Komunikační strategie 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ponoř se do modra ….
Advertisements

BEZPODMÍNEČNÁ LÁSKA – lekce i příběh
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
ASERTIVITA Společenská kultura Asertivita ; VY_32_INOVACE_D3_03
Není člověk ten, který by se líbil lidem všem…
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_OSVZ_ON Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se vrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů rodičům.
JEN PRO TEBE.
Odborný styl PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝU.
DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
VY_32_INOVACE_PSYM25560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_09_CJL_M Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
ŠablonaIII/2číslo materiálu397 Jméno autoraMgr. Alena Krejčíková Třída/ ročník1. ročník Datum vytvoření
VY_32_INOVACE_51_20 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Zdravotnický asistent, první ročník Manipulace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Téma: Audience – V. Havel
Řečnický styl PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Odpisy dlouhodobého majetku 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Společnost s ručením omezeným 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Likvidace obchodní společnosti 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Ukončení pracovního poměru 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_94 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Smlouvy v podnikání 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Teorie komunikace 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Životopis 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Zaměstnanci v podniku 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Práva duševního vlastnictví 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Přeměny obchodních společností 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
BOZP 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Útvary založené na dialogu 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
TVOŘENÍ SLOV CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Rozdíly mezi různým podniky právnických osob
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Pracovní podmínky žen a mladistvých
TŘÍDA o přestávce.
4 způsoby jak zvítězit v konkurenčním boji
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Analýza hodnot zákazníka
Tvorba marketingového mixu
Administrativní funkční styl
Portfolio analýza Model GE
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Uzavírání smluv CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Inverzní funkce CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Výrobní faktory CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Výnosy CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Nezaměstnanost CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Oběžný majetek CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Výrobní činnost CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Náklady CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Veřejná obchodní společnost
Podnikání a jeho právní formy
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Statky a služby CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se navrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů svým rodičům.
Jméno autora Datum vytvoření Ročník Vzdělávací Téma – název Anotace
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se navrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů svým rodičům.
Transkript prezentace:

Komunikační strategie 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové

2 Tento učební materiál vznikl za podpory OPVK 1.5 Název školy CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Číslo projektu CZ 1.07/1.5.00/ Název projektu Moderní škola Číslo DUM CSA_OPVK15_073 Předmět Český jazyk a literatura Tematický celek Komunikace Název materiálu Komunikační strategie Autor Mgr. Hana Voralová Datum ověření, třída , 4A Časová dotace 20 min. Pomůcky PC, flash disk Vzdělávací cíl Seznámení žáků s různými typy komunikačních strategií a způsoby jejich využití.

Komunikační strategie pomáhají mluvčím dosahovat jejich záměrů pozitivní komunikace je založená na spolupráci s partnery

Komunikační strategie-typy strategie kooperativní: a)pravidlo kvantity – nemluvit moc a nemluvit málo b)pravidlo kvality – mluvit pouze o podložených informacích, nelhat a nevymýšlet si c)pravidlo relevance – mluvit pouze o tom, co je v dané situaci vhodné a důležité d)pravidlo způsobu – způsob formulování projevu, vyžaduje jasnost, srozumitelnost, vhodné jazykové prostředky

SLÁDEK: Tak hele: já jednoho z těch, co sem za mnou kvůli tobě choděj, znám - ještě ze školy, víš - je to můj dobrej známej - nějakej Tonda Mašků - celkem solidní kluk, mně aspoň jde na ruku - VANĚK: Tak to máte dobré - SLÁDEK: Ne zas, že by on měl nějakej velkej vliv - to zas nemá - ale už dvakrát mi v něčem píchnul - a já nevím, kdy ho zas budu potřebovat - a mimoto je to, jak říkám, fakt docela solidní kluk - takže já prostě - no zkrátka - já ho prostě nemoh vyšplouchnout, chápeš? VANĚK: Chápu - (pauza) SLÁDEK: No - co koukáš? VANĚK: Já nekoukám - SLÁDEK: Nepovídej, já vím dobře, co si myslíš! Jenomže ty zřejmě nevíš, že kdybych jim to neslíbil já, našli by si jinýho, a to by bylo horší, protože by to zaručeně nebyl nikdo tak férovej jako já! Já jsem totiž rovnej, na rozdíl od jinejch, já už mám prostě takovou mentalitu - i dnes! A to je tvá jediná klika, jestli to chceš vědět! Lidi jsou totiž velký svině! Velký! Anebo si snad myslíš, že by se tu našel druhej takovej vůl, kterej by ti to celý takhle vyklopil? Ty máš představy jak malej Jarda! Kde si myslíš, že žiješ? VANĚK: Já vaši upřímnost samozřejmě oceňuji - Tento text byl zkopírován ze serveru:

Komunikační strategie-typy strategie zdvořilostní: Při zdvořilé komunikaci bychom měli dodržovat tyto zásady: -zásada taktu a velkorysosti -zásada uznání a skromnosti -zásada shody a sympatie -zásada chování hostitele

Zdvořilostní strategie Vyjádřete zdvořileji: Dojdi nakoupit! Zavři okno! Vrať se včas! Umyj to nádobí! Vyplňte ten formulář celý! Uvádějte podobné příklady: …

Další typy komunikačních strategií strategie agresivní – často nátlaková, bezohledná a nezdvořilá strategie konfliktní – nejsou tak nápadné a hlučné, nejsou však kultivované a často se dotýkají citlivých míst komunikačních protějšků (př. politické debaty)

Další typy komunikačních strategií strategie manipulativní – mluvčí se snaží svůj protějšek přesvědčit o něčem, co není v posluchačově zájmu (př. média, reklama, politika) strategie kompromisní strategie asertivní – mezi agresivní a pasivní komunikací, založená na principu prosazení vlastního názoru zdvořilou formou (př. pracovní pohovor)

Zdroje a literatura: Kostečka, J. Český jazyk pro 4. ročník gymnázií. Praha : SPN, Odmaturuj z českého jazyka. Brno : Didaktis, s. r. o., ISBN Český jazyk a komunikace pro střední školy : komplexní opakování a příprava k maturitě. Brno : Diadaktis, s. r. o., ISBN Hoffmannová, J. a kol. Komunikace a sloh : učebnice českého jazyka pro střední školy. Praha : Fraus, ISBN