(c) Robert Němec, 2006 Zapomeňte na prodej a vytvořte marketingovou strategii Robert Němec.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á.
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Úvod do marketingu.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Informalční technologie jako klíčový faktor pro udržení konkurenceschopnosti společností na trzích EU.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Výrobek a jeho životní cyklus
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Testování obalu přednáška.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
Úvod do marketingu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
úvod pojetí a obsah marketingu
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Marketing ? Marketing!. Jaroslava Štěrbová Marketing je procesem … plánování a naplňování koncepce, oceňování, propagace a distribuce myšlenek,
Podnikatelské koncepce
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Důvody vstupu na zahraniční trhy
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
2. Úloha marketingu ve firmě
Model strategie marketingového mixu
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Základní podnikatelské koncepce 1. Výrobní podnikatelská koncepce „čím levnější výrobek, tím lépe se prodá“ představitelé: Henry Ford v USA.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Trh a tržní mechanismus PREZENTACE. Trh Trh a tržní ekonomika cenový systém soukromé vlastnictví konkurence.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
R EKLAMA A JEJÍ DRUHY PaedDr. Milan Báča. Hlavní úkoly reklamy Hlavní úkoly reklamy K hlavním úkolům reklamy patří:  zvýšit tržby z prodeje produktu.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Digitální učební materiál
Marketingový systém řízení
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: ICT ve výuce
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Marketingové strategie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Prezentace obchodního plánu
Marketing Základy a postupy..
Podnikatelské koncepce
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

(c) Robert Němec, 2006 Zapomeňte na prodej a vytvořte marketingovou strategii Robert Němec

(c) Robert Němec, 2006 Obsah přednášky  Proč je zaměření se na prodej cestou do pekel  Proč je důležité mít strategii  Základní strategie positioningu  Příklady různého positioningu v rámci jedné „firmy“

(c) Robert Němec, 2006 Zapomeňte na prodej  Prodej odvádí pozornost od zákazníků  Pokud prodáváte, jenom násilím nutíte zákazníky koupit si to, co možná ani nechtějí  Krátkodobě to může přinést efekt, dlouhodobě je to cesta do pekel  Mnohem lepší je zjistit, co zákazníci chtějí a pak jim nabídnout to, co chtějí, způsobem, jaký to chtějí  Southwest Airlines: Oddělení pro zákazníky

(c) Robert Němec, 2006 Rozdíly mezi marketingovými a prodejními koncepcemi

(c) Robert Němec, 2006 Koncepce marketingového řízení 1.Výrobní koncepce – fascinace cenou a dostupností 2.Výrobková koncepce – fascinace kvalitami produktu 3.Prodejní koncepce – fascinace prodejem a podporou prodeje 4.Marketingová koncepce – fascinace zákazníkem 5.Koncepce společenského marketingu – fascinace dlouhodobými zájmy společnosti

(c) Robert Němec, 2006 Proč mít strategii  Většina bitev je vyhraná/prohraná před tím, než padne první výstřel  Na West Pointu vás naučí operovat na úrovni cíle, strategie a taktiky  Nejjednodušší odpověď: Protože musíte vědět: 1.Čeho chcete dosáhnout (jaké máte cíle) 2.Koho oslovíte 3.Co jim nabídnete

(c) Robert Němec, 2006 Efekt strategie na výsledky firmy  Vytvoření strategie je domácí úkol – který se nechce nikomu dělat  U společností, které mají formální proces vytváření strategie je 79 % manažerů spokojeno s marketingovou strategií společnosti (zdroj: McKinsey Quaterly Online, 8/2006)  McKinsey zjistili, že nejlepší plánování má GE – podle Fortune „Nejobdivovanější společnost na světě“ (zdroj: MQ 2002 SE)

(c) Robert Němec, 2006 Strategie positioningu

(c) Robert Němec, 2006 Základní strategie pozicování I.  Větší užitek za vyšší cenu  Velmi dobrá strategie pro dobré časy  Ale chvíli trvá, než si vybudujete jméno  Když nabízíte vynikající kvalitu, servis a prestiž  Příklady: luxusní zboží (skupina LVMH – ale Moet vs. Krug, BMW, mobilní telefon Vertu od Nokie, zmrzlina Haagen-Dazs…), Four Seasons

(c) Robert Němec, 2006 Základní strategie pozicování II.  Větší užitek za stejnou cenu  Když napadáte předchozí strategii  Musíte mít inteligentní zákazníky  Příklady: Lexus (vs. Mercedes-Benz), Blažek (ne úplně přesný příklad ve vztahu ke světovým značkám), asijští výrobci mobilních telefonů

(c) Robert Němec, 2006 Základní strategie pozicování III.  Stejný užitek za nižší cenu  Každý rád uzavře dobrý obchod  Díky nízkým provozním nákladům a objemům prodeje, případně nižší marži mohou firmy nabídnout nižší ceny koncovým zákazníkům  Příklady: Amazon.com, AMD, výrobci některých počítačů, Oskar (sic!)

(c) Robert Němec, 2006 Základní strategie pozicování IV.  Menší užitek za mnohem nižší cenu  Když jde zákazníkům hlavně o cenu  Velice efektivní strategie, ale musíte: 1.Být finančně hodně silní, velcí a mít vyladěné procesy 2.Nikdy nesmíte od této strategie uhnout  Příklady: nízkonákladové aerolinky, diskonty (Lidl), motely a kempy

(c) Robert Němec, 2006 Základní strategie pozicování IV.  Větší užitek za nižší cenu  Obtížná strategie  Pokud nabízíte více, zpravidla vás to více stojí  Příklady: Brax (vs. Boss), Procter & Gamble (ale ne v ČR, zde naopak mají tuto strategii některé české firmy v oblasti drogistiky)  Nejefektivnější jsou dnes strategie Tiffany/Wal-Mart

(c) Robert Němec, 2006 Různé strategie pro jednotlivé značky jednoho holdingu

(c) Robert Němec, 2006 Positioning značek Volkswagen Group

(c) Robert Němec, 2006 Shrnutí přednášky  Neprodávejte. Naplňujte přání zákazníků způsobem, jakým to vyžadují.  Musíte vědět, kam jdete, koho oslovíte a jakou hodnotu jim nabídnete (proč by měl nakoupit zrovna u vás).  Základní strategie positioningu jsou:  Více za více, více za stejně, více za méně, stejně za méně, méně za mnohem méně  Najděte si čas na formální i neformální plánování

(c) Robert Němec, 2006 Děkuji vám za pozornost