8. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_2C_11_Vzduch.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kyslík Mgr. Helena Roubalová
Advertisements

Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_52_INOVACE_02/1/18_Chemie
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
VY_32_INOVACE_1CH.9.10 Autor: Mgr. Petra Skalická Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Chemie, 9. třída ZŠ Únor 2012 Základní škola Kutná Hora,
Průmyslové plyny.
CHEMIE 8. ROČNÍK Zdroje uhlovodíků. Zemní plyn. Uhlí.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
CHEMIE KOLEM NÁS.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
VZDUCH OBECNÁ CHEMIE VY_32_INOVACE_10 - VZDUCH.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
KYSLÍK.
Ch_093_Prvky_Vlastnosti a použití chemických prvků-Kyslík
VY_32_INOVACE_13_VZDUCH Anotace Rozšíření poznatků o vzduchu Autor
Krajina a životní prostředí
Vzduch Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Opakování voda, vzduch.
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
VZDUCH.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda, Chemie Název: Oxid siřičitý a dusičitý Autor: Zdeněk Fikejs Datum, třída: , 9.roč. Stručná anotace: Seznámení.
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Atmosféra Filip Bordovský.
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
VZDUCH Složení a význam © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
Kyslík.
Prvky a směsi Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_11_Kyslík Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák NEKOVY - plynné O N Rn kyslík dusík vzácné plyny vodík He Ar Ne Xe Kr halogeny.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_09_Kyslík Téma: Chemie.
Voda a vzduch 2. VZDUCH RZ Důležitý k dýchání Důležitý k dýchání Směs: Směs: Kyslík 21 % Kyslík 21 % Dusík 78 % Dusík 78 % Ostatní plyny 1.
Chemie pro 9. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_13_Vzduch Téma: Chemie.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Dobrý sluha, ale zlý pán Chemie – 8. ročník Autor: Mgr. Jitka Pospíšilová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra - test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák VZDUCH Víš, proč je vzduch nezbytný a důležitý pro život člověka? Víš, čemu.
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o kyslíku. Klíčová slova: kyslík, výskyt,
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_4A_13_Bílkoviny.
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
VLASTNOSTI LÁTEK A TĚLES
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov Město,
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Voda hydrosféra základní podmínka života (tělo člověka – 60 – 70%vody)
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Uhlí.
VODA, VZDUCH, KYSLÍK, HASICÍ PŘÍSTROJE
Vzduch Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Vzduch Vzduch.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Alkoholy Chemie pro 9.ročník ZŠ.
PLYNY- TECHNICKÉ PLYNY
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Alkeny Chemie pro 9.ročník ZŠ.
CHEMIE - Kyslík Střední škola hotelová a služeb Kroměříž Název školy
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
Vzduch.
Transkript prezentace:

8. ročník ZŠ

Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_2C_11_Vzduch Téma: Chemie pro 8. ročník

 materiál slouží k výkladu učitele  materiál obsahuje základní pojmy týkající se tématu vzduch – složení vzduchu, nečistoty v ovzduší, hoření, atmosféra, výroba kapalného vzduchu apod.  součástí materiálu je i využití vzduchu

 = směs plynů

 atmosféra – plynný obal Země  směs látek, který tvoří atmosféru je vzduch  součástí vzduchu jsou ještě další složky: o mikroorganismy o vodní pára o částečky prachu o nečistoty o oxid uhličitý o vzácné plyny

 výfukové plyny automobilů  nečistoty při spalování uhlí v elektrárnách  prach  smog  dým

 jedna z nejvýznamnějších průmyslových surovin  velké využití: kapalný vzduch (vzniká několikanásobným stlačováním, ochlazováním a rozpínáním plynu)  při rozpínání stlačeného plynu se směs ochladí a dojde až k jeho zkapalnění  složky vzduchu se z kapalné směsi oddělují destilací

 přijímání kyslíku při dýchání je podmínkou našeho života  kyslík se využívá i v průmyslu – výroba železa, při sváření a řezání kovů, v raketové technice, v lékařství  bez kyslíku by nebyl život na Zemi

 vzdušný kyslík však také škodí  je součástí dějů, které člověku způsobují ztráty např. koroze – rezavění automobilových karosérií apod.  podílí se na kažení potravin, tlení dřeva apod.  další nebezpečí hrozí v tom, že kyslík podporuje hoření

 vlastní text autora  graf vlastní tvorba autora