Vzorce pro druhé mocniny dvojčlenů (a – b)²=(a – b).(a – b)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Advertisements

Druhá mocnina dvojčlenu
Kvadratické nerovnice
Rozklad mnohočlenů na součin pomocí vzorců
Výrazy - vzorce Mgr. Petra Jelínková.
Mnohočleny a algebraické výrazy
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Rozklad na součin Vzorce usnadňující úpravu
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Druhá mocnina rozdílu (a – b)2.
Výpočet kořenů kvadratické rovnice
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_143 Jméno autora: Mgr. Tomáš FULÍN Třída/ročník: PS1 / 1.ročník Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Matematika.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Úpravy mnohočlenů - vzorce
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Násobení mnohočlenů.
Neúplné kvadratické rovnice
Vzorce 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
Násobení mnohočlenů. c d ab S Obsah velkého obdélníku S = (a+b).(c+d)
Sčítání a násobení výrazů
Mnohočleny Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
* Mnohočleny Matematika – 8. ročník *.
Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním před závorku.
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají výrazy. Speciální vzdělávací.
Rozklad mnohočlenů na součin - vytýkání
Rozdíl čtverců.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Násobení mnohočlenů SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Mnohočleny- výpočty pomocí vzorců
Mnohočleny – sčítání a odčítání
Druhá mocnina rozdílu.
Kvadratická rovnice 2 Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Druhá mocnina dvojčlenu, rozdíl druhých mocnin
Rozklad mnohočlenů na součin vzorce
Rozklad mnohočlenů na součin
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Rozklad mnohočlenů na součin
Jméno autora: Eva Směšná Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Únor 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Matematika – vzorce Téma: Procvičení vzorců.
Mnohočleny Václav Dobiáš Jiří Komínek. Alois Bedřich 10 Alois Bedřich 10 Obvod = a nebo můžeme napsat Obvod = Alois = a Bedřich = b Alois + Bedřich +
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Výrazy Vypracoval: RNDr. Milan Zimpl, Ph.D.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Ing. Jitka Michálková Název : VY_32_INOVACE_9B_14_Rozklad na součin.
ROZKLAD MNOHOČLENU UŽITÍM VZORCŮ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_01_C_19_Rozklad mnohočlenu.
Дац.В.А.Міхедзька Геапалітычнае становішча Беларусі ў я гг. XX ст. Заходняя Беларусь у складзе польскай дзяржавы 1.Рыжская мірная дамова 1921 г.
VÝRAZY Matematické zápisy obsahující čísla (konstanty), písmena (proměnné) a početní operace ČÍSELNÉ S PROMĚNNOU √25 2.(4-7.8) 3x+7 4a3- 2a.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Mocniny s přirozeným mocnitelem
Druhá mocnina dvojčlenu
Rozklad mnohočlenů na součin
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
I. Podmínky existence výrazu
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
VY_32_INOVACE_Pel_I_06 Výrazy – postupné vytýkání
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Rozdíl a součet třetích mocnin
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Mocniny s přirozeným mocnitelem
Rozklad mnohočlenů na součin
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ MNOHOČLENŮ
Rozklad mnohočlenů na součin
Dělení lomených výrazů
Vzorce na úpravu výrazů
Sčítání lomených výrazů
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_84_M8
Matematické operace, práce s výrazy, algebraické vzorce, poměr
Transkript prezentace:

Vzorce pro druhé mocniny dvojčlenů (a – b)²=(a – b).(a – b)

Vzorce na úpravu výrazů (a – b)2 = a2 – 2ab + b2 (a – b).(a – b) = a2 – 2ab + b2 (a – b)2 = (a – b).(a – b) = a2 – 2ab + b2 (a – b)2 = (a – b) . (a – b) = a2 – ab – ab + b2 = a2 – 2ab + b2 Příklad: (x – 6)2 = x² – 2.x.6 + 6² = x² – 12x + 36 dvojnásobek součinu prvního a druhého členu druhá mocnina dvojčlenu druhá mocnina prvního členu druhá mocnina druhého členu

Příklady: (a – 2)² = (a -2).(a-2) = = a² – 2.a.2 + 2² = a² – 4a + 4 (s – 3)² = (s – 3).(s – 3) = = s² – 2.k.3 + 3² = s² – 6s + 9 (5 – a)² = (5 – a ).(5 – a) = = 5² – 2.5.a + a² = 25 – 10a + a² (m – n)² = (m – n).(m – n) = = m² – 2.m.n + n² = m² – 2mn + n² (5a – 6)2 = (5a – 6).(5a – 6) = = (5a)² – 2.5.a.6 + 6² = 25a2 – 60a + 36 (3x – 8y)² = (3x – 8y).(3x – 8y) = = (3x)² – 2.3.x.8.y + (8y)² = 9x² – 48xy + 64y²

(a – 6)2 = (a – 6).(a – 6) = (2x – 5)2 = (2x – 5).(2x – 5) = Pomocí vzorce upravte: (a – 6)2 = (a – 6).(a – 6) = (2x – 5)2 = (2x – 5).(2x – 5) = (4a – 3b)2 = (4a – 3b).(4a – 3b) = (7u – 10) 2 = (7u – 10).(7u – 10) = (a2 – 8)2 = (a2 – 8).(a2 – 8) = (r4 – 30)2 = (r4 – 30).(r4 – 30) = (0,1v2 – 6)2 = (0,1v2 – 6).(0,1v2 – 6) = (b2 – 2b)2 = (b2 – 2b).(b2 – 2b) = a2 – 12a + 36 4x2 – 20x + 25 16a2 – 24ab + 9b2 49u2 – 140u + 100 a4 – 16a2 + 64 r8 – 60r4 + 900 0,01v4 – 1,2v2 + 36 b4 – 4b3 + 4b2