Elektronické systémy brzdové soustavy , Brno Připravil: Bc. Václav Kočí Obor: Management techniky Ústav: Techniky a automobilové dopravy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pohon všech kol vozidel Škoda
Advertisements

VÍTKOVICKÁ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A GYMNÁZIUM
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel“
Dynamická tuhost pneumatiky
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Evropský projekt koordinovaného vzdělávání učitelů odborných škol KOORDINOVANÉ VZDĚLÁVÁNÍ ODBORNÝCH UČITELŮ Cílem projektu je zvýšit kvalifikaci pedagogického.
Rozumíme silám tření? aneb Prezentace třecích sil… … v učebnicích, … ve škole, … v didaktických časopisech …?
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
Cvičení 1: Zkoušení pístových spalovacích motorů
Strojírenství Stavba a provoz strojů Brzdy ST27 Ing. Michal Jelínek.
Tekutinové mechanismy
s dopravní infrastrukturou
ABS SUPERSTEER – INTELIGENTNÍ BRZDOVÝ SYSTÉM Stříbrná medaile na výstavě Agritechnica 2009 v Hannoveru.
Výuka předmětu automobily
Tramtrain Vozidlo pro kombinaci městskou a příměstskou dopravy při využití vozidel uzpůsobených pro jízdu na železničních i městských kolejových tratích.
Rozvodovky.
Technické prostředky aktivní bezpečnosti automobilů
Aktivní bezpečnostní prvky automobilů
Automobily 2.ročník autoelektrikář
Automobilové a motocyklové
Jakub Cincibus T2.B.-Autotronik
Potenciál zařízení Black Box pro posouzení dopravních nehod
Fyzikální teorie a konstrukce motocyklů
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Rozvodovky, diferenciály, pohony 4 x 4
my.cz Název školy Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Luboš Bělohrad Název šablony.
BRZDY A HYDRAULICKÉ SYSTÉMY
Brzdy – účel, rozdělení, hlavní části
Spojka třecí kotoučová – diagnostika
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Automatické převodovky
Petr Smékal Centrum dopravního výzkumu, Líšeňská 33a, Brno Závislost emisních faktorů směsných biopaliv na pracovních režimech motoru.
Brzdy se vzduchotlakým ovládáním
Tramvajová vozidla.
VY_32_INOVACE_AUT2_05 Diferenciál.  vyrovnat rozdílové otáčky hnacích kol zejména při průjezdu zatáčkou a na různém povrchu silnic  rozdělit točivé.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_20.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_16.
Aplikace fyziky ve stavební, důlní a laboratorní praxi Fakulta stavební VŠB –TUO Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava Fakulta stavební Katedra.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 Anotace.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_A_02.
Střední průmyslová škola dopravní, Plzeň. Vyučované automobilní obory - téměř 1500 žáků Mechanik opravář motorových vozidel Mechanik opravář motorových.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_15.
VY_32_INOVACE_AUT2_19 Retardéry. Účelem retardéru je vozidlo zpomalit, nikoliv však zastavit. Retardér nelze použít ani jako brzdu parkovací. Používají.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dynamika pohybu dopravního prostředku Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Pohyb jednotlivého vozidla a brzdění Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Pneumatické řízení. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_AUT1_15 Požadavky na karoserii z hlediska bezpečnosti.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_A_16.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Elektronika brzd I. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových.
Název:Základy systémů ABS a ASR Autor:Ing.Karel Hrádek Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Brzdy Ročník:druhý Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_13.
Samosvorný diferenciál
Studium na AF MENDELU Ing. Petr Dostál, Ph.D.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Brzdění ve svahu Jízda směrovým obloukem Předmět: Ing
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Výukové a výzkumné centrum v dopravě
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
LOKOMOTIVA řady 380 aneb TAURUS po česku….
1. Newtonův pohybový zákon – Zákon síly
Jízdní stabilita silničních automobilů.
Transkript prezentace:

Elektronické systémy brzdové soustavy , Brno Připravil: Bc. Václav Kočí Obor: Management techniky Ústav: Techniky a automobilové dopravy

strana 2 Cíl práce Úvod týkající se konstrukce brzdové soustavy, procesu brzdění Věnovat se elektronickým systémům brzdové soustavy Popsat návazné systémy jízdní stability Navrhnout metodiku experimentálního testování systému ABS, analyzovat data Kapitola 1

Technický stav Požadavky dle Zákonu č. 56/2001 Sb. s návazností na předpis EHK strana 3

Konstrukce brzdové soustavy Působení brzd Přeměna energií Složení brzdové soustavy strana 4

Funkce brzdění – účel použití Provozní Nouzové Parkovací Průběžné Odlehčovací Samočinné strana 5

Brzdy třecí podle konstrukce Bubnové Kotoučové Lamelové strana 6

Brzdy podle prostředí Mokré (olejová lázeň) Suché strana 7

Brzdy podle druhu přenosu ovládací síly Mechanické Hydraulické Pneumatické (vzduchotlakové) Smíšené Zpomalovací strana 8

Způsoby diagnostiky brzdné dráhy Na zkušební vozovce Na válcové zkušebně strana 9

Elektronické systémy brzdové soustavy Elektrohydraulická a elektromechanická brzda Protiblokovací systém ABS strana 10

Návazné systémy jízdní stability Regulace prokluzu ASR Dynamická stabilizace jízdy vozidla ESP a ESP 2. generace ESP s funkcí DSR Brzdění s podporou ACC strana 11

Spektrum snímačů v systému ACC strana 12

Doplňkové funkce systému ESP Stabilizace přívěsu Sušení brzdových kotoučů Rozjezd ve stoupání strana 13

Elektronické brzdové soustavy nákladních vozidel Elektronický brzdový systém (EBS) Elektronický brzdový systém (TEBS) Elektronický systém monitorování tlaku v pneumatikách strana 14

Systém kontinuálního monitorování tlaku v pneumatikách IVTM strana 15

Regulace ESP u nákladních vozidel 1.Snížení točivého momentu motoru 2.Aktivace retardéru 3.Brzdění provozními brzdami strana 16

Regulace nedotáčivosti/přetáčivosti strana 17

Testování ABS na vozidlovém dynamometru Statické zkoušky Dynamické zkoušky Speciální testy (ABS) strana 18

Schéma celé zkušebny: 4VDM E120D a VDU E207T – 150T strana 19

Zkoušené vozidlo Škoda Octavia 2.0 (85kW) s dvouokruhovým hydraulickým brzdový systém a systémem proti blokování kol TEVES Mk60 a se systémem ESP strana 20

Zkoušené vozidlo - Škoda Octavia 2.0 strana 21

Rozložení hmotnosti vozidla na jednotlivá kola LP 436 kg, PP 413 kg, LZ 272 kg, PZ 289 kg. strana 22

Statická brzdová zkouška strana 23

Dynamická brzdová zkouška strana 24

Zkouška ABS z rychlosti 80 km/h strana 25

Zkouška ABS z rychlosti 160 km/h strana 26

Závěr Celkové uspořádání mé diplomové práce jsem sestavil tak, abych přehledně a co nejlépe splnil požadavky na její vypracování. Elektrické systémy brzdových soustav plní funkce, které zajišťují lepší vedení vozidla při jízdě v přímém směru, při průjezdu zatáčkou, při brzdění, aby se vozidlo nevychýlilo ze směru své jízdy, také napomáhají v momentě, kdy se vozidlo dostane na povrch s nízkým součinitelem tření, i systémy usnadňující rozjezdy do kopce apod. strana 27

Děkuji za pozornost. strana 28