Zvířecí motivace ke hře Dagmar Stromšíková, 1. ročník, 2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přizpůsobení živočichů k prostředí
Advertisements

Základy sportovního tréninku mládeže
Fyziologické aspekty PA dětí
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Bc. Michaela Galová I. HYDR Evoluční psychologie
Když si zvířata hrají Ondřej Zatloukal. Co je to hra?  chování bez vážného obsahu, při němž dochází k naprosto volnému mísení různých prvků chování i.
Sadili jsme stromy Nejdříve to byl strom „POHÁDKOVNÍK“, který měl i své kmotry: PaedDr. Zdeňka Szpaka, člena Zastupitelstva Zlínského kraje Mgr. Milenu.
Mgr. Iva Martincová UBO AVČR v.v.i. Studenec Masarykova univerzita
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
B.F. Skinner.
PSYCHICKÉ JEVY.
BEHAVIORISMUS John Watson I.P.Pavlov C.L.Hull N.E.Miller J.Dollard
Biotopy ČR.
Mgr. Jolana Polzová Mgr. Jan Žufníček
Emoce (city).
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
TRANSAKČNÍ ANALÝZA.
Vlčí hierarchie a chování
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Lukáš Man FF UP / psychologie ETL
Sportovní výkon – obsah, struktura Typologie sportovních výkonů
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Infanticida Zabíjení mláďat téhož druhu
Motivace Miroslava Fuksová.
Pes a kočka Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.32
Den Země Po stopách ohrožených zvířat.
Vzdělávání pedagogů v oblasti prevence úrazů dětí
1 Role české energetiky (doma a) na evropském trhu Petr Karas, ředitel Ústavu pro energetiku při Vysoké škole finanční a správní v Praze.
Emoce: Jak víme, že zvířata mohou cítit?
Klára Šťastná 2.Ročník MK
domácí psi využívají lidi jako nástroje.
Hlasová komunikace psů a vlků
Poznáváme zvířata podle stop
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství. Moderní ošetřovatelství PSYCHOSOMATIKA Psychosociální vlivy působící na vznik infarktu myokardu.
PSYCHOLOGIE LIDSKÉHO VÝVOJE
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
ABC Professional, ředitel
Agrese.
Použití EEG jednoduchá, levná, neinvazivní metoda použití pří výzkumu a diagnostice funkce mozku krátkodobá ambulantní vyšetření (20 – 30 minut), ale i.
Homosexualita zvířat.
Dejme dětem prostor ke hraní Eva Nováková. předpokladem je ponechat volbu vlastního námětu, cíle i prostředků, tj. zachovat volnou hru podstatná je schopnost.
Potřeba spánku a odpočinku
MASARYKOVA UNIVERZITA FAKULTA SOCIÁLNÍCH STUDIÍ KATEDRA PSYCHOLOGIE
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
- Hravost je jedním z důležitých předpokladů, jak se něčemu naučit - Zvídavému chování se odborně říká explorační – aktivní vyhledávání a zkoumání nových.
Předškolní věk = období hry Experimentace – cca do 2 let věku, procvičování pohybů s vlastním tělem, nebo jednoduchými předměty, prozkoumávání okolí a.
Management - Motivování
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY Mgr.Irena Kudláčková.
Východisko protialkoholové strategie EU Boj proti alkoholu jako takovému nebo boj proti alkoholu jako návykové látce?
Jana Ženíšková, 3.B Behaviorismus. je psychologický směr, založený na tvrzení, že chování lze vědecky zkoumat bez odkazu na vnitřní duševní stavy druh.
HPV onemocnění POHLEDEM GYNEKOLOGA MUDr. Vladimír Mulač.
Péče o pacienty v problematických situacích
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Delfíni.
Patologické hráčství Bc. Balonová Soňa.
Domácí násilí a pomoc jeho obětem
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Pozornost a vědomí.
TERMOREGULACE ŽIVOČICHŮ A ČLOVĚKA
Posílení strachu ze hry
Pronásledování.
MOTIVACE Zora Syslová.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Stres a jeho zvládání.
Management - Motivování
Náročné životní situace
EKOSYSTÉM OKOLÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ
ŠELMY PLACENTÁLOVÉ.
RODIČ A SPORTOVNÍ PŘÍPRAVA DĚTÍ
Transkript prezentace:

Zvířecí motivace ke hře Dagmar Stromšíková, 1. ročník, 2016

Burrhus Frederic Skinner Chování organismu (The Behavior of Organism ) Respondentní a operantní chování

Podmínky umožňující hru Hlavní motivační funkce: přežití (primární pudy) Uspokojení základních zvířecích potřeb → nasycení (Rh faktor opic) → pocit bezpečí (přítomnost matky) → průzkum okolí (nové prostředí, děti) Proč si hrát? Novost, zvýšení adaptace, vyplnění volného času

Hra Hranice hry a strachu Občas se mísí (paradoxní efekty) Některý stupeň strachu → hry Některá hra → strach Děti (rychlé střídání emocí) Příklady zvířecích her Makak hrající si ve vodě Psi + surfaři, dobytek blízko šimpanzí klece Karibou hrající si v ledové záplavě Evropští tchoři preferují hru ve skupině

Makak

Severoamerický sob

Vliv pudů na zvířecí hru Specifický pud Deprivace hry bez deprivace obecné činnosti (Chepko, kozy →50%) Každá forma hry má svůj pud (Leyhausen, 1965, omezení hry) Aktivita pudů Groos: mláďata → velice aktivní Vězení (tendence hrát si se zvyšuje) Deprivace hry bez deprivace činnosti (Muller-Schwarze, 1968), mladé muly → pohyb

Deprivace hry izolací jedince Přerušení hry Možnost pozorovat v ZOO Mláďata volí alternativu Náhradní stimul → analogie

Evoluční pohled na hru Hra připravuje na chování v dospělosti Pronásledování a bojové hry Tisíce hodin tréninků Jak poznáme, že se jedná o hru? Signály (těžce identifikovatelné a pozorovatelné) Nedostatek výzkumů

Modifikace hry Omezeno kousání, zatažené drápy, neútočí se na zranitelné části těla Inhibice varovných signálů Zamrznutí / agrese Mixování rolí (dominantní vztah) Předvídání ve hře (intuice)

Můžeme tohle chování klasifikovat jako hru? Hra x druh chování U mláďat ano, u dospělých ne Nelze striktně definovat zvířecí hru, protože různá zvířata si hrají různě (ptáci x savci) Kočky, zvířata co preferují běh a skákání Evoluční predispozice ke hře Síla a dovednost Dlouhé mládí Závislost + ochrana Pokročilý fylogenetický status

Druhové porovnání her Některé druhy ryb (analogie kočka a myš) Ptáci (zpěv – koketování, šplíchání vody, vzdušné aktivity Savci (kytovci, lasičky, některé kočkovité šelmy) – bojové hry Myši Opice (80% času)

Faktory ovlivňující hru 1) Uspokojení fyziologických potřeb 2) Pocit bezpečí 3) Velikost skupiny 4) Délka pauzy mezi hraním 5) Věk a druh zvířete 6) Intenzita hry

Děkuji za Vaši pozornost!