Domácí zvířata a jejich mláďata VY_32_INOVACE_12_03 Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce.
Domácí zvířata Čtyřnohá zvířata stavba těla: hlava, krk,trup, přední a zadní končetiny, ocas tělo pokryté srstí rodí se živá jsou savci býložravci,masožravci, všežravci Ptáci stavba těla: hlava, krk,trup, křídla, nohy, ocas tělo pokryté peřím rodí se z vajíček noha: hrabavá, plovací
Tur domácí býk, kráva, tele narodí se živí sají mateřské mléko, jsou býložravci dříve sloužili i na práci dnes pouze zdroj obživy: použití mléka (sýry, jogurty, aj.) maso, srst je býložravec
Koza domácí kozel, koza, kůzle rodí se živí sají mléko, jsou býložravci chová se pro mléko
Prase domácí kanec, prasnice, sele rodí se živá, je všežravec chová se ve chlévech nebo vepřínech hlavně pro maso
Ovce domácí beran, ovce, jehně rodí se živá, býložravec spásá trávu na kopcích chová se hlavně pro vlnu, mléko, maso
Kůň domácí hřebec, klisna, hříbě rodí se živé, býložravec žije ve stájích chová se dnes pro práci v lese a hlavně zábavu
Kur domácí kohout, slepice, kuře rodí se z vajec, všežravec má hrabavou nohu chová se pro maso a vajíčka
Kachna domácí kačer, kachna, kachně rodí se z vajíček, všežravec má plovací nohu chová se pro maso
Husa domácí houser, husa, house, rodí z vajec, býložravec chová se pro maso, sádlo, hlavně peří má plovací nohu
Krocan domácí krocan, krůta, krůtě rodí se z vajec, všežravec má nohu hrabavou chová se pro maso
Odpověz na otázky: 1.Jak se jmenuje mládě slepice (krávy, kozy, husy aj.)? 2.Jak se jmenuje maminka kuřete (selete, jehněte aj.)? 3.Jak se jmenuje tatínek housete ( kůzlete,kuřete aj.)? 4. Vyjmenuj všežravce, býložravce, masožravce? 5. Popiš tělo čtyřnohých či ptáků? 6.Pro co chováme krávu, prase, slepici, husu aj.? 7.Čím mají pokryté tělo čtyřnohé či ptáci? 8. Jak se rodí čtyřnozí či ptáci?
Práce s kartami Media Dida Učitel rozdá karty zvířat obráceně. Vyzve k otočení a vytvoření dvou skupin zvířat čtyřnohých a ptáků. Učitel zkontroluje. Žáci s kartami vytvoří kruh, pojmenují obrázek a vydají zvuk jak se jeho zvíře ozývá. Na PC mohou shlédnout výukový program, kde zjistí více informací o jednotlivých zvířatech, poslechnou si zvukovou nahrávku. Práce na PC – Všeználek na venkově
Název výukového materiálu: Domácí zvířata a jejich mláďata Autor: Mgr. Irena Miklová Vytvořeno: Ročník: 1. a 2. ročník Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Prvouka Tematický okruh: Hospodářská zvířata Téma: Závěrečné shrnutí Pomůcky: Pouzdro, karty Media Dida, papír, Všeználek na venkově Anotace: Žáci shlédnou prezentaci, odpoví na otázky, roztřídí karty podle pokynů učitele. Napíší krátký testík. Při práci s Media DiDou žáci mezi sebou musí komunikovat a tím upevňují vztahy mezi jednotlivci. Na PC mohou shlédnout výukový program Všeználek na venkově, kde zjistí více informací o jednotlivých zvířatech, poslechnou si zvukovou nahrávku. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Všechny objekty použité v této práci jsou součástí SW Microsoft ®office. Text je vlastní originální tvorba autora.