Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Optimalizace stavu zásob
Advertisements

CW – 13 LOGISTIKA Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb Fakulta stavební VUT v Brně © Ing. Václav Rada, CSc. 22. PŘEDNÁŠKA Logistika a jakost.
Technická dokumentace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Činnosti ve výrobním.
Semestrální práce z předmětu Projektový management
Technologie – výrobní proces ve strojírenství
EKONOMIKA ZÁSOBOVÁNÍ Ing. Hana Kročová
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Nákup materiálu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
ZÁSOBOVÁNÍ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví a.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Nákup operativní Ivan Gros odsouhlasení dodacího listu s fakturou pro účtárnu Výchozí stav: pro každou položku vybrán dodavatel uzavřena.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
2 LOGISTICKÉ SYSTÉMY Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc.
BILANCE MATERIÁLU.
Informatika a komunikace v logistice Kapitola 8: Úkoly logistického informačního systému, Struktura informačního systému podniku, Pohyb informací v síti.
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
EVIDENCE ZÁSOB.
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
ZÁSOBOVACÍ FUNKCE.
Čerpání zásob. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1289Ročník: 2. a 3. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Výpočty o majetku Téma: Graf čerpání.
Logistika. Osnova výkladu  Čím se logistika zabývá?  Co logistika řeší?  Organizace skladového hospodářství  Řízení zásob  Náklady na zásobování.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Ing. Veronika Dostálková MBA MAJETEK PODNIKU – OBĚŽNÝ MAJETEK Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Majetek podniku. oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) dlouhodobý.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Zkoušení oken. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
MATEMATIKA Kvadratická rovnice. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 10 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_1PP_OPR_08.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
LOGISTIKA LOGISTIKA LOGISTIKA - vychází (z logis, ubytování) znamená původně přechodné ubytování a zásobování vojska - nauka, která se zabývá fyzickými.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Výroba eurooken - video
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Konstrukce a výroba oken
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Konstrukce a výroba oken
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Karnaughovy mapy – tři proměnné
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Ekonomika Zásobovací činnost 3. Ing. Miroslava Farmačková
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
ELEKTROTECHNIKA Řazení kondenzátorů – sériové řazení
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Autor: Ing. Sikorová Renata
Zahraniční obchod Dovozní operace.
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Organizace výroby Organizace a řízení výroby

Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu: 04_01_32_INOVACE_10

Řízení nákupu Předmět: Organizace výroby Ročník: 4. Jméno autora: Ing. Lenka Kandlerová Škola: SPŠ Hranice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Kandlerová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Anotace: Prezentace seznamuje studenty s podstatou řízení nákupu. Zaměřuje se na plánování nákupu, výpočet spotřeby, jednotlivé kroky řízení nákupu a formy nákupu. Klíčová slova: Plán nákupu, výpočet spotřeby, metody výpočtu, potřeby, nákupní trh, všeobecné a specifické informace, poptávka, nabídka, objednávka, dodací list, typy nákupu.

Plánování nákupu Operativní plán nákupu se v podnicích realizuje zpravidla ve čtyřech základních krocích, a to jako: 1.výpočet spotřeby materiálu (S), 2.výpočet pojistné zásoby (Zp), 3.určení velikosti disponibilní zásoby na začátku plánovacího období (Zd), 4.výpočet potřeby dodávek jednotlivých druhů materiálu (D). V podstatě se řeší základní bilanční rovnice: D = S + Zp - Zd

Výpočet spotřeby Spotřebu můžeme zjistit pomocí následujících metod: a)programově orientované – vychází z kusovníků, norem spotřeby, dokladů o použití materiálu, b)spotřebně orientované – sledují pravidelný průběh spotřeby, trendové projevy ve spotřebě, sezonní kolísání, c)subjektivně orientované - znalecká ohodnocení, intuitivní odhady.

Řízení nákupu Úkolem nákupu je:  ujasnění potřeb – situační analýza, stanovení velikosti a termínů potřeb,  analýza nákupního trhu – získávání potřebných informací o trhu a dodavatelích, jejich hodnocení,  realizace dodávky – obchodní písemnosti.

Ujasnění potřeb Podnik při ujasnění potřeb vychází z následujících kroků: a)analyzuje potřeby na odbytovém trhu (podněty k inovaci výrobku), b)vývoj produktu (koncepce, technický projekt, rozpracování technické přípravy výroby), c)rozdělení použitých sestav a podsestav (objem nákupu a rizika zajištění), d)definice potřeb (stanovení nových potřeb, shrnutí požadavků).

Analýza nákupního trhu Podnik získává informace o:  nakupovaném zboží (datum nákupu a použití),  tržní struktuře (nabídka, poptávka),  vývoji trhu (sezónnost, změny, trendy),  dodavatelích (materiál, servis, vztahy),  cenách (cenové strategie, sledování cen). Kromě trhu analyzuje podnik také jednotlivé dodavatele. Sbírá informace všeobecné (podnikové), specifické (výrobek) a informace k servisní politice.

Hodnocení dodavatele Hodnocení dodavatele je u každého podniku jiné, protože si stanovují vlastní podniková kritéria, na základě kterých probíhá hodnocení. K nejčastějším kritériím patří:  kvalita, cena, vedlejší náklady, termíny dodání, spolehlivost, technické schopnosti, dodavatelský servis, reklamace, komunikace, ostatní (místo, vztah k ŽP, dodržování předpisů o obalech atd.)

Zajištění dodávky Dodávka je předmětem obchodní korespondence, kam patří: 1.poptávka – hledáme vhodného dodavatele. 2.nabídka – odpověď na poptávku. 3.objednávka – zajišťuje realizaci nákupu. Zpravidla obsahuje: označení účastníků, výzvu k dodání, popis zboží, termín a místo dodání, závazky, formální a věcné podmínky obchodu. 4.dodací list – zajišťuje přejímku dodaného zboží.

Formy nákupu 1.bez skladování a) případové opatření (stroje, zařízení, obchodní zboží atd.) b) sladěné s výrobou (suroviny, pomocný materiál, polotovary atd.) 2.se skladováním a) spojené se zakázkou (suroviny, pomocný materiál, polotovary atd.) b) spojené s doplňováním zásob (suroviny, pomocný materiál, obchodní zboží atd.)

Použitá literatura Líbal, V.: Organizace a řízení výroby. Praha: SNTL Tomek, G. – Vávrová, V.: Řízení výroby a nákupu. Praha, Grada Publishing Wöhe, G.: Úvod do podnikového hospodářství. 1. vydání českého překladu. Praha, C.H.Beck 1995.