Výroba mýdla - - žákovský pokus MGR. DANIELA SZMEKOVÁ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Christina Bočáková 3. ročník
Advertisements

Chemie.
Výuka chemie na ZŠ ve spolupráci se SŠ Mgr. Klára Helanová.
Název: Access – formulář v návrhovém zobrazení Autor: Ing. Antonín Dvořák Datum (období) vytvoření: Předmět: Informační a komunikační technologie.
Název: Access – moduly - Microsoft Visual Basic Autor: Ing. Antonín Dvořák Datum (období) vytvoření: Předmět: Informační a komunikační technologie.
Mezipředmětové vztahy Aplikace anglického jazyka do jiných předmětů s využitím moderních metod.
Chemik technologických výrob projekt financovaný Úřadem práce.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
SUROVINY 3. ročník oboru Cukrář, Pekař třída CP3 153, Ing
CHEMICKÉ POKUSY V LABORATOŘI
OBECNÁ CHEMIE PROTOKOL POKUSU VY_32_INOVACE_02 - PROTOKOL POKUSU
Základy pozorování a pokusů v biologii
Učivo o živé přírodě v přírodopise
Název šablony: Inovace v chemii52/CH12/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Přírodní látky Autor: Mgr.
Bezpečnost práce v chemii
Proč se učím chemii, časově tematický plán učiva
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Chemie jako věda, bezpečnost práce v laboratoři,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Filtrace VY_32_INOVACE_CH1 – 02 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Automobilní a dopravní systémy
Didaktika přírodopisu 2
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Žákovský pokus Vlastnosti látek
Laboratorní práce č. 3 List
Setkání zástupců škol a podniků působících v oblasti chemického průmyslu Praha
2. B – Bi, Děj  Žáci plní jednotlivé povinné aktivity  Každý úkol je hodnocen body  Hodnocení splněných aktivit – přidělením kladných bodů  Nesplnění.
Didaktika přírodopisu 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.
Didaktika geografie.
Purkyňovo gymnázium Strážnice
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
ORGANIZACE VÝUKY PŘÍRODOPISU
Materiálně technické zabezpečení výuky chemie Vybavení učebních prostor.
Manganistan draselný Aneta Jíchová sexta. Manganistan draselný hypermangan sloučenina manganu s černo-šedými krystalky dobrá rozpustnost ve vodě za vzniku.
STRUKTURA METODIKY STRUKTURA METODICKÉHO LISTU PRACOVNÍ LIST PROJEKTOVÝ DEN A PREZENTAČNÍ DEN PROGRAM SEMINÁŘE CHEMIE 1 Projekt TROJLÍSTEK, Seminář chemie,
Číslo projektu MŠMT: CZ / / Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_1 3 _05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_1 3 _05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Mgr. Dagmar Muzikářová. ZAŘAZENÍ POKUSU Poznáváme složení látek - částice látek Jednoduché úlohy s dostupnými látkami a pomůckami, bez nutnosti laboratoře.
Žákovský pokus Hydrolýza solí a stanovení pH Ing. Lenka Molčanová.
Chemický experiment. Školní a vědecký experiment Školní experiment: Dříve řešený problém Známý výsledek pro experimentátora Vyvození výsledku na základě.
Školské dokumenty. Osnovy Dříve dány centrálně. Jednotné pro všechny pro všechny školy daného typu. Od roku 2007 si osnovy vytváří každá škola na základě.
Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie pro žáky ve věku 11 až 15 let Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiáluVY_32_INOVACE_CH_6E_BAR_30_NAPOJEKOLEMNAS.
ORGANIZAČNÍ FORMY VYUČOVÁNÍ
Didaktika přírodopisu 1 9. seminář: Mezipředmětové vztahy
Učivo o živé přírodě v přírodopise
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Laboratoř Mgr. Helena Roubalová
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Redoxní reakce – sestavení galvanického článku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Bezpečnost práce zážitkovou pedagogikou
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Chemie Aneb: Proč se ji učíme?!.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Práva dítěte Výchova k občanství
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Učivo o živé přírodě v přírodopise
Transkript prezentace:

Výroba mýdla - - žákovský pokus MGR. DANIELA SZMEKOVÁ

Metodicko-didaktické poznámky  Určeno pro žáky devátých ročníků  Učivo: organické sloučeniny – průmyslová chemie – detergenty  Časová dotace: první vyučovací hodina laboratorní práce druhá vyučovací hodina vypracování pracovního listu  Z důvodu maximální bezpečnosti žáků je vhodné třídu rozdělit na dvě pracovní skupiny – jedna skupina pracuje v laboratoři pod dohledem učitele, druhá skupina pracuje samostatně ve třídě a vypracovává zadané teoretické úkoly (práce s učebnicí, referáty,…); následující hodinu se vymění.  Upozornit na dodržování bezpečnosti práce (ochranné brýle, plášť, rukavice)  Mezipředmětové vztahy: biologie – hygiena rukou jako prevence infekčních nemocí - ekologie: význam čističky odpadních vod

Metodicko-didaktické poznámky Příprava učitele: Vytisknout Návod pro laboratorní práci (vhodné zalaminovat – delší životnost materiálu) Vytisknout pro každého žáka Pracovní list Chemikálie, pomůcky: viz Návod Příprava žáka: Donést z domu formičku, ve které mýdlo bude tuhnout. Žáci si mohou také přinést různé voňavé esence, barviva. Upozornění: Čerstvě připravené mýdlo je silně alkalické. Aby se mohlo používat, musí několik týdnů zrát (mohlo by poškodit pokožku) a také se do něj přidávají zjemňovací látky. Výrobek je vhodné používat spíše jako názornou ukázku výrobní technologie.

Návod pro laboratorní práci:

Pracovní list žáka: