Zpráva o stavu českého sponzoringu Konference Sponzoring, Praha Ing. Ondřej Obluk MBA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení společnosti
Advertisements

KOUS Vysočina, o.s. KOUS je zkratka pro Koordinační uskupení nestátních neziskových organizací, které působí v kraji Vysočina.
… aneb Všude samý sponzoring OLGA JURÁŠKOVÁ
Management sportovního klubu © Nymburk 2012
Možnosti podpory kreativních průmyslů ze SF v období 2014+
PR ve Sdružení Podané Ruce 2010/2011 Roman Hloušek Terénní programy Brno.
… aneb Všude samý sponzoring
Finanční možností svépomocných skupin
AKVŠ – profesionalita – spolupráce Marta Machytková předsedkyně VV.
Prezentace SPASS Sponzoring ve sportu Prezentuje: Ing. Maxim Sládek
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
SLUŽBY.
Roman Vacho Předseda krajské sekce Národní federace hotelů a restaurací ČR generální ředitel Grandhotel PUPP Karlovy Vary, a.s. Karlovy Vary
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
Jak dotahovat věci do konce? Jak z ničeho udělat velkou věc? Co je nový marketing? Je důležitý sales? David Seibert.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
PROINCOR – Inovační audit Liberec – PROINCOR - Inovační audit 2 INOVACE Změna je jedinou jistotou dnešního světa Předpoklad udržení zákazníka.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
ROSTEME S KNIHOU KAMPAŇ NA PODPORU ČETBY KNIH Pod záštitou Svazu českých knihkupců a nakladatelů.
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
Vícezdrojové financování Jitka Nesrstová Nadace VIA / Sdružení VIA.
Evropská obchodní akademie1 Projektové řízení fundraising Evropská obchodní akademie Děčín projektové řízení klíčová kompetence školského pracovníka.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Plán a plnění strategie sociální firmy Ergones na roky
Spolupráce obcí a málotřídních škol v České republice Dana Knotová, Kateřina Trnková Ústav pedagogických věd FF MU Brno.
Vodafone - případová studie „Integrace Společenské odpovědnosti (CR) do firmy“ Přemysl Filip Senior Manager Společenské odpovědnosti Listopad 2007, VŠE.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní politika - Sponzoring Koncepce sponzoringu – přínosy pro klienta  Jeden z nástrojů marketingového mixu, který přináší efektivní investování.
Regionální individuální projekt „Program aktivizace a podpory uchazečů a zájemců o zaměstnání se zdravotním omezením v Královéhradeckém kraji“
Závěry semináře RVŠ k 3. roli vysokých škol I: 1. V souvislosti se změnami paradigmatu role vysokých škol ve společnosti, respektujíce aktuální trendy.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
Výzkum firemní filantropie Fórum dárců, o.s. Agnes, o.s
FINANČNÍ ŘÍZENÍ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ
Jak založit tiskový útvar Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
A JEHO PROJEKTY. Sdružení CzechInno Součást systému inovačního podnikání ČR Součást systému inovačního podnikání ČR Sdružení CzechInno:  Je neziskovým.
Stáž na 8.6. – Jan Fric PřF KSGRR. Hlavní historické milníky SU 1878 – založení (Stockholms högskola) 1960 – transformace na VŠ univerzitního.
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
… od myšlenek k aplikacím Marcel Kraus Oddělení strategií a analýz.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Výzkumné komunity / Privátní panely / Výzkum trhu Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život.
Komunitní plánování ORP Roudnice nad Labem – spolu a inovativně.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
© ABB Group November 15, 2016 | Slide 1 Spolupráce NNO a firmy Pohled dárce Magdaléna Steinerová, ABB s.r.o., Workshop,
Sponzoring. Tři pilíře Sponzor (firma, podnik) Sponzorovaní (neziskové organizace) Zprostředkovatelé spolupráce (média)
Výroční konference OP PIK
Prezentace fiktivní firmy Ing. Vladimíra Trnčáková
Regionální inovační strategie
EFEKTIVNÍ SPONSORING Tomáš Klečka,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Subjekty a objekty veřejných politik
Důležitost propojování zdravotního a sociálního systému
„Jsme rovnocenní partneři“
Individuální dárcovství
ÚLOHA STÁTU VE ZDRAVOTNÍ POLITICE
Sponzoring.
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Poznámky z pohledu rodiny Ing. arch. Jan Florian
Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Benefity.
„Cesta k městu“ STRATEGIE PRO MLÁDEŽ PO KARVINSKU
Projekt Evaluace sociálních služeb v Moravskoslezském kraji
Transkript prezentace:

