Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská výchova Tematická oblast: Člověk.
Advertisements

Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Žánry a formáty Žánr (druh, rod, způsob, styl, sloh) je obecné pojmenování pro všechny materiály (díla) se společnými znaky žánrové oblasti např. v literatuře.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_593_VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
Propagace a reklama na facebooku
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
funkce médií ve společnosti moc médií
Malý exkurz do psychologie komunikace v souvislosti s externí komunikací Junáka Junák - svaz skautů a skautek ČR.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
9.Komunikace.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
VY_32_INOVACE_PSYM25860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Marketingová komunikace
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Masmédia, informativní.
Nebezpečí na Internetu
Název školy: Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Česká Lípa, 28. října 2707, příspěvková organizace Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
(2) Doporučení odboru prevence kriminality Ministerstva vnitra k realizaci vybraných projektů prevence kriminality na místní úrovni.
Zpravodajská licence, par. 12 Občanského zákoníku Fyzická osoba má právo na ochranu projevů osobní povahy, proto mohou být použity nebo pořízeny jen se.
Média v ČR Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_01 Název materiáluReklama.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
 nejvíce využívaná služba internetu založená na www stránkách  poskytuje virtuální informační prostor, přístupný pomocí prohlížeče  výhodou www stránek.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Masmédia a manipulace: Masmédia a jejich vliv na společnost i osobní životy lidí Jana Kvardová, IV. D Střední škola KNIH, o.p.s. Brno.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Další služby internetu Šablona 32 VY_32_INOVACE_7_10_Další služby internetu.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_078 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
Přátelství a internet Lenka Hlavatá. Skype Skype je konečně opravdu dokonalý nástroj pro telefonování po internetu. Umožňuje bezplatně telefonovat z jednoho.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2801_reklama Téma: Reklama a její klady a zápory Číslo projektu:
EU_62_A_sada 1_07_M_Reklama_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
 Nebezpečná internetová manipulace, v rámci které útočník usiluje o osobní schůzku s nezletilou osobou.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
25 / 1 / 2011.
Digitální učební materiál
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Masová média a jejich vliv
Digitální učební materiál
Marketingová komunikace
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Digitální učební materiál
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Předmět: OBN Ročník: 2 Téma: Média III. – síťová média, reklama Tematický okruh : Člověk jako občan Jméno autora: Mgr. Ludmila Klavíková Datum tvorby: duben 2013 Kód materiálu: OPVK_1.5_DUM_III/2_OBN_KA019 Soubor : 09VYSTUPY/VY_32_INOVACE_OBN_KA019 Anotace: Vliv síťových médií na příjemce, základní funkce reklamy.

MÉDIA III. Média tištěná, elektronická, síťová, komerční a veřejnoprávní organizace, virtuální realita, aktivní a pasivní příjemce, reklama a její funkce

Masová média Velké mediální organizace, které sdělení produkují, i média jako komunikační prostředek, jsou někdy souhrnně označována jako masová média. Podle použité technologie dělíme tradiční masová média na : a) tištěná – celostátní noviny, časopisy b) elektronická – rozhlas, televize c) síťová – zpravodajské servery

Síťová média jsou založena na digitálních technologiích komunikace probíhá v prostředí internetu i prostřednictvím mobilních telefonních sítí patří mezi ně např. webové stránky, zpravodajské servery, sociální sítě jsou komunikačním prostředkem mezi organizacemi (vzájemná spolupráce, předávání informací, hledání zákazníků) jsou zdrojem zábavy (blogy, online hry, diskuse na chatu, sociální sítě, soukromá neveřejná komunikace : , Skype, ICQ)

multimediální síťová média (čtení textu, prohlížení fotografií a zároveň sledování zvukového či obrazového záznamu) interaktivní síťová média (možnost diskuse s dalšími příjemci, zpětná vazba) neustále přístupná – nejsou omezena časem ani prostorem

Virtuální realita virtuální realita je iluze skutečnosti simulovaná počítačem nebo mobilním telefonem, v internetové komunikaci mohou vznikat mezi účastníky tzv. virtuální vztahy tzv. kybergroomer – člověk, který chce především v dětech vyvolat falešnou důvěru a setkat se s nimi, často za účelem sexuálního zneužití

Komerční organizace, veřejnoprávní organizace mediální organizace jsou většinou firmy, jejich hlavním cílem je zisk mediální sdělení je zboží, které nabízejí publiku – komerční organizace veřejnoprávní organizace, např. Česká televize, Český rozhlas - jsou zákonem zřízené mediální organizace – jejich provoz je hrazen hlavně z poplatků tzv. koncesionářů (majitelů přijímačů) hlavním cílem není zisk, ale zajišťování a předávání vyvážených informací a rozvoj národní kultury či vzdělávání

Pasivní příjemce, aktivní příjemce pasivní příjemce – přijímá obsahy mediálních sdělení nekriticky, pasivně, nedělá si na ně vlastní názor aktivní příjemce – cíleně si vybírá mezi masovými médii i jejich sděleními, dohledává si informace, diskutuje o nich, informace porovnává, tzv. si vytváří vlastní kritický postoj

Reklama a její funkce reklama je placená propagace zboží, služeb nebo myšlenek převládá funkce přesvědčovací nad informační musí být poutavá a snadno zapamatovatelná (chytlavá melodie, neobvyklý slogan) přizpůsobuje se cílové skupině (děti, senioři) působením na emoce se zvyšuje účinnost reklamy reklama může být manipulativní a klamavá

Typy reklamy televizní reklama rozhlasová reklama reklama v tisku reklama na internetu (nabízí spolupráci s příjemcem, je interaktivní) Podprahové vnímání - ovlivňuje lidskou psychiku slabými nebo krátkými zrakovými a sluchovými podněty, které leží pod prahem našeho vnímání, ale přesto mají proniknout do podvědomí a ovlivňovat naše chování.

Manipulace v reklamě v reklamě vystupují známé osobnosti, mají přesvědčit, že nabízené je to nejlepší záleží na momentálním emocionálním rozpoložení je využíváno podprahové vnímání, dá se zvýšit stresem, emočním zaujetím, vzrušením, ovlivňuje lidské rozhodování a uvažování, je cíleno na podvědomí člověka využití např. během napínavé scény ve filmu, film je zastaven, je puštěn reklamní blok

Literatura, citace BARTOŠEK, Jaroslav a Helena DAŇKOVÁ. Žurnalistika a škola: příručka pro učitele mediální výchovy. Vyd. 2. Frýdek-Místek: Václav Daněk, 2010, 206 s. ISBN Adámková, Petra. Český jazyk a komunikace pro střední školy-3.-4.díl- Učebnice.Vyd.1.Didaktis Brno,2012, ISBN