Název školy: SŠEP Studénka. o. p. s. Autor: Ing. Libor Jedlička Název: VY_32_INOVACE_01_1.1_1.1.1 Téma: Podstata marketingu a internetu Datum ověření:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_01.
Advertisements

Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
MARKETINGOVÝ MIX.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Produkt.
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
MARKETING.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Marketing finančních služeb 2.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Vítejte na MARKETINGU.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Distribuční cesty.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Tvorba marketingového mixu
Marketingový systém řízení
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Marketingové strategie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Vítejte na MARKETINGU.
V hotelnictví a cestovním ruchu
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Název školy: SŠEP Studénka. o. p. s. Autor: Ing. Libor Jedlička Název: VY_32_INOVACE_01_1.1_1.1.1 Téma: Podstata marketingu a internetu Datum ověření: DUM ověřen dne ve třídě 1. A Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Anotace: DUM je určen k výkladu učiva. Žáci se seznamují v materiálu s podstatou marketingu a základním rozdělením marketingu a s rozdíly Internetového marketingu. V pracovní části navrhnou svůj fiktivní výrobek a odpoví na otázky k tématu. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Soubor činností zaměřených na trh Soubor činností zaměřených na trh Základem je směna hodnot Základem je směna hodnot Realizace – alespoň dvě strany s neuspokojenými potřebami, ochota naplnit potřeby, navzájem o sobě vědí, mají něco směnitelného, obě strany získají nějakou hodnotu Realizace – alespoň dvě strany s neuspokojenými potřebami, ochota naplnit potřeby, navzájem o sobě vědí, mají něco směnitelného, obě strany získají nějakou hodnotu Propojení s Internetem – E-marketing – odlišný od klasického marketingu Propojení s Internetem – E-marketing – odlišný od klasického marketingu Podstata marketingu

Marketingové koncepce Výrobní – zvýšení příjmu obyvatelstva, snížení ceny, zboží pro bohaté kdokoliv Výrobní – zvýšení příjmu obyvatelstva, snížení ceny, zboží pro bohaté kdokoliv Výrobková – zákazní kupuje nejvyšší kvalitu Výrobková – zákazní kupuje nejvyšší kvalitu Prodejní – hromadná výroba, vše prodat, nevyrábět na zakázku Prodejní – hromadná výroba, vše prodat, nevyrábět na zakázku Marketingová – víc než jen prodej, zpětná vazba mezi trhem a výrobcem Marketingová – víc než jen prodej, zpětná vazba mezi trhem a výrobcem Sociální – shoda zákazníka a prodejce bez vyčerpání zdrojů a ohrožení lidstva Sociální – shoda zákazníka a prodejce bez vyčerpání zdrojů a ohrožení lidstva Gerilový – internetový marketing – kreativním přístup pro rychlé výsledky a efekt. komunikace díky inf. tech. Gerilový – internetový marketing – kreativním přístup pro rychlé výsledky a efekt. komunikace díky inf. tech.

Význam marketingu Prodej zboží Prodej zboží Snížení ceny Snížení ceny Zvýšení kvality Zvýšení kvality Snižování rizik Snižování rizik Technický pokrok Technický pokrok Vyšší zaměstnanost Vyšší zaměstnanost Povědomí o Corporate Identity Povědomí o Corporate Identity Široká nabídka (zboží/služby) Široká nabídka (zboží/služby) Marketingový výzkum Marketingový výzkum Marketingový mix (Product, Price, Promotion, Placement) (Customer value, Cost to the Customer, Convenience, Comumication) – 4P x 4 C Marketingový mix (Product, Price, Promotion, Placement) (Customer value, Cost to the Customer, Convenience, Comumication) – 4P x 4 C

Internet je globální počítačová síť, která má několik miliónů účastníků a která poskytuje různé služby, zejména přístup k hypertextovým odkazům, elektronickou poštu, audiovizuální přenos, přenos datových souborů a programů atd. Internet je volně organizovaná mezinárodní spolupráce propojených autonomních sítí, která umožňuje komunikaci připojených počítačů díky dobrovolnému přijetí a dodržování standardních protokolů a procedur. Internet nikdo nevlastní ani neřídí Gary Armstrong & Philip Kotler Definice Internetu

Gerilový marketing Zná své zákazníky Zná své zákazníky Pro prodej není rozhodující cena Pro prodej není rozhodující cena Produkty jsou odlišné od konkurence Produkty jsou odlišné od konkurence Nepoužívají se unfair triky prodeje Nepoužívají se unfair triky prodeje Jasný plán komunikace se zákazníky Jasný plán komunikace se zákazníky Dlouholetý zákazník ví co vše firma nabízí Dlouholetý zákazník ví co vše firma nabízí

Pracovní část Vyhledání výrobku na Internetu Název Název Image Image Vlastnosti Vlastnosti Varianty Varianty Související služby Související služby Obal a balení Obal a balení Životní cyklus Životní cyklus Inovace, nebo vývoj Inovace, nebo vývoj Cena Cena Podpora prodeje Podpora prodeje Distribuce Distribuce Nalezení substitutu Nalezení substitutu

Návrh nového zboží a dodavatele pro Výběr kategorie, nebo návrh nové Výběr kategorie, nebo návrh nové Volba cenového rozpětí zboží Volba cenového rozpětí zboží Výběr zboží Výběr zboží Vyhledání dodavatele Vyhledání dodavatele Zjištění ceny a dopravy Zjištění ceny a dopravy Zjištění souvisejících nákladů Zjištění souvisejících nákladů Zajištění popisu a fotodokumentace zboží Zajištění popisu a fotodokumentace zboží Určení koncové ceny zboží Určení koncové ceny zboží Návrh zviditelnění nového zboží Návrh zviditelnění nového zboží

Otázky k tématu Musí všechny firmy splňovat některou z marketingo- vých koncepcí? Musí všechny firmy splňovat některou z marketingo- vých koncepcí? Vyjmenujte několik výrobků a k nim jakou potřebu nebo přání zákazníka splňuje. Najděte jejich substituty. Vyjmenujte několik výrobků a k nim jakou potřebu nebo přání zákazníka splňuje. Najděte jejich substituty. Co si představujete pod pojmy: Co si představujete pod pojmy: - marketing je inovace - marketing znamená přátelskou atmosféru a úsměv - marketing je zaměření na určitou cílovou skupinu - marketing je komunikace

Použité zdroje: 1. SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o., 2005, 340s. ISBN JEDLIČKA, Libor. E-marketing. Přednáška Městská knihovna Studénka. [Online] , www: 2. JEDLIČKA, Libor. E-marketing. Přednáška Městská knihovna Studénka. [Online] , www: 3. KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing – 6. vydání. Grada, 2003, 864s, ISBN Spolupráce: Internetový obchod EleganceShop.cz Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost