Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jitka Stehlíková Název: VY_32_INOVACE_09_PRIRODOPIS_RISK_OPAKOVANI_BEZOB.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník: ročník
Advertisements

Přírodopis 6. ročník Hmyz Mgr. Helena Roubalová.
Přírodní společenstvo řeky
Hmyz v sadech a zahradách
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Pavoukovci Mgr. Helena Roubalová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Zoologická zahrada Východ ZOO.
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Mlži Mgr. Helena Roubalová
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
KMEN Měkkýši Kmen měkkýši má 3 třídy Plži – hlemýžď zahradní
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
PAVOUKOVCI.
Základní škola Kladruby
Trávicí soustava.
Elektronická učebnice - II
Korýši Mgr. Helena Roubalová
Bezobratlí.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_196.
PAVOUKOVCI; HMYZ V RYBNÍKU
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
Základní škola Kladruby
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
ČLENOVCI KORÝŠI RYBNÍKA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se základními znaky a systematickým.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: STAVBA TĚL ŽIVOČICHŮ
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Měkkýši mlži.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
A-Z kvíz. genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – bezobratlí rybníka I Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 6/19.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Měkkýši, kroužkovci, členovci - korýši
 Materiál pro výuku přírodopisu v 6. ročníku základní školy praktické  Určeno pro interaktivní tabuli  Výklad nové látky – druhy hmyzu, stavba těla,
HÁDEJ, KDO JSEM - MĚKKÝŠI Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_47_Pr6_hadej_mekkysi.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._28.KORÝŠI TÉMA: KORÝŠI ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Přírodopis_10_Zoologie,
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_130_Hmyz - motýli
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
Členovci Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_25_dělení členovců
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
PAVOUKOVCI 1.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
VY_52_INOVACE_61_ Členovci- korýši- pavoukovci-učební text
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Ověř si své znalosti z živočišné říše!
VY_32_INOVACE_10_PŘV_OBRATLOVCI A BEZOBRATLÍ
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
VY_52_INOVACE_03_Vnější a vnitřní parazité- učební text
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Transkript prezentace:

Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jitka Stehlíková Název: VY_32_INOVACE_09_PRIRODOPIS_RISK_OPAKOVANI_BEZOB RATLI Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Bezobratlí Název sady: Přírodopis

Anotace Cílová skupina: žáci 7. ročníku praktické školy Inovace: interaktivní způsob výuky Druh pracovního materiálu: hra Pomůcky: ITC Hra RISK slouží k souhrnnému opakování tématu bezobratlí. Žáci se rozdělí do skupin. Skupina si vybere téma a obtížnost otázky a klikne na příslušné políčko. Zobrazí se otázka. Učitel kontroluje správnost odpovědí. Po zodpovězení otázky kliknou žáci na vratnou šipku, která je vrátí do základní tabulky. Pokračuje další skupina. Body se zapisují na tabuli nebo na papír. Podle obtížnosti se může bodová hodnota otázky za špatnou odpověď odčítat. Pokud skupina nezná správnou odpověď na svoji otázku, mohou odpovídat ostatní skupiny. Políčko NÁPOVĚDA se vyskytuje jen u obtížnějších otázek. Po kliknutí se zobrazí nápověda, která žákům pomůže najít ke správné řešení.

Měkkýši Cizopasníci Hmyz Hmyz Pavouci a korýši Pavouci a korýši

1000 Co je to cizopasník?

2000 Kteří z následujících živočichů patří mezi cizopasníky? bělásek zelný, tasemnice bezbranná, veš dětská, slimák největší, blecha, křižák obecný, pijavky, včela

3000 Jak se jmenuje živočich na obrázcích?

4000 Kam klade vajíčka roup dětský? Nápověda A) do střeva B) ke konečníku C) do úst D) k játrům

5000 Kdo je mezihostitelem tasemnice? Nápověda a)Moucha b)Skot c)Krokodýl d)žába

1000 Proč dostali měkkýši zrovna tento název?

2000 Rozděl tyto měkkýše na plže a mlže

3000 Jakou látkou jsou tvořené schránky měkkýšů? Nápověda A) vitamíny B) žulou C) vápníkem

4000 Jakými čtyřmi stádii prochází škeble rybničná při rozmnožování? 1.________________________________ 2.________________________________ 3.________________________________ 4.________________________________ Nápověda Larva, housenka, malá škeble, medúza, vajíčko, kukla, dospělá škeble

5000 Kde cizopasí larva škeble rybničné?

1000 Jaké části tvoří tělo pavouka křižáka obecného? Nápověda A) hlava, hruď, zadeček B) hlavodhruď, zadeček, končetiny C) hruď, zadeček, končetiny D) hlavohruď, končetiny

2000 Škrtni, co nepatří k vývoji raka? Vajíčko, housenka, larva, malý rak, dospělý rak

3000 Co je to „babí léto“ a jaký vztah má k pavoukům?

4000 Přiřaď co k sobě patří. Křižák obecný Rak říční svléká krunýř tká pavučiny žije na břehu potoka dýchá žábrami má snovací bradavky

5000 Jak se jmenuje pavouk na fotce? Nápověda Může žít dlouhodobě pod vodou

1000 Je to pravda? Zebry mají černobílé blechy. ANO NE

2000 Čím je pro nás užitečná včela medonosná? Řekni minimálně 3 důvody.

3000 Je to pravda? Zpívající cvrčci přivábí více samiček. ANO NE

4000 Pojmenuj živočichy na fotografiích

5000 Jaké druhy hmyzu tvoří velké kolonie? Řekni alespoň 2 druhy.

ŘEŠENÍ Cizopasníci 1000 – organismy, kteří se živí na těle jiných organismů a tím jim škodí 2000 – tasemnice bezbranná, veš dětská, blecha, pijavky 3000 – tasemnice bezbranná 4000 – b) ke konečníku 5000 – skot Měkkýši 1000 – mají měkké tělo tvořené svaly 2000 – 1,3 plži; 2,4,5 mlži 3000 – vápníkem 4000 – vajíčko, larva, malá škeble, dospělá škeble 5000 – na žábrách ryb

Pavouci a korýši 1000 – B) hlavodhruď, zadeček, končetiny 2000 – housenka, larva 3000 – vlákna pavučin nebo název pro období podzimu s letním počasím 4000 – křižák – tká pavučiny, má snovací bradavky Rak říční – svléká krunýř, žije na břehu potoka, dýchá žábrami 5000 – vodouch stříbřitý Hmyz 1000 – ne 2000 – med, propolis, mateří kašička (kosmetika), opylování květů, … 3000 – ano 4000 – vajíčko, larva, malá škeble, dospělá škeble 5000 – 1 bělásek zelný, 2 mol šatní, 3 blecha psí, 4 saranče stěhovavé

Vše citováno [ ] Bělásek eris_brassicae%29.jpg/622px-Large_White_%28Pieris_brassicae%29.jpg eris_brassicae%29.jpg/622px-Large_White_%28Pieris_brassicae%29.jpg Blecha 559px-Puce_rat_adulte.jpg 559px-Puce_rat_adulte.jpg Glochidium lochidium.png/120px-Anodonta_cygnea_glochidium.png lochidium.png/120px-Anodonta_cygnea_glochidium.png Homolice C4%8F.jpg C4%8F.jpg Hlemýžď C4%8F.jpg C4%8F.jpg

Hřebenatka t_von_aussen.jpg t_von_aussen.jpg Křižák %29.jpg %29.jpg Mol šatní Saranče _Laurel_-_Caelifera_1.JPG/361px-2064_-_Laurel_-_Caelifera_1.JPGhttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0b/2064_- _Laurel_-_Caelifera_1.JPG/361px-2064_-_Laurel_-_Caelifera_1.JPG Slávka el3.jpg el3.jpg Škeble

Tasemnice – černobílé foto Tasemnice – scolex Vodouch aar.jpg/800px-Argyroneta_aquatica_Paar.jpg aar.jpg/800px-Argyroneta_aquatica_Paar.jpg