ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AUTOR: Mgr. Josef Zhorný
Advertisements

PERU BOLÍVIE JEZERO TITICACA.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Amazonka Vojtěch Vinduška
VY_32_INOVACE_20 Jižní Amerika - Karibské, Andské, Laplatské státy
AMERIKA.
JEZERA AMERIKY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
VY_32_INOVACE_06 Obyvatelstvo Ameriky
Amazonie.
AMERIKA přírodní krajiny
Iveta Ráčková a Míša Boháčová
AMERIKA.
Vodopády Iguazú. Duha je snad i když je zataženo….
VY_52_INOVACE_03/2/5_ZEMĚPIS
Extrémní oblasti na naší Zemi
VY_32_INOVACE_04 Vodstvo Ameriky
Chile je přímořský stát na jihozápadě Jižní Ameriky, omývaný na západě a jihu Tichým oceánem. Pevninskou hranici má na severu s Peru, na severovýchodě.
Česká republika: Ústecký kraj Hospodářský zeměpis
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Česká republika: Rybníky Hospodářský zeměpis
Atlantský a Severní ledový oceán
SEVERNÍ AMERIKA -VODSTVO A PODNEBÍ
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE ZUZANA ŠTĚPÁNKOVÁ Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
YELLOWSTONSKÝ NÁRODNÍ PARK
STŘEDNÍ EVROPA Jan Dušek.
PERU BOLÍVIE JEZERO TITICACA NEJVĚTŠÍ JEZERO JIŽNÍ AMERIKY LEŽÍ NA ÚZEMÍ PERU A BOLÍVIE V NADMOŘSKÉ VÝŠCE m. JE DLOUHÉ 160 km A ŠIROKÉ 65 km, MAX.
Jezero Titicaca Šárka Baranovská
Vzdělávací oblast/obor
BRAZÍLIE Jan Dušek.
Křížovka - Tropický deštný les
VY_32-INOVACE_17 Jižní Amerika - Brazílie. BRAZÍLIE VY_32-INOVACE_17 Jižní Amerika - Brazílie.
Kanada povrch a přírodní krajiny
Zdeněk Bergman, G Teplice
Jižní Amerika - povrch Autor: Mgr. Marian Solčanský
Vypracovala: Nikola Dudíková
Amazonský prales Filip Tarant Můj web
Amazonka-královna řek
U S A stát NEW YORK CANADA provincie ONTARIO NIAGARSKÉ VODOPÁDY JSOU SOUČÁSTÍ VODNÍ CESTY Z AMERICKOKANADSKÝCH VELKÝCH JEZER DO OCEÁNU. NIAGARSKÉ VODOPÁDY.
Šablona. Anotace: výkladová prezentace věnující se Spojeným států americkým Autor: Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: porovnává a přiměřeně.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_06_Z67_01 ŠkolaZákladní škola T.G. Masaryka Komárov, okres Beroun Jméno autoraMgr. Borovský Štefan Datum vytvoření
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Venezuela Venezuela je federální republika sousedí s:Kolumbií, Brazílií, Guyanou.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 AUTOR: Šárka Hájková NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_ZE7_VODSTVO AMERIKY TÉMA: Vodstvo Ameriky Vodstvo Ameriky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Šablona. Anotace: výkladová prezentace věnující se Kubě jako státu Autor: Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: lokalizuje na mapě stát.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_274_Finsko Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_4/03_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Šablona VY_52_INOVACE_Z
8. SPOJENÉ STÁTY AMERICKÉ
Jezero Titicaca VY_32_INOVACE_14_38
Niagarské vodopády VY_32_INOVACE_18_38
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_F+Z _34
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Autor: Mgr. Iveta Váňová
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Světadíly
Chilská republika Dostupné z :
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_32_INOVACE_ZE7-02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Světadíly Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Markéta Dorovínová , 8.třída
AMERIKA - VODSTVO.
Bolívie
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT: zeměpis ROČNÍK: 7. ročník TÉMA: Nejzajímavější oblasti Jižní Ameriky AUTOR: Jana Horáková DATUM VYTVOŘENÍ: VY_32_INOVACE_40_JH

Tuto prezentaci používám k uzavření kapitoly o Americe. Žáci se naladí na poznávací vlnu a tím se zvýší zájem o cestování. Doporučený postup přípravy před hodinou: Jestliže nemá učitel k dispozici připojení k internetu, pak doporučuji si předem nachystat obrázky do prezentace, které jsou zde umístěny jen jako odkaz na danou webovou stránku. Zkušenosti z pilotáže: Prezentace žáky zaujala a podnítila v nich touhu po poznání.

