Informační průmysl 2013/14 Petr Šmejkal

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení společnosti
Advertisements

Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd Baví vás práce s lidmi, chcete rozhodovat o nových projektech a řídit jejich realizaci? Chcete-li být.
Spolupráce s firmami – cesta k partnerství školy a praxe Doc. RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D.
Personální řízení a jeho úloha v podniku
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
Představení bakalářských oborů – Uchazeči NÁRODOHOSPODÁŘSKÁ FAKULTA.
Michal Dvouletý obor Finance a daně
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Úspěšné strategie k integraci na volném trhu práce Wien Work Jobmanagement Wien Work Arbeitsassistenz.
Didaktické prostředky
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Předmět: Řízení podniku 1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Matematické metody v ekonomii (MME)
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
CZ / /0045 Centrum podpory talentů České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická Agentura VEREMA, RLC, SofCon, WAGO, BAEL.
ÚTVAR TRANSFERU TECHNOLOGIÍ Praxe centra pro transfer technologií Pomoc komerčnímu uplatnění poznatků vznikajících na VUT v Brně Seminář k třetí roli VŠ.
Prosperita organizace
Knihovna společenských věd TGM v Jinonicích Společné zařízení Centra pro otázky životního prostředí UK, Fakulty humanitních studií UK, Fakulty sociálních.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
ÚVOD, MANAGEMENT, STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ
CZ / /0020 Podpora týmu NET Genium při rozvoji progresivních informačních technologií Žadatel: NetGenium s.r.o. Partner: ČVUT Kontaktní osoba:
Role znalostí MANAGEMENTU A MARKETINGU v přípravě pracovníků pro řešení vědecko-výzkumných úkolů Doc. RNDr. Eva Grublová, CSc. Mgr. Daniela Navrátilová.
Katedra Řízení Podniku Řízení Lidských Zdrojů
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Firemní bankovnictví Corporate Banking
Copyright © 2005 Accenture All Rights Reserved. Accenture, its logo, and High Performance Delivered are trademarks of Accenture. Představení společnosti.
N_MaEk Manažerská ekonomika 12. cvičení Cizoměnové operace (finanční deriváty – forwardy, futures, opce) léto 2014 Skupiny: N_MaEk/R3PH.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Firemní bankovnictví a jeho trh – distribuce a odměňování
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Struktura podnikatelského plánu
Personální strategie mezinárodní firmy
Stručná prezentace Vysoké školy sociálně-správní v Havířově.
Vysoká škola polytechnická Jihlava – veřejná vysoká škola (vznikla v červnu 2004 na základě zákona č. 375/2004 Sb.) – neuniverzitní vysoká škola (celosemestrální.
Aktivity CzT vůči TIC. VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ TIC Projekt: Rozvoj lidských zdrojů v oblasti CR formou dalšího vzdělávání Program: OPLZZ Cíl = zvýšení úrovně:
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
FIKTIVNÍ FIRMY SE PŘEDSTAVUJÍ.  Systematické procvičení všech problémů  Žák řeší úlohy individuálně  Tradiční vztah učitel – žák  Praxe je jen zprostředkována.
Seminář k doktorskému studijnímu programu Zlín.
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
Analýza možností využití institutu centrálního zadavatele v rámci jednotlivých resortů Přednášející: Ing. Pavel Brož.
Publikace vydané RVDA Martina Smetanová.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Marketingový plán podniku
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Ostravská univerzita (1991 → )
MARKETING Přednáška P
Didaktické prostředky
Autor bakalářské práce : Karel Ibehej Vedoucí bakalářské práce: Ing
Strategie regionu, obce
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Název: Fiktivní firma Autor: Ing. Václav Tomášek
VIKMA05 Organizace znalostí
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Informační průmysl 2013/14 Petr Šmejkal

Informační průmysl 2013/14Page 2 Petr Šmejkal, Představení vyučujícího a předmětu Petr Šmejkal Profil: ■ Absolvent KISK ■ Competitive Intelligence Analyst v Ernst & Young ■ Předtím researcher a nezávislý informační broker ■ Portál CI ■ Člen SCIP Informační průmysl Cíle: ■ Naučit se pracovat s informacemi v praxi ■ Připravit na práci informačního specialisty v komerční sféře ■ Vyhledávat, zpracovat a analyzovat informace, umět je správně předat

Informační průmysl 2013/14Page 3 Petr Šmejkal, Informační průmysl - obsah ■ Informace a jejich využití v ekonomice a firmách ■ Práce informačního profesionála ■ Informační a znalostní management ■ Informační audit ■ Typy podniků a jejich zveřejňované informace ■ Nejčastěji požadované informace o firmách ■ Klasifikace ekonomických činností ■ ….

