Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Andrea Kolářová Název : VY_32_INOVACE_1A_13_Teplota Téma: Prvouka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2012
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Měření fyzikálních veličin – Měření teploty
(míra tepelného stavu látky)
Měření teploty Teplota je fyzikální veličina, značí se t.
Daniel Gabriel Fahrenheit
Téma: Fyzikální veličiny – teplota Změna teploty vzduchu během dne
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
MĚŘENÍ TEPLOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_164_Teplota AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
Měření teploty.
Měření teploty LC.
Měření teploty.
Tato prezentace byla vytvořena
MĚŘENÍ ČASU A TEPLOTY.
Měření teploty Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření teploty a času Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.10
Teplota a její měření.
VY_32_INOVACE_410_JEDNOTKY
Fyzika 6. ročník Teplota Anotace
Název materiálu: TEPLOTA – výklad učiva.
Teplota.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_11 Teplota tělesa Mgr. Lucie.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Vlastnosti látek Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování probraného učiva. Žák odpovídá na otázky o základní fyzikální veličině.
Základní škola Karviná-Nové Město Cihelní 1666 tel./fax.: , Škola pro život CZ.1.07/1.4.00/ Druh.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníleden 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka (DUM 16) Člověk.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/18 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková Téma: Vlastnosti látek II.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Andrea Kolářová Název : VY_32_INOVACE_8C_05_Kraje ČR Téma: Vlastivěda.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.6.
Radovan Plocek 8.A. Stavové veličiny Izolovaná soustava Rovnovážný stav Termodynamická teplota Teplota plynu z hlediska mol. fyziky Teplotní stupnice.
ZKOUMÁME ČAS, TEPLOTA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Opakování 6.roč. VeličinaJednotkaMěřidla Název Značka Název, značka délkad V kilogram,kg stopky, hodinky hustota ρ - teplota metr,m krejčovský, skládací,
Autor: Andrea Kolářová
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Měření teploty.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Andrea Kolářová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
Autor: Andrea Kolářová
Autor: Andrea Kolářová
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_F.6.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_F.6.A.10_TEPLOMĚRY Název: Teploměry.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Andrea Kolářová
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Andrea Kolářová
Autor: Andrea Kolářová Název : VY_32_INOVACE_1A_08_Hmotnost
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B34Fy6_Teplota
Autor: Mgr. Karolina Pátková
TERMODYNAMICKÁ TEPLOTA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
Tání = děj, při kterém se pevná látka mění na kapalinu.
Teplota – souhrnná cvičení I.
VY _52_INOVACE_A_12_Teplota
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Autor: Andrea Kolářová
Teplota-zápis Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
VLASTNOSTI LÁTEK II teplota, čas.
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Andrea Kolářová Název : VY_32_INOVACE_1A_13_Teplota Téma: Prvouka 3.třída Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

 Prezentace je určená na úvod učiva o teplotě.  Učitel může ukázat různé typy teploměrů a žáci odhadují jejich názvy a kontrolují je kliknutím.  V poslední části žáci doplňují nedokončené věty.

 Jednou z vlastností látek je jejich teplota.  Měříme teplotu vzduchu, vody, tělesnou teplotu.  Měřidlem teploty je teploměr.

 Základem teploměru je stupnice.  U nás se používá Celsiova stupnice.  Má dva základní body: O °C - voda mrzne a led taje 1OO °C - voda se vaří

Pokojový teploměr Lékařský teploměr Digitální teploměr Bimetalový teploměr Venkovní teploměr

 Teploměry využívají skutečnosti, že rtuť a líh se teplem roztahují a chladem smršťují. Kapalina v úzké trubičce stoupá nebo klesá.  Výjimkou je lékařský teploměr, kde kapalina neklesá, ale musíme ji setřást.  Lékařský teploměr měří teplotu lidského těla, která je mezi 36 – 37 °C, pokud je člověk zdravý.

 Měřidlem teploty je teploměr.  Jednotkou teploty jsou stupně Celsia.  0°C je teplota, při které voda mrzne.  100°C je teplota, při které voda vře.  Teplota lidského těla je °C.  Kapalina v teploměru je rtuť nebo líh.

- otevřená galerie otevřená galerie učebnice prvouky 3. ročník – Alter, 1997