Sedlaříková
Anotace: DUM je zaměřen na upevnění učiva – užití druhé a třetí mocniny a odmocniny v geometrii. DUM vytvořen:
Druhá a třetí mocnina a odmocnina Užití v geometrii
Úloha č. 1 Doplň chybějící údaje: Obsah čtverce 9 m²25 m²400 m²2 500 m² Délka strany čtverce Povrch krychle
Řešení úlohy č. 1 Obsah čtverce 9 m²25 m²400 m²2 500 m² Délka strany čtverce 3 m5 m20 m50 m Povrch krychle 54 m²150 m²2 400 m²15000m²
Úloha č. 2 Doplň tabulku: Obsah čtverce 0,49 m² cm² 30,25 cm² Délka strany čtverce 6,5 cm0,8 m
Řešení úlohy č Obsah čtverce 0,49 m² 2500 cm² 42,25 cm² 0,64 m² 30,25 cm² Délka strany čtverce 0,7 m50 cm 6,5 cm 0,8 m5,5 cm
Úloha č. 3 Doplň chybějící údaje zaokrouhlené na 1 desetinné místo: Délka hrany krychle 3,2 dm 12,4 cm 63 mm 0,52 m Povrch krychle Objem krychle
Řešení úlohy č. 3 Délka hrany krychle 3,2 dm 12,4 cm 63 mm 0,52 m Povrch krychle 61,4 dm² 922,6 cm² mm² 1,6 m² Objem krychle 32,8 dm³ 1906,6 cm³ mm³ 0,1 m³
Úloha č. 4 Doplň následující tabulku: Objem krychle 27 m³125 dm³8000 cm³ Délka hrany krychle Povrch krychle
Řešení úlohy č. 4 Objem krychle27 m³125 dm³8000 cm³ Délka hrany krychle 3 m5 dm20 cm Povrch krychle54 m²150 dm²2400 cm²
Použité zdroje: Učebnice: Zdena Rosecká a kolektiv učitelů: Algebra pro 8. ročník,Brno,1999,IBSN Zdena Rosecká, Arnošt Míček: Geometrie pro 8. ročník, Brno, 1999, ISBN X