 španělsky Cataratas del Iguazú  portugalsky Cataratas do Iguaçu  představují největší systém vodopádů na Zemi  leží na řece Iguaçu na hranicích mezi Argentinou a Brazílií na 25°41' jižní šířky a 54°26' západní délky  voda se zde v přepadu dlouhém asi 2,7 km řítí přes okraj lávové plošiny do hloubky asi 70 metrů  v období dešťů je zde průtok asi 6500 m³/s vody a asi 270 samostatných vodopádů  v období sucha klesá průtok na 300 m³/s a vodopádů je asi 150  největším vodopádem jsou Ďáblova ústa (Ďáblův chřtán) Odkaz na obrázek:

 je hlavní událost roku  slavnosti lákají i tisíce lidí ze všech koutů světa  jsou to čtyřdenní oslavy, které začínají v sobotu a končí v úterý  karnevalová neděle je sedm týdnů před Velikonoční nedělí  termíny se každý rok mění Odkaz na obrázky: karneval-v-riu.jpg bc1caf27a_275x187.jpg

 Rozkládá se na 7 mil.km 2  zabírá okolo 50 % Brazílie  Amazonie je největší džungle na světě s nejbohatší faunou a flórou  síla této oblasti spočívá v řece Amazonce  hlavním centrem Amazonie je město Manaus, to bylo založeno 1669, je důležitým obchodním přístavem ležícím na břehu řeky Rion Negro  Podnebí Amazonie je rovníkové - vysoké teploty a nepatrný rozdíl mezi nejvyšší a nejnižší teplotou  prales má zásadní význam na ekologii a zdraví země a všeho co na ní žije  plocha dnešního pralesa závratně klesá a to nejen z důvodu vysokého množství kácení, ale i díky obrovskému suchu, které způsobuje vysoké množství požárů  Amazonii sužují nevětší sucha za posledních 40 let Odkaz na obrázek:

Odkaz na obrázky: da/obrazky/titicaca_2.jpg zky/TemplatesObr/Titicaca.jpg etimage.php?i=6199&p=1  leží mezi hranicemi Peru a Bolívie  rozloha je téměř 8800km 2  maximální hloubka je 281 metrů, je dlouhé 195 km a široké více než 100 km  má 25 přítoků, je na něm 42 umělých ostrovů  průměrná teplota vody je okolo 11 0 C  hladina jezera je ve výšce 3810m nad mořem  je největší zásobárnou sladké vody v Jižní Americe a největší vysokohorské jezero světa

 anglicky Niagara Falls  je označení pro několik vodopádů na řece Niagara, která vytéká z Erijského jezera a vtéká do jezera Ontario  dosahují výšky 52 metrů (Kanadská podkova)  druhému, nižšímu vodopádu se říká Americký vodopád  vznikly v poslední době ledové, před lety  ledovec ustupoval a voda z Velkých jezer stékala dolů  v tuto dobu se nacházely o celé 2 km níže po proudu řeky  svou silou Niagara omývala břehy, a tím i každým rokem brala v průměru 1 m z podloží skal  v současné době se proces zpomalil asi na 4 cm ročně

Odkaz na obrázky: u/ru/misc/soul/petrosian/p age10.html rldservice/assets/images/2 010/09/06/ _ atakama_226x170_spl.jpg  leží v Chile  nejsušší místo na světě  v roce 1971 zde poprvé od šestnáctého století trochu zapršelo  průměrná nadmořská výška je 610 metrů nad mořem  je zde vysoké množství solných jezer

Odkaz na obrázek: m/machu-picchu/ - content/uploads/2012/09/ Machu-Picchu-Cusco- Peru.jpg g/wikipedia/commons/1/1d /Machu_Picchu_4_day_hik e_Day_4.jpg  leží v Peru  je to starobylé město Inků  patří k nejnavštěvovanějším místům na celém jihoamerickém kontinentě  vznik je do dnes záhadou  objevil ho roku 1911 Američan Hiram Bingham  Machu Picchu je název hory, pod kterou se toto město nachází a znamená,,Starý vrcholek´´

Odkaz na obrázky: ka.cz/zeme/amerika/brazili e/2180-nejkrasnejsi- bazina-sveta-pantanal- brazilie/ e-zpravy/zlinsky- kraj/zlin/ nejkrasnejsi-bazina-sveta- na-fotografiich-ondreje- zaruby-je-k-videni-ve- zline.html  leží mezi bolívijskými horami na západě a brazilskou náhorní plošinou na východě  tvoří ji několik říčních nížin, které se táhnou 160 km podél východního břehu řeky Paraguay a pokrývají plochu téměř km 2  na území národního parku se vyskytují desítky pestrobarevných ptáků

 Národní park Sequoia je národní park v jižní Sierra Nevadě, ve Spojených státech  byl založen v roce 1890 jako druhý národní park Spojených států po Yellowstonu  park nejvíce proslavily lesy sekvojovců obrovských  jedná se o jehličnaté stromy s tloušťkou kmenů velikosti slona  patří k druhu bažinatých cypřišů a mohou dorůst až do výšky 135 m

Vlastní tvorba Kliparty a fotografie: