Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Projektová příprava vzdělávacích akcí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praxe pro manažery Centrum sportovních aktivit VUT.
Advertisements

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Projekt “Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb”. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Akční plán podpory odborného vzdělávání stav realizace k
Standardy kvality sociálních služeb. soubory měřitelných a ověřitelných kritérií, které popisují, jak má vypadat kvalitní sociální služba. Jsou použitelné.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
Základy veřejné politiky Kombinované studium Website kursu: Garant kursu a přednášející:
Ing. Zdeňka Šilhová Institut pro veřejnou správu Praha INTERAKTIVNÍ PERSONÁLNÍ PORTÁL PRO POTŘEBY ZAMĚSTNANCŮ VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ KONFERENČNÍ VZDĚLÁVACÍ.
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Individuálně, ale společně a jinak
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Standardy funkčního programu prevence a kontroly infekcí
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Školy jako centra celoživotního učení KAP MSK
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
Plánování ve školní tělesné výchově
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Metodika hodnocení specifických kritérií grantových projektů v rámci výzvy č. 36 / 1.2 OP LZZ Školení pro žadatele Praha, 22. března 2010.
Didaktické metody Androdidaktika.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Gymnasium Jižní Město Praha
Vzdělávání.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Informace k přednášce a semináři k předškolní pedagogice Jarní semestr 2016 Zora Syslová.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Analýza vyučovacího procesu v ZŠ praktických v České republice
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Podpora supervizorů a lektorů zajišťující odbornou praxi studentů FZS TUL ve zdravotnických zařízeních Institucionální plán TUL pro rok 2017 Cíl 2: Diverzifikace.
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Akreditovaný vzdělávací program
Projekt Komplexní program podpory ke zvýšení zaměstnanosti žen na trhu práce v Ústeckém kraji PRÁCE PRO KAŽDOU Registrační číslo projektu.
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Úvodní přednáška pro 1. ročník
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Národní akreditační úřad pro vysoké školství
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Projektová příprava vzdělávacích akcí

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. VZDĚLÁVACÍ PROJEKT Jaké školení má být zabezpečeno Komu Jakým způsobem Kým Kdy Kde Za jakou cenu (s jakými náklady)

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc.

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. PROCES PLÁNOVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ 1.Identifikace potřeby vzdělávání 2.Konzultace se zainteresovanými stranami 3.Specifikace potřeb vzdělávání 4.Definování cílů vzdělávání a kritérií pro hodnocení 5.Vytvoření vzdělávacího programu 6.Určení předpokládaných nákladů 7.Vlastní realizace vzdělávacích programů 8.Hodnocení podle určených kritérií 9.Zhodnocení nákladů 10.Zdokonalení vzdělávání

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. METODY ZJIŠŤOVÁNÍ VZDĚLÁVACÍCH POTŘEB 1.Analýzy hlavních informačních zdrojů 2.Průzkumy vzdělávacích potřeb a požadavků (dotazníky) 3.Analýzy informací získaných od řídících pracovníků i pracovníků samých 4.Zkoumání a hodnocení pracovního výkonu jednotlivých pracovníků 5.Monitorování výsledků pracovních porad

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. PEDAGOGICKÉ CÍLE Konkrétní akce zasahují do těchto oblastí: 1.Znalostí a vědomostí 2.Dovedností a rozvoje schopností 3.Postojů a hodnotové orientace

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. K CÍLI A OBSAHU vzdělávací akce s přihlédnutím k podmínkám časovým, prostorovým, sociálním přiřazujeme METODY A FORMY a k nim potom POMŮCKY A PROSTŘEDKY Livečka E., Kubálek J., Teorie pedagogického prostoru

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. VZÁJEMNÁ SOUVISLOST CÍLŮ VYSOKOŠKOLSKÉ VÝUKY Osvojení učební látky Formování postojů Vytváření sociálních norem Tvorba intence Chování a jednání

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. UČEBNÍ PLÁN Obsahuje: a)Seznam předmětů, resp. tematických celků, které budou náplní výuky. b)Určený rozsah hodin, jejich rozvržení do jednotlivých semestrů (soustředění). c)Rozpis zkoušek, zápočtů a jiných technik kontroly výsledků studia.

