Ropa - zpracování Vytvořili: Dana Syrůčková Denis Vyleta Karolína Jelínková Jakub Švandrlík.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Ropa a zemní plyn Ropa vznikla z odumřelých organismů za nepřístupu vzduchu a tlaku nadložních vrstev v průběhu milionů let. Často je doprovázena zemním.
Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
START.
ZPRACOVÁNÍ ROPY A JEJÍ PRODUKTY
Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková
Frakce získané destilací ropy
surová nafta, zemní olej
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZNEČIŠŤOVÁNÍ ATMOSFÉRY
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
Markéta Pokorná, sk. 19 Vyučující: Ing. David Hynek
Aromatické uhlovodíky (Areny)
Paliva - energie fosilní paliva = pravěká zkamenělá (uhlí, ropa, zemí plyn)
Zdravotně sociální fakulta Jihočeské univerzity
Automobily a výfukové plyny
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Znečišťování ovzduší výfukovými plyny
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál shrnuje znalosti o fosilních palivech, získané.
Oxidy CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_2306_CH8 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou Mgr. Eva Živná, 2011.
PROPAN - BUTAN CH3 – CH2 – CH3 CH3 – CH2 – CH2 – CH3.
Zdroje uhlovodíků Ropa
Uhlovodíky jako palivo VY_32_INOVACE_G Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_139.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o ropě Autor Ing. Lenka Kalinová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák zhodnotí užívání fosilních.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Proč je ropa tak důležitá?
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
ROPA.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Zdroje uhlovodíků Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Krajina a životní prostředí
VLIV PRŮMYSLU NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Zdroje organických sloučenin
Název: Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Zdroje uhlovodíků obrovský význam jako paliva- jejich spalováním se uvolňuje velké množství energie, dále se užívají na výrobu plastů, ropa, uhlí a zemní.
Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá úroveň Třetí úroveň –Čtvrtá úroveň »Pátá úroveň 1 Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá.
Uhlí, ropa, zemní plyn Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Fosilní paliva – Ropa.
Otázky na opakování Aromatické uhlovodíky VY_32_INOVACE_G Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání.
Přírodní zdroje uhlovodíků – rozdělení:  Zdroje fosilní  vznikaly složitými přeměnami těl živočichů a rostlin v průběhu miliónů let  Mezi fosilní.
Neobnovitelné (fosilní) zdroje energie zdroje energie Uhlí, ropa, zemní plyn.
Paliva Bašus,Buchtová,Plívová,Steiner 9.B. 1) Jaké vlastnosti musí mít látka, která je palivem? Musí hořet. Náklady na její výrobu musí být co nejnižší.
VZDUCH Složení a význam © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
ROPA a ZEMNÍ PLYN ROPA   též surová nafta nebo zemní olej   černá olejovitá hořlavá kapalina   směs uhlovodíků (hlavně alkanů) → složeno z C, H,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda, Chemie.
Ch_031_Ropa Ch_031_Paliva_Ropa Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
VY_32_INOVACE_8_1_7 Ing. Jan Voříšek  Myslíte, že je možné vzít ropu přímo z vrtu při těžbě a použít ji jako palivo do auta?  Teoreticky to možné je,
VY_32_INOVACE_10_1_7 Ing. Jan Voříšek  Uhlí, co je to uhlí?  Uhlí patří mezi pevná fosilní paliva, která vznikla geochemickými přeměnami rostlinných.
Voda a vzduch 2. VZDUCH RZ Důležitý k dýchání Důležitý k dýchání Směs: Směs: Kyslík 21 % Kyslík 21 % Dusík 78 % Dusík 78 % Ostatní plyny 1.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
VY_32_INOVACE_C9-009 PALIVA 4 - ROPA Název školy ZŠ Elementária s.r.o
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana ZMRHALOVÁ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Zpracování ropy D. Snop, V. Koniuk 2015/2016.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Uhlovodíky Chemie 9. třída.
Název školy: Základní škola Městec Králové
Období: leden až květen 2012
Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů a řemesel Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov registrační číslo : CZ.1.07/1.1.26/
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_32_INOVACE_06_CHEMIE_9.ROČNÍK_06_PALIVA, ROPA
Organická chemie Autor: Mgr. Iva Hirschová
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Transkript prezentace:

Ropa - zpracování Vytvořili: Dana Syrůčková Denis Vyleta Karolína Jelínková Jakub Švandrlík

1 ) Popište frakční destilaci ropy, uveďte její produkty. 1) Frakční destilace je proces rozdělování složek (frakcí) směsi. Jde o rozdělování chemických látek podle bodu varu zahříváním na teploty, při kterých se jednotlivé frakce vypařují. produkty: Propan-butan, benzín, petrolej, plynový olej, mazut  Vakuová destilace

2 ) Popište vakuovou destilaci ropy, uveďte její produkty. 2) Bod varu je definován jako teplota, při které je tlak par kapaliny právě roven tlaku okolí. Snížením tlaku okolí je tedy možné snížit bod varu látky. Aplikací této myšlenky je vakuová destilace, která jak název napovídá, je destilační metoda, pracující s tlakem nižším než je atmosférický. Využití vakuové destilace je v některých případech opodstatněno také lepším dělením směsi. Frakce vakuové destilace: Lehký olej Střední olej Těžký olej  Parafín  Výroba svíček, past, leštidel, krémů na obuv. Asfalt  k úpravě vozovek nebo jako izolační materiál proti vlhkosti.

3 ) Jak škodí životnímu prostředí spalování ropných produktů? 3) Používání benzinu způsobuje značné znečištění ovzduší v mnoha městech. Výfukové plyny z aut a ostatních motorů spalující benzín či naftu obsahují jedovaté plyny, jako je kysličník uhelnatý,nespálené uhlovodíky,kysličníky dusíku a olovo. Některé z těchto škodlivých látek reagují se slunečním světlem a vytvářejí nepříjemný fotochemický smog, který visí nad mnoha městy. Vytváření skleníkového efektu Poškozování flóry a fauny Poškozování ozonové vrstvy Nádorové onemocnění plic, astma a alergie u lidí V mnoha zemích bylo nutno podniknout kroky ke snížení škodlivých emisí z výfukových plynů aut. V součastné době se vyrábí bezolovnatý benzín a auta sou vybavována katalizátory, které mění škodlivé plyny na minimální škodlivé až neškodné. Tato zlepšení jsou však méně účinná, protože spotřeba ropy stále vzrůstá.

4) Topný olej může obsahovat 1,3 % síry. Vypočtěte hmotnost oxidu siřičitého, který unikne do okolí spálením 10 t tohoto paliva. S + O2  SO2 1,3% z kg = 130 kg = g 1mol = 32,06 g S ……….1mol = 64,06 SO g S …………….. X g SO 2 X ,06 32,06 X= ,06 32,06 X = ,71g SO 2 = 259,75 t SO 2 Spálením 10t topného oleje, který obsahuje 1,3% síry unikne do ovzduší 259,75 SO 2.

Zdroje a&hs=4O0&rls=org.mozilla:cs:official&channel=fflb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=SXNcVKTOC9HzatesgUg&ved=0CCEQsAQ &biw=1600&bih=789 a&hs=4O0&rls=org.mozilla:cs:official&channel=fflb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=SXNcVKTOC9HzatesgUg&ved=0CCEQsAQ &biw=1600&bih=