Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mocniny zlomků (základu – mocněnce ve tvaru zlomku)
Advertisements

Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
Pojem zlomek a jeho zápis.
Zlomky a desetinná čísla.
Zlomky a desetinná čísla.
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek objemu.
Zlomky Autor: Marek Ovčačík.
ZLOMKY 7. ROČNÍK ZÁKLADNÍ ŠKOLY
Zlomky Smíšená čísla.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Srovnání možností matematického vyjádření části celku
Jak postupovat při převádění jednotek délky.
PŘEVODY JEDNOTEK HMOTNOSTI.
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek obsahu
Rozklad mnohočlenů na součin
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Racionální čísla.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Dělení lomených výrazů
MATEMATICKÝ KVÍZ – ČÍSELNÉ OBORY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PROCENTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Druhá mocnina a odmocnina
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Matematický kufr Verze 3
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
PŘEVODY JEDNOTEK ČASU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
PROVĚRKY Převody jednotek času – 2. část
Najdi dva stejné obrázky
Název učebního materiálu
Rozklad mnohočlenů na součin
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Zlomky Čísla smíšená..
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Zlomky Čísla smíšená..
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek objemu − 2. část
Zlomky Krácení zlomků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Desetinná čísla (1) Základní pojmy
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Zlomky Čísla smíšená..
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Převody jednotek času – 2. část
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Transkript prezentace:

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Srovnání možností matematického vyjádření části celku

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Stejnou část celku lze matematicky zapsat několika způsoby. Rozdělíme-li jeden celek na dvě stejné části, dostaneme dvě poloviny. Jeden celek, jedna jednina, 100 %.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Stejnou část celku lze matematicky zapsat několika způsoby. Půlka, polovina... … a tři její možné matematické zápisy.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Stejnou část celku lze matematicky zapsat několika způsoby. … Desetinným číslem … Zlomkem … Procenty

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Stejnou část celku lze matematicky zapsat několika způsoby. … Desetinným číslem … Zlomkem … Procenty

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Stejnou část celku lze matematicky zapsat několika způsoby. … Desetinným číslem … Zlomkem … Procenty

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Převod mezi desetinnými čísly a procenty. V matematickém vyjádření pomocí procent dochází v číselné hodnotě oproti desetinnému číslu k posunu desetinné čárky o dvě místa doprava. K takovému posunutí dochází při násobení číslem ) Z desetinného čísla na procenta.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Převod mezi desetinnými čísly a procenty. Chceme-li část celku vyjádřit místo desetinného čísla pomocí počtu procent, vynásobíme desetinné číslo 100 a připíšeme značku procent. Nejjednodušší způsob, jak násobit 100, je posunout desetinnou čárku o dvě místa doprava. 1) Z desetinného čísla na procenta.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. V matematickém vyjádření pomocí desetinného čísla dochází v číselné hodnotě oproti zápisu pomocí procent k posunu desetinné čárky o dvě místa doleva. K takovému posunutí dochází při dělení číslem 100. Převod mezi desetinnými čísly a procenty. 2) Z procent na desetinné číslo.,,

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Převod mezi desetinnými čísly a procenty. Chceme-li část celku vyjádřit místo počtu procent pomocí desetinného čísla, vydělíme desetinné číslo 100 a již nepíšeme značku procent. Nejjednodušší způsob, jak dělit 100, je posunout desetinnou čárku o dvě místa doleva. 2Z procent na desetinné číslo.,,

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Nejjednodušší způsob jak převést zlomek na desetinné číslo je vydělit čitatele jmenovatelem. Vycházíme při tom ze znalosti, že zlomková čára je jiná možnost zápisu dělení dvou čísel. Převod mezi zlomkem a desetinným číslem. 1) Ze zlomku na desetinné číslo.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Chceme-li část celku vyjádřit místo zlomku pomocí desetinného čísla, vydělíme čitatele jmenovatelem. Převod mezi zlomkem a desetinným číslem. 1) Ze zlomku na desetinné číslo.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Každé číslo se dá zapsat pomocí zlomku tak, že jej „lomíme“ číslem 1. Každý zlomek můžeme rozšířit libovolným číslem různým od nuly, což znamená vynásobit tímto číslem čitatele i jmenovatele. Převod mezi zlomkem a desetinným číslem. 2) Z desetinného čísla na zlomek. Rozšiřovat budeme tak, abychom se zbavili desetinných čísel, tzn. posunuli desetinnou čárku „na jejich konec“. Čitatele i jmenovatele vynásobíme číslem 10. Čitatele i jmenovatele vynásobíme číslem 100. Na závěr zlomky ještě zkrátíme.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Převod mezi zlomkem a desetinným číslem. 2) Z desetinného čísla na zlomek. Na závěr zlomky ještě zkrátíme. :5 :25

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Převod mezi zlomkem a desetinným číslem. 2.) Z desetinného čísla na zlomek. :5 :25 Chceme-li část celku vyjádřit místo desetinného čísla pomocí zlomku, přepíšeme číslo do tvaru zlomku, ten rozšíříme tak, aby byla v čitateli i jmenovateli celá čísla, a na závěr jej zkrátíme do základního tvaru.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Nejjednodušší způsob jak převést zlomek na desetinné číslo je vydělit čitatele jmenovatelem. Vycházíme při tom ze znalosti, že zlomková čára je jiná možnost zápisu dělení dvou čísel. Převod mezi zlomkem a procenty. 1) Ze zlomku na procenta. Na konec vynásobíme 100 a připíšeme značku procent.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Chceme-li část celku vyjádřit místo zlomku pomocí procent, vydělíme čitatele jmenovatelem, vynásobíme číslem 100 a připíšeme značku procent. Převod mezi zlomkem a desetinným číslem. 1) Ze zlomku na procenta.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Nejdříve převedeme na desetinné číslo tak, že vydělíme hodnotu počtu procent 100. Převod mezi zlomkem a procenty. 1) Z procent na zlomek. Potom použijeme postup pro převod desetinného čísla na zlomek. :5 :25

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Doplň tabulku Procenta Desetinná čísla Zlomky 1/1 2/1

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Tabulka běžně se vyskytujících hodnot Procenta Desetinná čísla Zlomky 1/1 2/1