HUDBA  Pozdní romantismus, expresionismus (snaha o nový hudební výraz a kompoziční přístup)  Biblické náměty.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HUDBA PŘELOMU 19. A 20. ST..
Advertisements

Impresionismus v českých zemích
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_ Hudební skladatelé TÉMA:
ANTONÍN DVOŘÁK OBČANSKÁ VÝCHOVA 6. ROČNÍK
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Romantismus v hudbě skladatelů z českých zemí
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
(do začátku druhé světové války).  citlivost a dramatičnost ve skladbách  Richard Strauss Gustav Mahler.
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Leoš Janáček ( 1854 – 1928).
Život a dílo Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_846_9TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
ČESKÝ HUDEBNÍ ROMANTISMUS
Antonín Dvořák ( ).
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
ANTONÍN DVOŘÁK ( – ).
ANTONÍN DVOŘÁK.
ICT 2 – 3 – 29 HV Leoš Janáček Anotace: Materiál seznamuje žáky s hudebními díly a životem autora. Prezentace obsahuje odkaz na poslechovou skladbu a.
Leoš Janáček ( – ).
ANTONÍN DVOŘÁK.
Poznáte hudební velikány ? – 3. díl Prověřte si své hudební znalosti vážné hudby ! Sestavil – 4/2012 – Ztišit ! Nejprve klepněte na očíslovaný.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Antonín Dvořák
Druhy skladeb a hudební formy
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Otázky jsou vybrány z DUM č: VY_32_INOVACE_20_Opakování IV.
Bedřich Smetana.
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_851_8TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_897_5TR_HV Autor: Mgr. Monika Bittová.
 Název: Leoš Janáček  Šablona : III/ 2  Číslo : 39  Autor : Vyhnálková Zuzana  ZŠ Choltice „Učíme se pro život“  Klíčová slova: moderní hudba 20.
Český hudební romantismus
SYMFONIE. ERBEN ŠVÉDSKO VLTAVA NELAHOZEVES KÁČA.
Antonín Dvořák Světově uznávaný český hudební skladatel 19.století ROMANTIZMUS.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název: VY_32_INOVACE_1154_ANTONÍN DVOŘÁK Téma: ŽIVOT A DÍLO.
Antonín Dvořák Materiál pro výukovou oporu zpracovaný v rámci projektu Informační a komunikační technologie proti bariérám Výuková opora č. 2 – výukový.
Nejvýznamnější pražská divadla období národního obrození a romantismu NO – 1770–1848 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michal.
Impresionismus. Co je to imprese? Vjem, pocit, nebo obrázek uchovaný na základě zkušenosti Neurčitá představa, vzpomínka nebo přesvědčení.
Vážná (artificiální) hudba 20. století 1. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
Výtvarné umění Výtvarné umění 1874–20. století HudbaHudba přelom 20. století úkoly: Dějiny evropské hudby IMPRESIONISMUS.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Zdeňka Pecková Číslo VY_32_INOVACE_3423 NázevLeoš Janáček Téma hodinyŽivot a dílo Leoše Janáčka PředmětHudební.
Mgr. Jana Doubková VY_32_INOVACE_5B_20_ANTONÍN_DVOŘÁK_TEST Dějiny hudby listopadu 2012 A. Dvořák– život, dílo, zajímavosti o osobnosti skladatele.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_12_Píseň Běží liška k Táboru,
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_72_LEOŠ JANÁČEK TEMA: HUDEBNÍ VÝCHOVA.
IMPRESIONISMUS Markéta Svobodová. IMPRESIONISMUS směr, který vznikl koncem 19. st. ve Francii Výraz imprese = dojem, vjem nebo otisk Výraz „prchavý okamžik“
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_10:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební romantismus.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Název školy: ZŠ a MŠ Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jana Vostřelová Název: VY_32_INOVACE_20_HUDEBNÍ VÝCHOVA_ANTONÍN DVOŘÁK_DÍLO.
Česká opera Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_09_ČESKÁ OPERA Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
LEOŠ JANÁČEK ( Hukvaldy – Ostrava) Obrázek 1
Zařazení naučné stezky do výuky zeměpisu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŠABLONA III/2 REALISMUS V 19. STOLETÍ Mgr
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Opera Obr. 01 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Makovičková.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Antonín Dvořák dílo.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/15
Osnova ke studiu pro studenty středních pedagogických škol
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Název školy: Základní škola Netvořice
Transkript prezentace:

HUDBA

 Pozdní romantismus, expresionismus (snaha o nový hudební výraz a kompoziční přístup)  Biblické náměty

HUDEBNÍ NÁSTROJE  VZNIK vzestup výroby hudebních nástrojů. V první světové válce byla výroba přerušena.  DRUHY - Harfa, pozoun, saxofon, basa

SKLADATELÉ

 *  Jeden z nevýznamnějších hudebních skladatelů  Díla: 9.symfonie -Novosvětská, Humoresky, opery- Čert a Káča, Rusalka  ch?v=ETNoPqYAIPI ANTONÍN DVOŘÁK

 *  Byl to francouzský skladatel  Psal hlavně kratší díla  Díla: Clair de lune, Preludium k Faunovu odpoledni  /watch?v=CvFH_6DNRCY CLAUDE DEBUSSY

 *  Francouzský skladatel a klavírista  Díla: ballet Parade, The Gymnopédis, Gnossiennes, Vexations  ch?v=hWq9DEgYjz4 ERIK SATIE

 *  Světově známý český skladatel  Měl osobitý a originální styl  Díla: Šárka, Liška Bystrouška, Taras Bulba  watch?v=aCXBihNlPsM LEOŠ JANÁČEK

 *  Francouzský hudební skladatel  Díla: Le Menuet antique, Zrcadla (Mirroirs)  /watch?v=l9ziwd9q9E0 MAURICE RAVEL

 *  Významný francouzský skladatel  Rekviem, Prométheus, Sicilienne  atch?v=U5Y0uQLgriA GABRIEL FAURÉ

 *  Ruský hudební skladatel  Díla: IGOR FJODOROVIČ STRAVINSKIJ