Informační průmysl 2013/14Page 4 Petr Šmejkal, Informační průmysl - obsah ■ Zpracování požadavku, informační zdroje, analýza informací ■ Referenční interview ■ Vyhledávací strategie ■ Statistické postupy ■ Základní analytické metody ■ Extrapolace dat ■ Organizace dat ■ ….

Informační průmysl 2013/14Page 5 Petr Šmejkal, Informační průmysl - obsah ■ Praktické ukázky práce informačního specialisty ■ Strategický význam informací a znalostí ■ Profily firem a finanční situace ■ Konkurenční výhoda ■ Competitive Intelligence ■ ….

Informační průmysl 2013/14Page 6 Petr Šmejkal, Informační průmysl - obsah ■ Předávání informací a znalostí ■ Vizualizace dat ■ Volba výstupních formátů ■ Organizace informací a znalostí ■ Předávání znalostí ■ ….

Informační průmysl 2013/14Page 7 Petr Šmejkal, Požadavky na úspěšné zakončení ■ Tři pilíře: Závěrečná práce – předvedení získaných postupů v praxi, ukázka praktických dovedností Aktivní práce v hodinách – spoluvytváření přednášek, prezentace profilů firem, analytické zpracování dat a jejich prezentace, … Ústní kolokvium – celkové povědomí o problematice, použití znalostí v praxi

Informační průmysl 2013/14Page 8 Petr Šmejkal, Zakončení ■ Závěrečná práce: ■ Výběr tématu do 15. listopadu – nahlásit téma a jména spolupracujících dvojic ■ Rozsah a oblast zadání bude upřesněna ■ Ústní kolokvium: ■ Při splnění dalších podmínek ■ Skupinky cca 3 studentů ■ Celkové povědomí o problematice ■ Snaha prověřit, zda jsou studenti schopni použít znalosti v praxi

Informační průmysl 2013/14Page 9 Petr Šmejkal, Úkoly ■ Deadline pro zadané úkoly je vždy ve 12:00 den před přednáškou. ■ Úkol na první hodinu: ■ Odhadnout co byste měli umět po vystudování KISK a co můžete firmám nabídnout ■ Sepsat do 2-3 slidů a zaslat – práce celé skupiny ■ Napsat životopis pro jednu z následujících pozic (každý student zvlášť): 1 - Specialista marketingu Pracovní náplň: - Průzkum a analýza trhu - Sestavování "value proposition" pro jednotlivé produkty - Příprava komunikačních plánů pro naše produkty a systémy - Samostaně vedení rozvojových projektů - Správa a rozvoj stávajících firemních a produktových stránek - Koordinace marketingové komunikace 2 - Odborný pracovník marketingu Realizuje úkoly vyplývající z obchodní a marketingové koncepce strategie a rozvoje společnosti. Provádí administrativu - připravuje podklady do rozborů, analýz, podklady pro rozhodovací procesy, připravuje marketingový plán, provádí hodnocení portfolia výrobků, realizaci reklamních a marketingových ativit společnosti, public relations, účast na new business projektech. 3 - Project Manager - marketingový výzkum Jsme přední firma působící v oblasti marketingových výzkumů. Pro naši centrálu v Praze hledáme kandidáty na pozici PROJECT MANAGER – marketingový výzkum. Náplň práce: Kompletní zajištění realizace projektů kvantitativního nebo kvalitativního výzkumu – příprava výzkumu ve spolupráci s klientem, příprava dotazníků/scénářů, koordinace ostatních oddělení spolupracujících na projektech (statistika, fieldwork, rekrutace), spolupráce na závěrečných zprávách

Informační průmysl 2013/14Page 10 Petr Šmejkal, Doporučený text na příští hodinu ■ How to Start a Market Research Company ■ Jak napsat podnikatelský plán ■ Getting Your First Five Clients