Opakování 6.roč. VeličinaJednotkaMěřidla Název Značka Název, značka délkad V kilogram,kg stopky, hodinky hustota ρ - teplota metr,m krejčovský, skládací,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Opakování: Jaká je základní jednotka délky?
Advertisements

FYZIKÁLNÍ VELIČINY Co a jak měříme?
Příprava laboratorní práce č.3
Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
Téma: Fyzikální veličiny – objem Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
MĚŘENÍ OBJEMU.
Měření objemu 6. ročník.
MĚŘENÍ ČASU A TEPLOTY.
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Měření délky a hmotnosti
VY_32_INOVACE_410_JEDNOTKY
MĚŘENÍ DÉLKY - OPAKOVÁNÍ
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Měření objemu.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Měříme délku s různou přesností
Měření fyzikálních veličin – Měření objemu
Fyzika 6. ročník Objem Anotace
Měření 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Měření objemu pomocí odměrného válce
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU –10-1
MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Měření délky – cvičení Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
PŘEVODY JEDNOTEK.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Vlastnosti látek Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_0 2 _05_úvod do fyziky Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Hustota a její měření.
Čemu jste se ve fyzice naučili- Fyzikální veličiny
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Fyzika hrou-opakování II.
Fyzika hrou-opakování I.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_12_PREVODY_JEDNOTEK Název materiálu:
Měření objemu pomocí odměrného válce
Měření fyzikálních veličin
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B27Fy6_Objem 1
Výpisky z fyziky − 6. ročník
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Značky a měřidla fyzikálních veličin:
Autor: Mgr. Svatava Juhászová datum: Název: VY_52_INOVACE_01_FYZIKA
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
Fyzika hrou-opakování I.
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_14_FYZIKÁLNÍ VELIČINY
MĚŘENÍ OBJEMU.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Interaktivní test na jednotky základních fyzikálních veličin
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

Opakování 6.roč.

VeličinaJednotkaMěřidla Název Značka Název, značka délkad V kilogram,kg stopky, hodinky hustota ρ - teplota metr,m krejčovský, skládací, pásmo aj. objem metr krychlový odměrný válec hmotnostm kuchyňská, osobní aj. čast sekunda,s kilogram/me tr krychlový t stupeň Celsia lékařský, pokojový

Fyzikální veličiny délku, objem, teplo měříme měřidly. Co musíme zjistit než začneme s měřením? Správná odpověď: 1. Vhodné měřidlo 2. Jednotky stupnice 3. Nejmenší dílek stupnice 4. Rozsah stupnice

Př. Hliníkový váleček o objemu 6 cm 3 má hmotnost 16 g. Urči hustotu hliníku. Správná odpověď: V = 6 cm 3 m = 16 g ρ = ? ρ = m : V ρ = 16 : 6 g/cm 3 ρ= 2,7 g/cm 3 =========== Hustota hliníku je 2,7 g/cm 3.

A.O kolik stupňů Celsia se změnila teplota vzduchu: a/ z 10°C na 30°C b/ z – 10°C na 5°C c/ z 12°C na -1°C B. Z těchto naměřených hodnot 5°C, 6°C,5,5°C, 6,1°C, 6,4°C vypočítej aritmetický průměr a správně zapiš. o 20°C stoupla o 15°C stoupla o 13°C klesla Správně: t= (5+6+5,5+6,1+6,4 ) : 5 = 5,8°C

56 m = km 2,5 km = m 250 t = kg 123 g = kg 2 hod = min 45 min = hod 180 s = min 20 min = s 590 kg/m 3 = g/cm 3 60 g/cm 3 = kg/m cm 3 = ml 446 l = dm 3 0, , ,123 0,

K jednotlivým měřidlům přiřaď správnou veličinu, která se s nimi měří: pásmo odměrný válec rovnoramenné váhy délka objem hmotnost

Malý nosorožec vážil 500 …….. Vytrvalec uběhl maraton za 2,5 ……….. Koupil jsem si 1,5 …….. balené vody. Do dálky jsem skočila 4,10 …….. Ráno naměřili na teploměru 10 …….. Hustota nafty je 940 ………. kg hod l m °C kg/m 3

Doc.RNDR.R.Kolářová, PaeDr.Jiří Bohuněk: Fyzika pro 6.roč.ZŠ, 2.vyd.,Praha: Prometheus, 2003.