VY_32_INOVACE_
Zeměpisná šířka – výuka Tomáš Kvasný Zeměpis leden ročník Pomocí prezentace přiblížit žákům princip zeměpisných souřadnic na Zemi. Opakování zeměpisné délky a výuka zeměpisné šířky
Zeměpisná šířka výuka Tomáš Kvasný
Opakování zeměpisná délka – každý do sešitu, urči podle poledníku v.d. nebo z.d. 2. San Diego 1. Sydney 3. Kahira 4. Brasilia
Opakování zeměpisná délka – správné odpovědi 2. San Diego 1. Sydney 3. Kahira 4. Brasilia ° v.d ° z.d.3. 31° v.d.4. 47° z.d.+- 5°
Zeměpisná šířka určujeme na rovnoběžkách rovník
Urči zeměpisnou šířku podle rovnoběžek 2. San Diego 1. Sydney 3. Kahira 4. Brasilia
Zeměpisná šířka – správné opovědi 2. San Diego 1. Sydney 3. Kahira 4. Brasilia 34° j.š. 33° s.š. 30° s.š. 15° j.š. +- 5°
Zeměpisná souřadnice se skládá ze zeměpisné délky a zeměpisné šířky Praha 14°v.d.0° 50°s.š. Zápis: Praha 14°v.d., 50°s.š.
Zeměpisná souřadnice urči do sešitu New York 0° Perth
Zeměpisná souřadnice správná odpověď New York 0° Perth 74°z.d. 41°s.š. New York 74°z.d., 41°s.š.Perth 116°v.d., 32°j.š. 116°v.d. 32°j.š.
Klipart sada Microsoft Office