Zpráva o stavu českého sponzoringu Konference Sponzoring, Praha Ing. Ondřej Obluk MBA

Sponzoring  Google: celkem záznamů na „sponsoring“, dalších záznamů na „sponzoring“  knih na Amazon.com na toto klíčové slovo  videí na Youtube.com  191 legislativních norem EU  Wikipedia: od r.1920, USA, sponzorované pořady v rádiu

Pohled marketérů  Výzkum „Sponzoring jako marketingový nástroj“  Respondenti: marketéři top 300 firem  Klíčové otázky:  Kolik?  Do čeho?  Proč?  Výsledky?  Vývoj ?

Sponzoring vs. charita  Sponzoring: Sponzorství (sponzoring) je nástroj komunikace na podporu určité události, akce, produktu nebo služby. Sponzor poskytuje finance nebo jiné prostředky a za to dostává protislužbu. Sponzorský příspěvek je tedy “dar s protiplněním”. vs.  Charita …Láska k bližnímu

Podíl sponzoringu na mktg mixu 1/3 firem se sponzoringu v podstatě nevěnuje

Podporované oblasti …

…vs. deklarovaná „důležitost z hlediska marketingových záměrů“  Regionální a lokální rozvojové projekty4,75  Podpora sociálně slabých, zdravotně postižených4,25  Sport (fotbal, hokej, atletika, golf)4  Společenské organizace a hnutí3,75  Věda a výzkum3,5  Kultura, umění3,3  Sport – jiné3,1  Zdravotnictví 3  Podpora dětí3  Podpora seniorů2,25

Proč investujeme do sponzoringu?  Možnost podpořit opravdu dobrou věc  Možnost zviditelnění prostřednictvím PR kampaně  Velká odezva v médiích  Věcná souvislost se značkou/produktem  Možnost navázat dalšími akcemi (promo, spotř. soutěž)  Osobní sympatie osob rozhodujících o sponzoringu Zásadní motivy Méně důležité

Jak měříme výsledky?  48% nijak  24% ojediněle  28% ano, součást každého projektu NO COMMENT…  Možná souvisí s tím, že:  Pouze 77% respondentů se domnívá, že se sponzoring spíše či zcela nevyplatí  40% si myslí, že je sponzoring především morální odpovědností firmy a na efektu nezáleží  Jen 9% firem má zaměstnance – specialistu na sponzoring; naopak v 15% firem je to někdo mimo mktg oddělení, nejčastěji asistentka ředitele…  Pouze 12% firem spolupracuje s externí profesionální agenturou

Zdroje informací

Elita sponzoringu  Podle účastníků výzkumu boduje:  Škoda Auto18%  ČEZ18%  Vodafone10%  Česká pojišťovna9%  Komerční banka6%  Česká spořitelna6% dlouhodobá ucelená strategie !

Efektivní sponzoring  Co a proč sponzoruji?  Dlouhodobě konzistentní strategie  Spolupráce s profesionály  Aktivace sponzoringu = obrovský potenciál  Měření výsledků EFEKTIVNÍ SPONZORING & SYNERGIE S OSTATNÍMI MKTG AKTIVITAMI

Děkuji za pozornost !