VY_32_INOVACE_ Pa-PR_Celed Bobovite Mgr. Dita Papežová ZŠ Valašské Klobouky Čeleď Bobovité.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bobovité Bašusová, Šebelová, Holzbachová. někdy motýlokvěté či vikvovité čeleď dvouděložných rostlin z řádu bobotvaré třetí největší čeleď (po vstavačovitých.
Advertisements

Administrativní členění ČR VY_32_Inovace_17KR-1 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Lenka Němcová Název: VY_32_INOVACE_09_Př7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: čeleď bobovité.
P LODY SUCHÉ Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola.
ANOTACE Didaktická hra, která procvičuje znalosti z prvouky a přírodovědy. Upevňuje znalosti z oboru živé přírody a jejího rozdělení. AUTORTereza Skálová.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_01_Bakterie.
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Znáš kraj, ve kterém žiješ? VY_32_Inovace_15KR-7
Název projektu: Moderní škola
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_PŘÍRODOPIS
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
VY_52_INOVACE_70_Rostliny polí - učební text
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Hluchavkovité.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_09_Činnost litosféry na Zemi Autor: Mgr. Milan Javůrek
Polní ekosystémy luskoviny krmné plodiny.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Volně žijící zvířata – rybník, potok
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Krytosemenné rostliny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Základní škola, Hradec Králové
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
VY_32_INOVACE_11_ZDRAVÍ_ zdraví, nemoc, zdravá strava
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Závěrečné opakování VY_32_Inovace_20TK-1 Mgr
Název projektu: Moderní škola
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_17_Ekosystém_pole_plodiny.
Rostliny a živočichové Evropy VY_32_Inovace_08KR-3
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
WORD Vkládání obrázků a klipartů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název projektu: Moderní škola
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
WORD Tabulky - ohraničení
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
Západní Evropa VY_32_Inovace_03KR-7
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Na poli ANOTACE  Pracovní list procvičuje především využití polních plodin. DATUM AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP  Žáci.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Člověk a jeho svět, Prvouka, Stavba stromu
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_06_PŘÍRODOPIS
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Krytosemenné rostliny
Zlomky VY_32_Inovace_07KJ-1
AUTOR: Petra kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_ Pa-PR_Celed Bobovite Mgr. Dita Papežová ZŠ Valašské Klobouky Čeleď Bobovité

Anotace: určeno pro výuku přírodopisu na 2. stupni ZŠ, seznámení s charakteristikou a zástupci čeledi bobovitých, aktivita žáků při řešení zadaných úkolů Autor: Mgr. Dita Papežová Datum zhotovení: březen 2013 Jazyk: čeština Očekávaný výstup: charakterizuje čeleď bobovitých, určí jednotlivé zástupce, chápe význam pro člověka SVP: žádné Klíčová slova: hrách, jetel Druh učebního materiálu: prezentace Druh interaktivity: výklad, aktivita Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina: 7. ročník Celková velikost: 2,31 MB

Bobovité – vědecká klasifikace Říše: rostliny Oddělení: krytosemenné Třída: vyšší dvouděložné Řád: bobotvaré Čeleď: bobovité

Charakteristika -byliny, keře, stromy -plod = lusk -květ souměrný, koruna z pavézy, křídel a člunku -květenství hrozen nebo hlávka - listy : složené s úponky (k opoře)

Následující úkol řešte s pomocí učebnice nebo internetu. Co jsou to hlízkové bakterie a jaký mají pro bobovité rostliny význam? Co je to symbióza?

Odpověď: Hlízkové bakterieHlízkové bakterie žijí na kořenech bobovitých rostlin, kde váží vzdušný dusík a ten je dále pro rostlinu zdrojem bílkovin SymbiózaSymbióza je vzájemně prospěšné soužití dvou organismů a je to právě příklad hlízkových bakterií

Význam: luštěniny – hrách, fazol, čočka, sója olejniny – podzemnice olejná (savany) pícniny – jetel luční, j. plazivý, vikev, tolice vojtěška, bob setý, vlčí bob, … dřeviny – trnovník akát (medonosný) další byliny – hrachor, štírovník, čičorka, jehlice,…

Květ hrachoru: 1 pavéza, 2 křídla, 3 člunek

Průřez hlízkou sóje: kulovité útvary jsou bakterie Bradyrhizobium japoncum

S pomocí atlasu poznávejte vybrané zástupce. Jetel luční

Bob obecný

Cizrna beraní

Čičorka pestrá

Fazol obecný

Trnovník akát

Sója luštinatá

Následující úkol řešte samostatně písemně do sešitů. S vypracovaným řešením se dostavte k vyučujícímu, časový limit pro známku je 5 minut.

Řešení

Metodický list: Prezentace seznamuje žáky s čeledí bobovitých rostlin. Žáci řeší úkoly dle zadání, pracují samostatně nebo s internetem a učebnicí. Učitel popisuje obrázky a doplňuje zajímavé informace.

Použité zdroje : Citace obrazových materiálů: Kliparty MS office RASBAK. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: HOWARD, Loisa. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: ARTMECHANIC. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: BOTBLN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: ln0906a.jpg ln0906a.jpg STROBILOMYCES. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: MANSKE, Magnus. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: BAUER, Scott. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: