CO VÍŠ O PTÁCÍCH ? 2 Ptáci dýchají A.Pouze plícemi B.Žábrami C.Plícemi a vzdušnými vaky D.Pouze vzdušnými vaky E.Celým povrchem těla.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znáš všechny odpovědi?. 1. OTÁZKA Co nám zajišťuje pohyb celého těla?
Advertisements

Pštros dvouprstý* Emu australský* BĚŽCI Kasuár přilbový Nandu pampový.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_05_Přírodopis 7.ročník_Vodní ptáci Téma: Vodní ptáci CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: srpen 2011.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Dělení ptáků Pětilístek: peří
Obojživelníci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Řád: SOVY = noční ptáci. Znaky velmi jemné peří  neslyšný let nohy porostlé peřím prsty s ostrými drápy vratiprst (4. prst) – otáčí se dopředu i dozadu.
Mezi hlavonožce řadíme: krakaticesépiechobotnice loděnka.
ŽIVÁ PŘÍRODA - opakování
VY_32_INOVACE_06- Kachna divoká Přírodověda - 5. ročník
zpracovaný v rámci projektu
Třída: Ptáci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
BIOLOGIE ČLOVĚKA TRÁVICÍ SOUSTAVA
DĚLENÍ PODLE SPOLEČNÝCH ZNAKŮ
Autorem je PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Živočichové v lesích Jan Pavlik.
PTÁCI.
Třída: OBOJŽIVELNÍCI Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.Jana Zelinková Název.
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
VY_32_INOVACE_PŘZOO.08 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
H r a b a v í Znaky: Mají silné hrabavé nohy, tupé drápy.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
ŽIVOČICHOVÉ NAŠICH POLÍ
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: 469 661 719, emaiI:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Přírodověda 5.tř. opakování
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Autor: Mgr. Jana Burdzová
VY_32_INOVACE_16_Živočichové
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: říjen 2012
Přírodopis – 7.ročník Obojživelníci - žáby VY_32_INOVACE_
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Název projektu: Modernizace vzdělávání
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
Ptáci.
Plazi.
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ a MŠ Blatnice pod Sv. Ant.
OBRATLOVCI – opakování
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
Ptáci Vodní ptáci (Žák, Koller, Souchop)
H r a b a v í Znaky: Mají silné hrabavé nohy, tupé drápy.
Základní skupiny živočichů
DĚLENÍ PODLE SPOLEČNÝCH ZNAKŮ
PTÁCI (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_32_PTÁCI Mgr. Petra Kukuczková Prvouka
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Vodní ptáci.
Třída: PTÁCI.
PTÁCI VY_32_INOVACE_06-53 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
PLOŠTICE.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
VY_52_INOVACE_19_01_trávicí soustava
Obojživelníci.
TRÁVICÍ SOUSTAVA ČLOVĚKA
1. 1.
Kmen: Členovci nejpočetnější skupina článkované tělo a končetiny
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Předběžná příprava drůbeže
Transkript prezentace:

CO VÍŠ O PTÁCÍCH ?

2 Ptáci dýchají A.Pouze plícemi B.Žábrami C.Plícemi a vzdušnými vaky D.Pouze vzdušnými vaky E.Celým povrchem těla

3 Které tvrzení je správné? A.Ptáci mají ozubený zobák B.Ptáci rodí živá mláďata C.Ptáci mají proměnlivou teplotu těla D.Většina dlouhých kostí ptáků je plná E.Ptáci mají duté dlouhé kosti F.Ptáci mají stálou teplotu těla

4 Součástí trávicí soustavy ptáků je: A.Hrtan, hltan, jícen, žláznatý a svalnatý žaludek, tenké a tlusté střevo a kloaka B.Hltan, jícen, vole, žláznatý a svalnatý žaludek, tenké a tlusté střevo a kloaka C.Zuby, hltan, jícen, žaludek, tenké a tlusté střevo, kloaka D.Hltan, jícen, vole, žláznatý a svalnatý žaludek, tenké a tlusté střevo a řitní otvor

5 Ptáci se vyvinuli z A.Savců B.Ryb C.Dinosaurů D.Obojživelníků

6 K tažným ptáků patří: A.Vrabec domácí B.Jiřička obecná C.Kukačka obecná D.Strakapoud velký E.Káně lesní F.Husa velká G.Čáp bílý

7 K stálým ptákům patří A.Sýkory B.Čáp C.Konipas D.Koroptev E.Kukačka F.Vrabec

8 Mezi ptáky běžce patří: A.Kur domácí B.Husa velká C.Bažant obecný D.Perlička kropenatá E.Pštros africký

9 Peří kachen a hus se ve vodě nenamočí, protože: A.Je pestře zbarvené B.Je stále mastné C.Je velmi husté

10 Přijdeme-li do smíšeného nebo listnatého lesa, ozve se často pronikavý ptačí křik, který vydává: A.Sojka B.Kukačka C.Špaček D.Sova

11 Kura domácího řadíme mezi hrabavé, protože: A.Má nemastné peří, které se snadno namáčí B.Má silné nohy se třemi prsty dopředu a silnými, tupými drápy C.Špatně a málo létá, má těžké tělo

12 Plovací blány mezi prsty na nohou mají: A.Pštrosi B.Sovy C.Hrabaví D.Vrubozobí

13 Z uvedených ptáků patří mezi hrabavé: A.Koroptev polní B.Bažant obecný C.Skřivan polní D.Havran polní E.Tetřev hlušec

14 Mezi dravce nepatří: A.Káně lesní B.Sokol stěhovavý C.Jestřáb obecný D.Poštolka obecná E.Havran polní F.Strakapoud velký G.Kondor velký

15 Krátká křídla používá tučňák patagonský: A.K odrážení při pohybu po ledu B.K plavání ve vodě C.K letu

16 U kukačky obecné sedí na vejcích: A.Úplně cizí pták B.Samička C.Střídá se samička a sameček, ale nepravidelně D.Sameček