GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ (1928 – 2014), s. 85. Magický realismus směr v latinskoamerické próze od 50. let 20. stol. Propojují se prvky nadpřirozena, popisy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vítězslav Nezval (1900 – 1958).
Advertisements

Už ses narodil, tak žij !.
VY_ 32_INOVACE_Čj.Žá.18.
Realistický román.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
MICHAIL AFANASJEVIČ BULGAKOV
Dekameron Giovanny Boccaccio.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
MARCEL PROUST Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Dante Alighieri Předmět Autor: Mgr. Jana Formánková
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 16. července 2012 Název: VY_32_INOVACE_
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_733_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
IVAN BUNIN Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Jan Neruda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Portréty literárních osobností světové literatury.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/17/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvořeníLeden.
Literatura na počátku 20.století
Gabriel García Márquez
postmodernismus, magický realismus
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/12/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvoření
Český naturalismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 2. června 2012 Název: VY_32_INOVACE_4.2.2.
Portréty literárních osobností světové literatury.
SVĚTOVÁ MEZIVÁLEČNÁ PRÓZA
Život a dílo VY_32_INOVACE_2A4 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Lenka Fibigerová.
B Á J E M Ý T U S Mgr. Michal Oblouk. M Ý T U S z řeckého mýthos = vyprávění báje literární (epický) útvar, který pojednává o životě bohů, o vzniku světa.
Michail Šolochov (1905 – 1984).
VY_32_INOVACE_ČJPS2A_1860_ZEM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Arnošt Lustig Jan Drda Ota Pavel 9. ročník.
3. Pozdně romantické ideály 1. Na sklonku slávy Žít osaměle !... Jaká trýzeň! Stendhal.
Eduard Petiška Český jazyk 6. ročník ZŠ
FRANCIS SCOTT FITZGERALD
Téma: Světová próza 1. poloviny 20. století VY_32_INOVACE_142.
Surrealismus.
THOMAS MANN Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Marie Majerová 9. ročník.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. a 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
MICHAIL ALEXANDROVIČ ŠOLOCHOV
Číslo:VY_32_INOVACE_24_05 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Victor Hugo.
Postmodernismus Postmodernismus. Dokážete vysvětlit tento pojem?
Mgr. Marie Havránková ODRAZ 1. SVĚT. VÁLKY VE SVĚTOVÉ LITERATUŘE Literatura 1. pol. 20. stol. 2. ročník Srpen 2012.
Literární druhy a žánry Literární druhy a žánryOB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U
Karel Hynek Mácha Máj 8.třídy. Karel Hynek Mácha - život  Narodil se na Újezdě na Malé Straně  Vedle studia, četby a lásky bylo zdrojem Máchových zážitků.
Literatura = písemnictví Jeden z druhů umění, písemné záznamy. Rozdělení: a) odborná literatura b) krásná literatura = BELETRIE c) jednací písemnosti (př.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBOR: Český jazyk a literatura.
Ernest Heminhway Jana Cihelková, Kateřina Klausová.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ČESKÝ_JAZYK_A_LITERATURA TEMA: Česká literatura 2. poloviny 20. století.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
ROMANTISMUS.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Městská tematika – Ignát Hermann
Naturalismus v české literatuře
PRÓZA S DĚTSKÝM HRDINOU
Franz Kafka Zdeňka Faltusová Septima 2009/2010
Gustav Flaubert Paní Bovaryová.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Milan Kundera NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Milan Kundera - Žert Název : VY_32_inovace_18 Český jazyk a literatura.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_17 Realismus Francie
Kritický realismus - úvod
VY_32_INOVACE_Jir_I-21 Pavel Kohout Název projektu: OP VK
Transkript prezentace:

GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ (1928 – 2014), s. 85

Magický realismus směr v latinskoamerické próze od 50. let 20. stol. Propojují se prvky nadpřirozena, popisy snů a halucinací a náměty z mytologie s realistickým příběhem Michail Bulgakov (Faust a Markétka)

„Život není to, co člověk prožil, ale co si z něj pamatuje a jak si to pamatuje, aby o tom mohl vyprávět.“ - úvod z knihy pamětí Žít, abych mohl vyprávět

narodil se v Kolumbii psal španělsky Přezdíván „Gabo“ cestoval po světě - Španělsko, Francie, poté žil na Kubě (založil Kubánskou tiskovou kancelář), v Mexiku 1967 – návštěva Československa; proti invazi 1968; setkal se s Milanem Kunderou 1982 získal NC Inspirace Franzem Kafkovou Proměnou realista-a-pritel-castra-pqf- /video.aspx?c=A140418_112806_ln-video_vsv realista-a-pritel-castra-pqf- /video.aspx?c=A140418_112806_ln-video_vsv

Styl: nadsázka a fantastické motivy, které se objevují v místech všedního života Společný rys: vyprávění velkých příběhů, které roztříští na mnoho bezvýznamných epizod záměrná nepřehlednost Čas podle něj neplyne, ale otáčí se dokola. Základními tématy pro něj jsou: láska, smrt, samota a stárnutí.

STO ROKŮ SAMOTY (1967) P.S. 85 vrcholné dílo; román velký úspěch na osudech několika generací rodiny Buendíů (žijí v tropickém městečku Macondo) vývoj Latinské Ameriky od osvobozeneckých a občanských válek až po nástup severoamerického imperialismu pojetí času – lineární (historický): osudy hrdinů – a mytologický: odkazuje k biblickým mýtům, utváří kruhovou kompozici příběhu - na počátku je prvotní hřích rodu Buendíů - incest, v jehož důsledku rod o sto let později vymře během apokalyptické bouře

LÁSKA ZA ČASŮ CHOLERY (1985) P.S. 85 román, pohybuje se na pomezí pokleslého žánru milostné literatury; vypráví o vášnivé, osudové lásce Florentina k Fermině dívka se však rozhodnutím otce provdá za lékaře, s nímž prožije celý život Jejich cit se naplní až ve stáří zfilmováno, premiery/34044-sex-chtic-laska-cholera premiery/34044-sex-chtic-laska-cholera román, pohybuje se na pomezí pokleslého žánru milostné literatury; vypráví o vášnivé, osudové lásce Florentina k Fermině dívka se však rozhodnutím otce provdá za lékaře, s nímž prožije celý život Jejich cit se naplní až ve stáří zfilmováno, premiery/34044-sex-chtic-laska-cholera premiery/34044-sex-chtic-laska-cholera

ŽÍT, ABYCH MOHL VYPRÁVĚT ( 2002) paměti