Zaniklé tramvajové provozy ČR Zaniklé tramvajové provozy – Těšín 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zaniklé tramvajové provozy ČR – Ústí nad Labem
Advertisements

Generální dodavatel technologií pro tunelový komplex Blanka 1 Ing. Ladislav Balšán ČKD PRAHA DIZ, a.s. vedoucí komplexních zkoušek TKB.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Konstrukce akumulátoru Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových vozidel.
Rovnice a nerovnice Slovní úlohy VY_32_INOVACE_RONE_15.
1 Současný stav veřejné osobní hromadné dopravy v městech ČR a její financování Ing. Miloslav Kulich předseda SDP ČR.
PŮJČOVNA KOL A KOLOBĚŽEK Informační centrum města Kyjova Ing. Dita Hojačová Tel.:
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výpočet spotřeby materiálu z plných pálených cihel.
SPALOVACÝ MOTORY – DIESELOVÉ. OBSAH Úvod Vynález dieselového motoru
Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava
REGÁLOVÉ ZAKLADAČE - jsou skladovacím zařízením, které zajišťuje obsluhu regálů v úzkých manipulačních uličkách - navazují na stohovací jeřáby - jejich.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Komunikace řídících jednotek I. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Imobilizér Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových vozidel Ročník:3.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_34_ČS TEMA: Manufaktury a první.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Přehled a zvláštní typy zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo.
OSTRAVA AUTOR: MICHAL GŘEŠEK. Poloha města MAPA MĚSTA Praha 380km Slovensko 50km 15km Polsko D1.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Diagnostika řídících jednotek I. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení.
Uzavírky a objízdné trasy v rámci realizace II. etapy „Rekonstrukce ulice Nádražní“ v termínu od do
Škola: Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jana Gawronová ZŠ Praktická 5. ročník Člověk a jeho.
Železniční muzeum Mulhouse 1994 Foto Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Ostrava. Ostrava je město na rozhraní Slezska a Moravy na severovýchodě České republiky, poblíž hranic s Polskem.
1 Komentované prohlídky města Poskytovatel: Horácké muzeum a informační centrum Prohlídka města zahrnuje centrum Nového Města, dva historické sklepy a.
Ministerstvo vnitra ČR, leden 2012 Centrální nákup v resortu MV.
Výhybna Praha Vítkov Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru tesařské práce. Prezentace obsahuje výklad strojů a zařízení pro svislou dopravu ve.
Netradiční zdroje elektrické energie
Fyzika - referát Vlaky.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_05_CÉVNÍ SOUSTAVA
DÁNSKO A ISLAND Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Termika – Fotovoltaika
Výroba elektrické energie - obecná část
Objem a povrch kvádru a krychle
Ještěd.
Velkokapacitní cas tatra pro jsdh Jevíčko
Ústecký kraj Název školy: ZŠ Salvátor
Utkání PhDr. Vladimír Süss, Ph.D.
Opakování na 3. písemnou práci
Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků
Ivan Kraus.
Posouzení a návrh organizace dopravy ve vybraném městě (obci)
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
VY_32_INOVACE_
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_ 32_ INOVACE _12_10_stěhování národů
Procenta v „autařské“ praxi
Vila Tugendhat v Brně.
NEREALIZOVANÉ TRAMVAJOVÉ PROJEKTY V ČR
Inter Informatics Group
Paliativní a hospicová péče v Libereckém kraji
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Manufaktury a první stroje
RFID a vážení - řízení nákladů na svoz odpadů
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Integrace tramvaje se železnicí
Kontrolní test znalostí
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Praha matka měst autor: Honza S. - 9.A.
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
Praha matka měst autor: Honza S. - 9.A.
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zemědělské družstevnictví Družstva za první republiky a dnes
Významné stavby SŽDC v regionu Střední a východní Moravy
POMĚR VE SLOVNÍCH ÚLOHÁCH
Airbus A-380.
Lanovka na horu Aiguille du Midi
Transkript prezentace:

Zaniklé tramvajové provozy ČR Zaniklé tramvajové provozy – Těšín 1

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Těšín Zaniklé tramvajové provozy – Těšín 2 Jaromír Nohavica: Těšínská Kdybych se narodil před sto lety v jinačí době u Larischů na zahradě trhal bych květy má lásko tobě tramvaj by jezdila přes řeku nahoru slunce by zvedalo hraniční závoru a z oken voněl by sváteční oběd …