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. UČEBNÍ OSNOVA Obsahuje: a)Rozpracování předmětů do jednotlivých témat s vymezením časových nároků. b)Rozčlenění témat v příslušné logické, pedagogické a časové posloupnosti, formulaci hlavních myšlenek (tezí). c)Upřesnění použití forem a výcvikových metod. d)Bližší vymezení způsobů a techniky ověřování výsledků studia.

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. SCHEMA ZABEZPEČENÍ KURSU PŘÍPRAVA REALIZACE VYHODNOCENÍ

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. ORGANIZACE PROFESNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Vysílající organizace Organizátor Lektor Účastníci

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OSTATNÍCH PERSONÁLNÍCH ČINNOSTÍ

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. NÁLEŽITOSTI VZDĚLÁVACÍHO PROJEKTU K REKVALIFIKAČNÍM KURZŮM 1.Název vzdělávací akce 2.Organizátor a odborný grant 3.Charakteristika a cíl akce 4.Forma 5.Kritéria pro výběr účastníků 6.Obsahová náplň a časový plán 7.Metody, učební pomůcky a didaktická technika 8.Logistika 9.Seznam lektorů 10.Výstup vzdělávací akce

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. NÁLEŽITOSTI VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU KE VZDĚLÁVÁNÍ ÚŘEDNÍKŮ 1.Žadatel 2.Název vzdělávacího programu 3.Typ programu 4.Forma vzdělávání 5.Cíle 6.Cílová skupina 7.Anotace předmětů či tematických celků 8.Vzdělávací plán 9.Lektoři 10.Odborná literatura a studijní opory 11.Zpětná vazba

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ I Grantový princip, MŠMT vyhlašuje cíle, programy a podmínky pro regiony a pedagogická centra, určeno pro všechny typy vzdělávacích zařízení (kromě fyzických osob). Obsahové priority se mění, nicméně „stálice“ jsou: rámcové vzdělávací programy spojení školy a trhu práce prevence sociálně patologických jevů Evropská Unie

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ II Náležitosti projektu: Název, zodpovědný pracovník Cíl projektu a jeho zdůvodnění (současný stav problematiky, dopad…) Rozsah projektu (účastníci, lektoři, …) Harmonogram realizace Rozpočet dle vyhl. MF č. 568/2002 Sb.

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. PROJEKT VZDĚLÁVACÍHO AKREDITOVANÉHO CERTIFIKOVANÉHO KURZU PRO SESTRY ŠKOLITELKY Charakteristika programu (pozice, popis profesních kompetencí, …) Uplatnění absolventů (mentor ošetřovatelské praxe…) Struktura vzdělávacího programu Délka přípravy: 54 hodin 20 pracovních dnů Rozsah přípravy a)Cíl kurzu b)Profil absolventa c)Učební plán Cíl kurzu – příprava na činnost

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. PROJEKT VZDĚLÁVACÍHO AKREDITOVANÉHO CERTIFIKOVANÉHO KURZU PRO SESTRY ŠKOLITELKY Profil absolventa (cílové znalosti, cílové dovednosti) Učební plán (teoretická a praktická část) Předměty Anotace předmětu Výchovně vzdělávací cíle Cílové znalosti Cílové dovednosti Praktická část

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. PROJEKT VZDĚLÁVACÍHO AKREDITOVANÉHO CERTIFIKOVANÉHO KURZU PRO SESTRY ŠKOLITELKY Metody výuky Způsob zakončení kurzu Zkouška, text, praktická část (slovní hodnocení) Certifikát počet kreditů (20) Doporučená literatura Lektoři Doklady o jejich kvalifikaci, popis jejich činnosti

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. CÍL ŠKOLÍCÍ SESTRY 1.Co nejrychleji a nejkvalitněji zapracovat nové sestry 2.Spolupracovat se SZŠ včetně výběru absolventek 3.Zavádění nových oš. postupů do praxe 4.Proškolování problémových postupů

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. NÁPLŇ PRÁCE SESTRY ŠKOLITELKY Proškolování nových zaměstnanců Vedení nástupních praxí Vyhledávání nových pracovních metod a postupů Zaškolování na zdravotnické technice Tvorba oš. standardů a odborných textů Tvorba a pomoc při seminářích