ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Jaroslav Bartl ČísloVY_32_Inovace_3301 NázevEkosystém les Téma hodinyOhleduplné chování k přírodě.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_ 10_ Rozmanitost přírody Procházka lesem (SADA ČÍSLO 2)
Advertisements

Přírodní společenstva
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Jehličnaté a listnaté stromy DUM 16/1
Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
Život v lese na podzim Mgr. Iveta Honzejková.
Stromy.
EKOSYSTÉM LES – stromy jehličnaté a listnaté
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
Živá a neživá příroda 3. ročník
Les.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s významem, strukturou, využitím a druhy lesa Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – rozpoznání.
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XVI _ ČJS, DUM 6
Lesy mírného pásu Listnaté (J) Smíšené Jehličnaté (S)
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
LISTNATÉ LESY MÍRNÉHO PÁSU
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Který živočich do řady nepatří
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
POZNÁVAČKA ROSTLIN A HUB.
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
POZNÁVAČKA Živočichové EKOSYSTÉM LES 4. třída.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace STROMY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
Křížovka – les Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
VY_32_INOVACE_02_DEN ZEMĚ_ Umím pozorovat les a jeho život AUTOR: Mgr.Petra Kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.8 Ekosystém les Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Sochorová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
SPOLEČENSTVO LESA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Lesy a jejich význam Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_17_LESY A JEJICH VÝZNAM_HULEJOVÁ Člověk.
Na výb ě r máte ze t ř í mo ž ností. Pokud se pro jednu z nich rozhodnete, naje ď te na ni šipkou myši a klikn ě te. Bude-li Vaše odpov ěď chybná, z ů.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_07_Les_opakování Téma:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_PRVOUKA.
Důležitou část přírody tvoří stromy a keře. Strom má tyto části:
Les - rostliny, houby-prezentace
TEST - SPOLEČENSTVO LES
POZNÁVAČKA TEST Živočichové EKOSYSTÉM LES 4. třída.
VY_32_INOVACE_Sib_III_16 Dřeviny
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_16_Les
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
LES A JEHO VÝZNAM Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. Č. DUMu: VY_52_INOVACE_448.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
Společenstva lesů - stromy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Člověk a příroda
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
SPOLEČENSTVO - LES Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Radana Marelová
Lesní zvířata.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_61_PRV1
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
Prvouka pro 2. tř. Stromy v lese III/2 18.
Les v průběhu roku Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
VY_32_INOVACE_19 19 Léto v lese autor: Mgr. Jana Kobylková
Autor: Mgr. Eva Procházková
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_03_Les_stromy
Přírodověda Podnebné pásy ( Mírný pás )
Transkript prezentace:

ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Jaroslav Bartl ČísloVY_32_Inovace_3301 NázevEkosystém les Téma hodinyOhleduplné chování k přírodě PředmětPrvouka Ročník/y/2. AnotaceMateriál uvádí příklady výskytu organismů v lesní lokalitě. Žáci řeší neobvyklé úlohy a získávají poznatky o ochraně přírody. Očekávaný výstup Získá poznatky o výskytu organismů v lesní lokalitě a o ohleduplném chování k přírodě. Druh učebního materiálu Prezentace

Ohleduplné chování k přírodě

 stromy vytvářejí kyslík - zdravý vzduch  les poskytuje potravu lidem a živočichům  dřevo  odpočinek  zásobárna vody

V lesním společenstvu najdeme:  1) Živočichy  2) Rostliny  3) Houby

Živočichové v lese Zvířecí rodiny: jelen, laň, kolouch srnec, srna, srnče kanec, bachyně, sele Volně žijící živočichové: savci, ptáci, plazi, hmyz

Stromy jehličnaté smrk borovice

jedle modřín Stromy listnaté: buk, lípa, dub, bříza, javor

Lesní plody borůvka lesní malina ostružina lesní jahoda

Houby dělíme na:1) jedlé houby 2) nejedlé houby 3) jedovaté houby Vyhledejte, napište a nakreslete 3 houby jedlé a jedovaté!

 Rozdělte na stromy jehličnaté a listnaté  dub, jedle, smrk, buk, borovice, bříza, lípa, modřín, jasan, topol, javor  Doplňte věty o jehličnatých stromech  Místo listí mají na větvích _ _ _ _ _ _ _.  Jsou celý rok zelené jen _ _ _ _ _ _ opadává.  V šiškách jsou skrytá _ _ _ _ _ _.

RÉBUSY  Rébusy  JAREK - REK + HODY =  OSTRUHY – HY + ŽINY =  HŘÍBÁTKO – BÁTKO + BEK =  JEDNOU – NOU + LE  DATA – A + EL =  JEDOU – DOU + LEN =

RÉBUSY  Rébusy  JAREK - REK + HODY = JAHODY  OSTRUHY – HY + ŽINY = OSTRUŽINY  HŘÍBÁTKO – BÁTKO + BEK = HŘÍBEK  JEDNOU – NOU + LE = JEDLE  DATA – A + EL = DATEL  JEDOU – DOU + LEN = JELEN

 Řekněte, co do lesa nepatří  mrkev, maliny, jedle, hrušky, liška, zajíc, kohout, borůvky, kapr, dub, slepice  Hádanky Když jde se svou paní laní, Volá z buku: všechna lesní zvěř se klaní. Kuku, kuku- Prochází se v doubravě, -to je křiku, nosí věšák na hlavě. to je hluku! Kdo to je?

 Najdi správné slovo  chem -  hyobu -  eoriocvb -  izmje -  evavekr -  ákrom -

 Najdi správné slovo  chem - mech  hyobu - houby  eoriocvb - borovice  izmje - zmije  evavekr - veverka  ákrom - komár

 Chování v lese  V přírodě se chováme tiše.  Neplašíme zvěř ani jí jinak neubližujeme.  Neodhazujeme žádné odpadky.  Nerozděláváme oheň.  Nic neničíme, nelámeme a nerozšlapáváme.  Trháme jen lesní plody, které známe.  Žádné neznámé plody neochutnáváme. Nerušte nás !

Použité zdroje: archiv autora fotografie: archiv autora