Preget, Matějka a Grulich. - vnímání okolí tímto druhem oka je výrazně odlišné, než je tomu u lidí - výhodou složených očí je schopnost vnímat velký zorný.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba panorámat Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Advertisements

Oční vady. Krátkozrakost Dalekozrakost Šedý zákal Zelený zákal Vetchozrakost Šilhání Astigmatismus Tupozrakost Barvoslepost.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Komunikace Že si nerozumíme, je normální. Že si porozumíme, je zázrak. neznámý autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.1.7 Mnohovýznamová slova Název sady: Český jazyk a literatura 3.
VY_52_INOVACE_04_02_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák navazuje na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubuje. Žák vysvětlí funkci čočky v lidském oku.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
ČOČKY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_32.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_15_ZRAK TÉMA: SMYSLOVÁ SOUSTAVA.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 9. ročník III
VY_32_INOVACE_PŘČL.11 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis.
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_6A_8B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:6. Tematický okruh,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Přírodopis.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Mgr. Milan Pechal, Ing. Zdeněk Hlavačka Název prezentace (DUMu): Zorné pole a světelnost Název sady: Optika pro.
F YZIKA Optické vlastnosti oka Vypracoval: Lukáš Karlík.
Oko Barbora Davidová Tereza Broušková Ha An Nguyen Kateřina Onderková.
Digitální učební materiál
Matouš Bořkovec, ZŠ Suchdol
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova
ZRAK ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_17_28_Zrak.
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Souhrnné otázky, Světelné jevy
Monitory Monitor je základní výstupní elektronické zařízení sloužící k zobrazování textových a grafických informací.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_PLODY
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
ÚSTROJÍ ZRAKU (opakování pojmů - 2.část)
Stavba oka Funkce oka Onemocnění oka Zajímavosti o oku
VY_32_INOVACE_16_Živočichové
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Lidé a ostatní živočichové
Lidské oko Název : VY_32_inovace_17 Fyzika - lidské oko
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Zobrazení zrcadlem a čočkou
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
TÉMA: Výrobky a přírodniny
DUM II. / 13. smysly Bc. Zdeněk Klíma.
Věcné učení VY _32 _INOVACE_11_07_smysly člověka (zrak 1)
Základy úpravy digitální fotografie
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám.
LIDSKÉ RASY.
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
Případová studie - moodle workshop
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_120_M6
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Kognitivní (poznávací) procesy
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
F-Pn-P065-Zorny_uhel_a_lupa
F-Pn-P064-Oko_a_jeho_vady
1. 1.
Transkript prezentace:

Preget, Matějka a Grulich

- vnímání okolí tímto druhem oka je výrazně odlišné, než je tomu u lidí - výhodou složených očí je schopnost vnímat velký zorný úhel - další výhodou je možnost fungování i při mikroskopické velikosti - naopak nevýhodou složených očí je ale značná neostrost

- složené oči jsou složeny z ommatidií - každé z ommatidií je trvale zaměřeno nepatrně jiným směrem - z jednotlivých obrazů pak živočich poskládá celkový obraz

- pomocí mnoha očí je zobrazován mozaikovitý obraz - kvůli nemožnosti zaostření je obraz neostrý - oko nemá schopnost zaostřit malé předměty - důležitou výhodou tohoto zraku je zvětšení zorného pole, které je v některých případech tak velké, že hmyz vidí i dozadu

- odlišné než u člověka - složené oko má jiné zrakové pigmenty než lidské oko - hmyz tak vnímá barvy, které člověk nedokáže vnímat - živočichové se složeným okem nevidí červenou barvu