VY_32_INOVACE_ Zeměpisná šířka – výuka Tomáš Kvasný Zeměpis leden ročník Pomocí prezentace přiblížit žákům princip zeměpisných souřadnic.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

GLÓBUS COPAK NÁM ŘÍKÁ TENTO PŘEDMĚT, KDYŽ SE NA NĚJ PODÍVÁME?
Povrch Země je pokryt pomyslnou sítí čar poledníků a rovnoběžek
Zeměpisná síť a zeměpisné souřadnice II
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Téma hodiny: Spojené státy americké – Opakování (film a kvíz)
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Orientujeme se na planetě Zemi
POLEDNÍKY a ROVNOBĚŽKY
Zeměpisná síť a zeměpisné souřadnice
Zeměpisné souřadnice Autorem všech uvedených součástí, není-li uvedeno jinak, je Pavel Žižka. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
GLÓBUS A ZEMĚPISNÁ SÍŤ.
Zeměpisná poloha 6. října 2005.
Opakování Austrálie.
Určování zeměpisné polohy – zeměpisná délka VY_32_INOVACE_19 Sada 4
Zeměpisná síť II. Jan Dušek.
PLANETA ZEMĚ.
Určování zeměpisných souřadnic
Orientace na Zemi – poledníky a rovnoběžky
Registrační číslo projektu
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s násobením a hledáním otázky VY_42_INOVACE_29 Sada.
1. Během jednoho oběhu kolem Slunce se Země otočí
Zeměpisná poloha.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – Glóbus- model Země autor VM:Ondřej.
Autor: Mgr. Helena Nováková
Určování času na Zemi Rozdíly času na Zemi odpovídají rozdílům zeměpisných délek daných míst – tj. 1° zeměpisné délky = rozdíl v čase 4 minuty – 1 hodina.
Určování zeměpisné polohy – zeměpisná šířka VY_32_INOVACE_18 Sada 4
Zeměpisná síť I. Jan Dušek.
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Nejdelší rovnoběžkou je …. Rozděluje Zemi pomyslně na …. a ….
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Kartografie a topografie
Zeměpisná síť III. Jan Dušek.
ORIENTACE NA ZEMI zeměpisné souřadnice
Afrika Poloha, rozloha Jan Dušek.
Určování zeměpisné polohy 3 VY_32_INOVACE_02 Sada 5
Hlavní města Austrálie VY_32_INOVACE_17 Sada 7
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Tvar a rozměry Země.
VY_32_INOVACE_ Časová pásma – výuka Tomáš Kvasný Zeměpis listopad ročník Pomocí prezentace přiblížit žákům princip časových pásem a počítání.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ZEMĚPISNÉ SOUŘADNICE 1 ROČNÍK: 6. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ opakování učiva 6. ročníku Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Rovnoběžky a poledníky VY_32_INOVACE_C13 Sada 1 Člověk a příroda ZŠ Pačejov.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
U RČOVÁNÍ ZEMĚPISNÉ POLOHY, MĚŘÍTKO - PROCVIČENÍ Autor: Hana Brýdlová.
ZEMĚPIS SVĚTA VY_32_INOVACE_19_01_zeměpis světa. 49º s.š. 15º v.d. Česká republika.
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr. Květuše Hurdová Název: VY_32_INOVACE_ZEMĚPIS_2.PLANETA ZEMĚ Téma: Planeta Země Číslo projektu:
Zeměpis světa VY_32_INOVACE_17_01_zeměpis světa. Spojené království Velká Británie a Severního Irska 53º s.š. 2º z.d.
VY_32_INOVACE_ Tomáš Kvasný Atmosféra - podnebí I. – teplotní pásy Tomáš Kvasný Zeměpis Březen ročník Pomocí práce ve dvojicích a výkladu.
VY_32:INOVACE_
VY_32_INOVACE_07_05_zeměpisná šířka a délka
VY_32_INOVACE_18_01_zeměpisná šířka a délka
ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_05_05_ poledníky a rovnoběžky.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_ZEMĚPIS
VY_32_INOVACE_Vac_II_01 Afrika –poloha, rozloha,členitost
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Poloha České republiky
Nejprve ústně popiš jednotlivé obrázky s užitím předložek, poté zapiš do sešitu celou větou. Zkontroluj.
VY_32_INOVACE_
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_Z.9.275_obrysy států světa
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Předmět: Zeměpis Ročník: 6. Tématický celek: Glóbus a mapa
Autor: Mgr. Helena Nováková
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_

Zeměpisná šířka – výuka Tomáš Kvasný Zeměpis leden ročník Pomocí prezentace přiblížit žákům princip zeměpisných souřadnic na Zemi. Opakování zeměpisné délky a výuka zeměpisné šířky

Zeměpisná šířka výuka Tomáš Kvasný

Opakování zeměpisná délka – každý do sešitu, urči podle poledníku v.d. nebo z.d. 2. San Diego 1. Sydney 3. Kahira 4. Brasilia

Opakování zeměpisná délka – správné odpovědi 2. San Diego 1. Sydney 3. Kahira 4. Brasilia ° v.d ° z.d.3. 31° v.d.4. 47° z.d.+- 5°

Zeměpisná šířka určujeme na rovnoběžkách rovník

Urči zeměpisnou šířku podle rovnoběžek 2. San Diego 1. Sydney 3. Kahira 4. Brasilia

Zeměpisná šířka – správné opovědi 2. San Diego 1. Sydney 3. Kahira 4. Brasilia 34° j.š. 33° s.š. 30° s.š. 15° j.š. +- 5°

Zeměpisná souřadnice se skládá ze zeměpisné délky a zeměpisné šířky Praha 14°v.d.0° 50°s.š. Zápis: Praha 14°v.d., 50°s.š.

Zeměpisná souřadnice urči do sešitu New York 0° Perth

Zeměpisná souřadnice správná odpověď New York 0° Perth 74°z.d. 41°s.š. New York 74°z.d., 41°s.š.Perth 116°v.d., 32°j.š. 116°v.d. 32°j.š.

Klipart sada Microsoft Office