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Těšín Zaniklé tramvajové provozy – Těšín 3

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Těšín Několik slov o Těšíně Polsky CIESZYN, německy TESCHEN Bývalá metropole Těšínského knížectví První písemná zmínka roku 1155 od roku 1220 již městem Od roku 1327 Těšínské knížectví součástí Zemí koruny České Na počátku 20.století měl obyvatel z toho dle obcovací řeči: 5 % Čechů 42% Poláků 53% Němců Významné zastoupení Židů Po rozpadu monarchie je Těšínsko na rozhraní ČSR a Polska, spor přerostl v ozbrojenou konfrontaci. Definitivní hranici tvoří od řeka Olše a vznikla města Český Těšín a Cieszyn Význam Košicko-bohumínské dráhy V roce 1938 ČT připojen k Polsku, v letech k Německu Zaniklé tramvajové provozy – Těšín 4

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Těšín Zaniklé tramvajové provozy – Těšín 5 Na levém břehu řeky Olše byla postavena v letech 1869 – 1871 KBD a její nádraží V roce 1888 stavba tratě Kojetín – Frýdek –Bielsko Potřeba spojení historického centra s nádražím 1909 žádost o koncesi 1910 zadání stavby tratě, vozovny a elektrárny firmě AEG Wien zahájení provozu

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Těšín Zaniklé tramvajové provozy – Těšín 6 Rozchod 1000 mm Stavební délka 1793m, zakončení úvratěmi Dvě výhybny – km 0,72 u mostu a km 1,34 na náměstí km 0,87 odbočka manipulační tratě k vozovně a k elektrárně, délka 630 metrů Žlábkové kolejnice Maximální stoupání 77 ‰ v ulici Głęboka Napájecí napětí 500 V

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Těšín Vozovna jednolodní se 3 kolejemi, každá pro 2 vozy, montážní kanál a malá dílna Zaniklé tramvajové provozy – Těšín 7

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Těšín Zaniklé tramvajové provozy – Těšín 8 Vozový park V roce 1910 dodány 4 motorové vozy od firmy Ringhoffer Praha, elektrická výzbroj AEG Wien, vlečné vozy nebyly nikdy používány Délka mm, šířka mm, výška mm, rozvor mm, váha kg

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Těšín Skříň dřevěná, do poloviny vnější oplechování a pak peřejky. Plošiny kryté na čelech. Sedadla příčné 2+1, celkem 18 míst k sezení a 12 míst ke stání. Nýtovaný podvozek s dvojím vypružením. 2 trakční motory 2x22 kW, 2 kontroléry. Brzdy – elektrodynamická, tlakovzdušná, ruční. Kompresor namontován přímo na jedné ložiskové komoře – pohon jen při jízdě. Vzduchový také sypač písku a houkačka. Váha vzduchové výzbroje kg. Zaniklé tramvajové provozy – Těšín 9 Změna nátěru po skončení 1. světové války

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Těšín Zaniklé tramvajové provozy – Těšín 10 Provoz zajišťovaly 3 vozy v intervalu 10 – 12 minut. V roce 1911 bylo k dispozici 21 zaměstnanců z toho 6 řidičů a 6 průvodčích.

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Těšín Zaniklé tramvajové provozy – Těšín 11 Ukončení provozu V roce 1920 rozdělení města Na mostě zřízeny 2 celnice –česká a polská Kontrola cestujících a personálu i vozidel Spory o podílování nákladů a výnosů ukončen provoz Vozy staženy na polské území a v letech 1922 – 1923 předány do Lodže Trať zlikvidována v roce 1923

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Těšín Zaniklé tramvajové provozy – Těšín 12

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Těšín Ing. Rudolf John Senior manager Pragoimex a.s. Pod náspem 795/12 Praha 9 Zaniklé tramvajové provozy – Těšín 13 Děkuji za pozornost Prezentace zpracována s použitím podkladů z publikace Tramvaje v Těšíně autorů Blumenscheina, Kysely a Stenchlé – vydalo SURSUM Brno, roku 2000