Neživá příroda Nerosty a horniny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Horniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.08
Advertisements

Organogenní usazené horniny
HORNINY A NEROSTY Přírodověda 5. ročník Gabriela Mikulková 2013.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Těžba nerostných surovin ve světě
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Nerosty Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.07
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Významné oxidy Oxid uhličitý- CO2: -vzniká dokonalým spalováním,
Nerosty a horniny Energetické suroviny.
SŮL KAMENNÁ bílý nebo průhledný nerost tvořící krystaly
Dělení hornin Podle vzniku.
Těžební průmysl Jan Plicka.
Vytvořil František Macek Lubomír Skokan.  Nerostné bohatství je souhrn věci, které potřebujeme k životu. Nejčastěji jde o stavební materiály(Mramor,pískovec,kámen….)rudy.
Oxidy CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_2306_CH8 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou Mgr. Eva Živná, 2011.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Nerostné suroviny ČR Vojtěch Hrazdíra 3.C.
Nerudní suroviny 5. ročník
Horniny a nerosty. Na výběr máte ze tří možností. Pokud se pro jednu z nich rozhodnete, najeďte na ni šipkou myši a klikněte. Bude-li Vaše odpověď chybná,
NEROSTY A HORNINY – 5. roč. Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
nejdůležitější minerály
Usazené horniny Vznikají tak, že se různé drobné částečky usazují na dně moří, jezer, řek i na souši. Jednotlivé částečky ( zrnka) se navzájem spojují.
Nerostné suroviny Zemská kůra je zdrojem minerálů a hornin Pokud je průmyslově využitelné,označujeme je jako nerostné suroviny Minerály jsou ovšem často.
Nerostné bohatství 4. ročník
Nerostné bohatství na zemi
Jižní amerika Nerostné suroviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY Autor:
Neživá příroda − horniny
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Společnost Autor: Mgr. Lenka Radošová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Minerály (nerosty) a horniny Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
VY_32_INOVACE ZŠ a MŠ Černčice, okres Náchod Nerostné suroviny ČR Hana Sedláčková NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Černčice, okres Náchod AUTOR: Hana Sedláčková NÁZEV:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_08_JF HORNINY A NEROSTY PŘÍRODOVĚDA PRO 4
Kvíz „Spoj strany“- Kameny. Tabulka Jak se jmenuje tato hornina a z jakých nerostů se skládá?
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Minerály – přehled Použité zdroje a materiály.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_03_32_DRAHÉ KOVY. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo. Autor: Mgr. Martin Palát Jazyk: Čeština Očekávaný.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_307_ČR nerostné suroviny Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Lenka Lehká Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_III.PR7 Vytvořeno:
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková VY_32_INOVACE_13_Přírodověda 4.ročník_Minerály a horniny Téma: Minerály a horniny CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NEŽIVÁ PŘÍRODA - HORNINY
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Nerudní suroviny 5. ročník
Zdroje surovin a jejich obnovitelnost
Prezentace – výklad učiva
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_01_32_NERUDNÍ SUROVINY
Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník)
AUTOR: Mgr.DANUŠE LEBDUŠKOVÁ
Těžební průmysl AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Neživá příroda − horniny
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Nerudní suroviny 5. ročník
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Andrea Kolářová
Které suroviny jsou obnovitelné a neobnovitelné:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
HORNINY A NEROSTY VY_32_INOVACE_XVII-C-01.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Chemie, Významné oxidy Autor: Ing. Světlana Hřibalová.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_14_Horniny a nerosty
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Autor: Olga Kociánová Datum (období): září 2011 Ročník: 5
VY_32_INOVACE_04_Nerosty a horniny
Transkript prezentace:

Neživá příroda Nerosty a horniny

Horniny a nerosty (minerály) V přírodě se hojně vyskytují různé skály a kameny, odborně se jim říká horniny. Velmi rozšířené jsou žula a vápenec. těží se v lomech a používají se ve stavebnictví, z vápence se vyrábí vápno a cement. Mezi nerostné suroviny patří i uhlí, ropa a zemní plyn.

žula vápenec

Horniny se skládají z jednoho nebo více nerostů neboli minerálů. Nejznámější nerosty: křemen sůl kamenná zlato, stříbro Křemen se na Zemi vykytuje nejčastěji. Využívá se jako surovina pro výrobu skla. Sůl kamenná se těží v solných dolech. Získává se i odpařováním mořské vody. Je surovinou pro výrobu kuchyňské soli.

křemen sůl kamenná

stříbro zlato