Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Srovnání možností matematického vyjádření části celku
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Stejnou část celku lze matematicky zapsat několika způsoby. Rozdělíme-li jeden celek na dvě stejné části, dostaneme dvě poloviny. Jeden celek, jedna jednina, 100 %.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Stejnou část celku lze matematicky zapsat několika způsoby. Půlka, polovina... … a tři její možné matematické zápisy.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Stejnou část celku lze matematicky zapsat několika způsoby. … Desetinným číslem … Zlomkem … Procenty
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Stejnou část celku lze matematicky zapsat několika způsoby. … Desetinným číslem … Zlomkem … Procenty
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Stejnou část celku lze matematicky zapsat několika způsoby. … Desetinným číslem … Zlomkem … Procenty
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Převod mezi desetinnými čísly a procenty. V matematickém vyjádření pomocí procent dochází v číselné hodnotě oproti desetinnému číslu k posunu desetinné čárky o dvě místa doprava. K takovému posunutí dochází při násobení číslem ) Z desetinného čísla na procenta.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Převod mezi desetinnými čísly a procenty. Chceme-li část celku vyjádřit místo desetinného čísla pomocí počtu procent, vynásobíme desetinné číslo 100 a připíšeme značku procent. Nejjednodušší způsob, jak násobit 100, je posunout desetinnou čárku o dvě místa doprava. 1) Z desetinného čísla na procenta.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. V matematickém vyjádření pomocí desetinného čísla dochází v číselné hodnotě oproti zápisu pomocí procent k posunu desetinné čárky o dvě místa doleva. K takovému posunutí dochází při dělení číslem 100. Převod mezi desetinnými čísly a procenty. 2) Z procent na desetinné číslo.,,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Převod mezi desetinnými čísly a procenty. Chceme-li část celku vyjádřit místo počtu procent pomocí desetinného čísla, vydělíme desetinné číslo 100 a již nepíšeme značku procent. Nejjednodušší způsob, jak dělit 100, je posunout desetinnou čárku o dvě místa doleva. 2Z procent na desetinné číslo.,,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Nejjednodušší způsob jak převést zlomek na desetinné číslo je vydělit čitatele jmenovatelem. Vycházíme při tom ze znalosti, že zlomková čára je jiná možnost zápisu dělení dvou čísel. Převod mezi zlomkem a desetinným číslem. 1) Ze zlomku na desetinné číslo.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Chceme-li část celku vyjádřit místo zlomku pomocí desetinného čísla, vydělíme čitatele jmenovatelem. Převod mezi zlomkem a desetinným číslem. 1) Ze zlomku na desetinné číslo.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Každé číslo se dá zapsat pomocí zlomku tak, že jej „lomíme“ číslem 1. Každý zlomek můžeme rozšířit libovolným číslem různým od nuly, což znamená vynásobit tímto číslem čitatele i jmenovatele. Převod mezi zlomkem a desetinným číslem. 2) Z desetinného čísla na zlomek. Rozšiřovat budeme tak, abychom se zbavili desetinných čísel, tzn. posunuli desetinnou čárku „na jejich konec“. Čitatele i jmenovatele vynásobíme číslem 10. Čitatele i jmenovatele vynásobíme číslem 100. Na závěr zlomky ještě zkrátíme.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Převod mezi zlomkem a desetinným číslem. 2) Z desetinného čísla na zlomek. Na závěr zlomky ještě zkrátíme. :5 :25
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Převod mezi zlomkem a desetinným číslem. 2.) Z desetinného čísla na zlomek. :5 :25 Chceme-li část celku vyjádřit místo desetinného čísla pomocí zlomku, přepíšeme číslo do tvaru zlomku, ten rozšíříme tak, aby byla v čitateli i jmenovateli celá čísla, a na závěr jej zkrátíme do základního tvaru.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Nejjednodušší způsob jak převést zlomek na desetinné číslo je vydělit čitatele jmenovatelem. Vycházíme při tom ze znalosti, že zlomková čára je jiná možnost zápisu dělení dvou čísel. Převod mezi zlomkem a procenty. 1) Ze zlomku na procenta. Na konec vynásobíme 100 a připíšeme značku procent.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Chceme-li část celku vyjádřit místo zlomku pomocí procent, vydělíme čitatele jmenovatelem, vynásobíme číslem 100 a připíšeme značku procent. Převod mezi zlomkem a desetinným číslem. 1) Ze zlomku na procenta.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Nejdříve převedeme na desetinné číslo tak, že vydělíme hodnotu počtu procent 100. Převod mezi zlomkem a procenty. 1) Z procent na zlomek. Potom použijeme postup pro převod desetinného čísla na zlomek. :5 :25
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Doplň tabulku Procenta Desetinná čísla Zlomky 1/1 2/1
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Tabulka běžně se vyskytujících hodnot Procenta Desetinná čísla Zlomky 1/1 2/1