ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Tichotová NÁZEV:VY_32_INOVACE_03A_11_PRESENT SIMPLE vs CONTINUOUS.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present simple and continuous Klíčová slova Přítomný.
Advertisements

Present Simple – tvar a použití Present Continuous – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Present simple Present continuous
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
QUESTIONS present continuous. Questions YES / NO questions žádáme potvrzení / popření obsahu otázky před podmětem je sloveso odpovídáme:  Yes, ….. 
Present Tenses Mgr. Žaneta Janečková Anglický jazyk Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Present Tenses.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_78 NázevGoing to … Téma hodinyFuture tense PředmětAnglický jazyk Ročník/y/7.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
My day – daily routine NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_ Jazyk anglický TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_19 TÉMA:
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
VY_32_INOVACE_Sei_II_05 Daily life Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_07_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:přítomné časy.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová MORNING AFTERNOON I get up at …. I have a shower and breakfast.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník:6. Tematická oblast: Anglická gramatika a slovní zásoba 1. Téma:Present.
Listening 2 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Present Tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Simple Tense Název sady: Přítomný čas prostý Číslo.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: PaedDr. Milena Holcnerová NÁZEV:VY_22_INOVACE_18_AJ8_PRESENT TENSES TEMA:PRESENT TENSES ČÍSLO PROJEKTU:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ Přítomný čas průběhový popisuje děj,
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
GE - Vyšší kvalita výuky
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
Present simple and present continuous
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
GE - Vyšší kvalita výuky
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Digitální učební materiál
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu) GRAMMAR – TEST 3
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
I haven´t seen your ID card.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Přítomný čas prostý a průběhový.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_25_Have to
Dále si procvičí nejčastější situace, při kterých se časy používají
PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ (Present continuous)
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Tichotová NÁZEV:VY_32_INOVACE_03A_11_PRESENT SIMPLE vs CONTINUOUS TEMA:GRAMATIKA (A1, A2, B1) ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ DATUM TVORBY:

ANOTACE Materiál je určen pro žáky úrovně A2,B1. Časově je koncipován na minut. Cílem této prezentace je shrnout a procvičit použití přítomného času prostého a průběhového v anglickém jazyce za aktivní spoluúčasti žáků. Slide 4,5: Shrnutí pravidel, vysvětlení na příkladových větách. Slide 6: Žáci na základě použití ve větách odvodí používání stavových sloves. Své odpovědi porovnají se správným řešením, které se objeví po kliknutí levým tlačítkem myši. Slide 7: Slouží k procvičení a ke kontrole pochopení stavových sloves. Slide 8, 10, 12: Slouží k procvičení celé látky písemnou i ústní formou. Žáci pracují samostatně a zapisují svá řešení na interaktivní tabuli. Je možné je použít jako test, domácí úkol nebo k procvičení a upevnění učiva. Slide 9, 11: Své odpovědi žáci porovnají se správným řešením. Materiál je určen k interaktivní výuce.

PRESENT SIMPLE VS PRESENT CONTINUOUS

THE PRESENT SIMPLE IS USED FOR: HABITS, ROUTINES He never brushes his teeth in the morning. American people eat a lot of junk food. FACTS WHICH ARE ALWAYS TRUE The Earth goes around the Sun. The Vltava flows into the Labe in Mělník. FACTS WHICH ARE TRUE FOR A LONG TIME I live in Chomutov. I work as a teacher. TIMETABLES AND PROGRAMMES What time does the performance finish? When does the lesson start?

THE PRESENT CONTINUOUS IS USED FOR: ACTIVITIES HAPPENING NOW My students are enjoying my presentation. I am trying to explain when the present continuous is used. ACTIVITIES HAPPENING AROUND NOW BUT NOT AT THE MOMENT OF SPEAKING I am reading Mort by Terry Pratchett.(but now I am working hard) We are looking for a new flat.(but now we are working hard) FIXED ARRANGEMENTS IN THE NEAR FUTURE They are getting married tomorrow. Are you doing anything interesting tonight?

STATE VERBS – TRY TO MAKE UP THE RULE I am sorry, I don´t know the answer now. What do you want from me right now?! Wow! You look divine! How much do you weigh now? What do you mean? What are you talking about? Now I understand.  STATE VERBS ARE NOT USUALLY USED IN A CONTINUOUS TENSE

EXPLAIN THE DIFFERENCE I have a lot of money, let´s go to the pub. I´m having a great time at your party! She looks awful. Is she looking at us? I enjoy drinking good Brazilian coffee. I´m enjoying a cup of it now. I´m sorry I can´t see the difference. I´m seeing my beautician on Saturday.

PRACTICE 1) What do you do/are you doing? – I´m a teacher. 2) What do you do/are you doing tonight? – Nothing special. 3) What time does your train leave/is your train leaving? 4) How often do you do/ are you doing your English homework? 5) She can´t hear/isn´t hearing you. She has/is having a shower at the moment. 6) You smell/are smelling awful. 7) When do you meet/are you meeting your nephews? – Twice a week. 8) The film finishes/is finishing in ten minutes. 9) I go/am going to bed now. Good night! 10) Usually I wear/am wearing glasses. Today I wear/am wearing contact lenses.

PRACTICE - SOLUTION 1) What do you do/are you doing? – I´m a teacher. 2) What do you do/are you doing tonight? – Nothing special. 3) What time does your train leave/is your train leaving? 4) How often do you do/ are you doing your English homework? 5) She can´t hear/isn´t hearing you. She has/is having a shower at the moment. 6) You smell/are smelling awful. 7) When do you meet/are you meeting your nephews? – Twice a week. 8) The film finishes/is finishing in ten minutes. 9) I go/am going to bed now. Good night! 10) Usually I wear/am wearing glasses. Today I wear/am wearing contact lenses.

TEST 1)  What _____________ (you/do)?  I _____________ (pack). I _____________ (leave) you.  But I _____________ (not/understand). Where _____________ (you/go)?  I __________ (not/know) at the moment. The only thing I know is that Lucas _____________ (pick up) me at six o´clock. 2)  Hurry up! We have to go! –  OK, I _______(come). 3)  Can you cook? –  I _______(learn). My mum _______(teach) me. 4)  __________ (you/enjoy) the evening with me? –  Yes, I___. 5)  Excuse me, but you __________ (try) to open my car. –  Oh, I am sorry, I ______(not/remember) which car is mine. 6)  What´s funny? What _______(you/laugh) at? –  Look at the T- shirt he _____(wear)! 7)  What _______(your sister/do)? –  She´s an architect.

TEST - SOLUTION 1)  What are you doing?  I am packing. I am leaving you.  But I don´t understand. Where are you going?  I don´t know at the moment. The only thing I know is that Lucas is picking me up at six o´clock. 2)  Hurry up! We have to go! –  OK, I´m coming. 3)  Can you cook? –  I´m learning. My mum is teaching me. 4)  Are you enjoying the evening with me? –  Yes, I am. 5)  Excuse me, but you are trying to open my car. –  Oh, I am sorry, I don´t/can´t remember which car is mine. 6)  What´s funny? What are you laughing at? –  Look at the T-shirt he is wearing! 7)  What does your sister do? –  She´s an architect.

WHAT DO THEY USUALLY DO? WHAT ARE DOING AT THE MOMENT?

Použité zdroje: Slide 4 – 11: Vlastní tvorn Slide 12: AUTOR NEUVEDEN. google.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: