1.  Má svoji odbornou společnost v rámci ČLS JEP  Má svoji subkatedru v rámci IPVZ  Nemá svůj obor, jednotný systém vzdělávání RL  Kvalifikace RL.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úhradová vyhláška, a regulace v letech 2009, 2010 a 2011.
Advertisements

Komunikace ve zdravotnictví – potřeba kontaktní sestry Konference nadačního fondu Porozumění Mgr. Alena Šmídová.
Cesta ke kvalitě v praxi
Strategie personálně-poradenské společnosti La Brava
Specializační vzdělávání na lékařských fakultách Pavel Dlouhý.
POSTAVENÍ REVIZNÍHO LÉKAŘE V SOUČASNÉM SYSTÉMU VEŘEJNÉHO ZDRAVOTNÍHO POJIŠTĚNÍ (zpracováno podle Calta,J.: Co ovlivňuje postavení RL v ČR, 5. Slovensko.česká.
Leoš Heger, květen 2011 Reformní kroky MZ ČR. Vývoj příjmů a nákladů systému mld. Kč.
Vzdělávání finanční gramotnosti dospělých
Potřeby jeslí Mgr. Martina Mandáková. Historické shrnutí Výchova, vzdělávání a péče o děti do tří let v institucionálních zařízeních má v našich podmínkách.
Trainee Program SEKUNDA 2013 / 2014 Marie Mourková, Senior HR Business Partner Březen 2013.
Ivan Novák, Katedra pediatrie IPVZ
ČZF 2008 – Řízená péče Právní komentáře
Dnešní možnosti zdravotních pojišťoven při nákupu zdravotní péče Vladimír Kothera generální ředitel Zdravotní pojišťovna METAL-ALIANCE Kladno, září 2005.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
LIDSKÉ ZDROJE A KVALITA Národní konference kvality ve veřejné správě Simeona Zikmundová Brno
Role nelékařů v českém zdravotnictví
Doporučené postupy nebo standardy – aspekty právní
Financování celoživotního vzdělávání zdravotnických pracovníků
Zdravotnictví řízené občanem Pavel Vepřek Tým DG plus.
B i o D a t G r o u p BIOMEDICÍNSKÉ INŽENÝSTVÍ V KONTEXTU NOVÉ LEGISLATIVY Jaromír Cmíral a), Lenka Lhotská b) a) Společnost biomedicínského inženýrství.
Výstupy z Úvodního semináře
Závěrečná konference k individuálnímu projektu „Podpora vzdělávání a supervize u pracovníků v oblasti sociálních služeb a pracovníků v sociální oblasti.
Vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků ve FN Ostrava
Systém vzdělávání v komunitní péči a zajištění kvality poskytované zdravotní péče Michaela Hofštetrová Knotková.
CÍLE A PŘÍNOS MISTROVSKÉ ZKOUŠKY
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Reforma českého zdravotnictví poznámky a připomínky
PROHLUBOVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ LÉKAŘŮ IPVZ Praha.
INDIVIDUÁLNÍ PROJEKT OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ ZDROJE A ZAMĚSTNANOST Prohlubování a zvyšování úrovně odborných znalostí lékařů, zubních lékařů a farmaceutů.
EUROPASS EUROPASS PaedDr. Miroslava Salavcová
VEŘEJNÉ ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ
Pracovní setkání Vzdělávání zdravotnických pracovníků prostřednictvím finančních prostředků z ESF.
Kvalita v českém zdravotnictví
Vzdělávání sociálních pracovníků
Novinky ve specializačním vzdělávání
ČESKÉ ZDRAVOTNICTVÍ NA ROZCESTÍ Josef Vymazal MZ ČR.
VEŘEJNÉ ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ
● Kulatý stůl ke vzdělávání nelékařských zdravotnických povolání Střední a vyšší odborné vzdělávání nelékařských povolání MZ ČR 8. prosince 2014.
Návrh legislativních změn v oblasti náhradní rodinné péče (výstupy projektu) PhDr. Miloslav Macela Praha, 16. června 2015.
1 Systém veřejného zdravotního pojištění © Radek Policar.
Firemní bankovnictví a jeho trh – distribuce a odměňování
Individuální projekty MZ Globální granty Porada hlavních sester ČR Lékařský dům.
Národní soustava kvalifikací: Zaměstnanci dle představ a potřeb zaměstnavatelů Konference k 20 letům výročí A.T.I.C. ČR Ostrava, 7. března 2014.
Jak vybrat ty správné zaměstnance? Bronislava Plesníková, CSR Manager LMC s.r.o.
PRAKTICKÁ ÚČETNÍ Grantový projekt: reg. číslo projektu: CZ.1.07/3.2.07/ realizátor projektu: HM EKOND, spol. s r.o., Ostrava.
OČKOVÁNÍ – vzdělávání PLDD MUDr.Alena Šebková, PLDD, předsedkyně OSPDL ČLS JEP Parlamentní seminář, duben 2015.
Další vzdělávání v sociálních službách Potřeba nebo netřeba?
Financování zdravotnictví v ČR Kde jsme a jak dál? Ladislav Friedrich.
Zdravotnické reformní zákony Mgr. Martin Plíšek náměstek ministra zdravotnictví.
PaedDr. Věra Kolmerová vedoucí oddělení vyššího odborného a dalšího vzdělávání MŠMT konference projektu UNIV 3 Nesuchyně, Aktuální situace.
ŠVÝCARSKÝ SYSTÉM VZDĚLÁVÁNÍ A MOŽNÉ INSPIRACE Z NĚJ PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Seminář „Jak dál v přípravě zákona pro nelékařská zdravotnická povolání“ Výstupy z pracovní skupiny pro nelékařská zdravotnická povolání – směřování, cíl.
Požadavky na průběžné vzdělávání zaměstnanců zdravotnických zařízení
Mezinárodní den sester květen 2009
Úskalí úhradové vyhlášky 2017 z pohledu zdravotnického zařízení
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Koncept poskytování paliativní péče MZČR Konference Kvalita- Bezpečnost- Efektivita MUDr. Martina Novotná ředitelka odboru zdravotních služeb 3. června.
Standardizace odborné zdravotní péče
Právní aspekty výkonu Fyzioterapie
NOVELA ZÁKONA č. 95/2004 Sb. Konference NCO NZO 12. září 2008
„Jediný, kdo může hlasovat, je pojištěnec svýma nohama.“
Úhrady zdravotní péče v sociálních zařízeních
Snídaně s novináři, Účelná a bezpečná farmakoterapie v domovech pro seniory, výsledky tří let realizace projektu PhDr. Ivana Plechatá
PORADENSTVÍ A KONZULTACE KE SPOLEČNÉMU VZDĚLÁVÁNÍ V KAŽDÉM KRAJI
Skupina poskytovatelů následné lůžkové péče Dohodovací řízení pro rok 2020 Společný návrh ZP
Ing. Ladislav Friedrich, CSc.
Budoucnost domácí péče
Skupina poskytovatelů akutní lůžkové péče Dohodovací řízení pro rok 2020 Společný návrh ZP
Poskytovatelé ambulantních stomatologických služeb Dohodovací řízení pro rok 2019 Společný návrh ZP
Transkript prezentace:

1

 Má svoji odbornou společnost v rámci ČLS JEP  Má svoji subkatedru v rámci IPVZ  Nemá svůj obor, jednotný systém vzdělávání RL  Kvalifikace RL a dalších revizních zaměstnanců, úroveň znalostí a jejich rozvoj je v gesci jednotlivých zdravotních pojišťoven 2

 Obecně v principu pravidel pro vzdělávání lékařů v ČR  Nevhodnost vyžadovat specializační vzdělávání po všech RL  Neochota MZ ČR pomoci vzdělávání RL a neznalost kompetencí RL  „Rezervy“ na straně IPVZ Možná cesta?  Zakotvit certifikovaný kurz pro RL do zákona  Stanovit vzdělávací program, akreditovaná pracoviště, garanty - školitele zapojit ZP pod hlavičkou IPVZ ve spolupráci s OS  Zakončení zkouškou, získání certifikátu jako zákonná podmínka pro výkon RL 3

Nepochybné kompetence:  Schvalování úhrady zdravotní služby dle delegace zákona/vyhlášky/smlouvy  Kontrola odůvodněnosti poskytnutí zdravotní služby  Kontrola správnosti vyúčtování hrazených zdravotních služeb dle podmínek smlouvy a právních předpisů „Sporné“ kompetence (nemá RL v kompetenci):  Prostá kontrola VTP, ordinačních hodin, podmínek bonifikace (AKORD, apod.), počtu lůžek  Rozhodnutí o uplatnění revizních nálezů, o uplatnění regulačních srážek  Posuzování postupu lege artis  Rozhodování o nasmlouvání zdravotní služby (rozsahu P2)  Zajišťování péče (hledám, nemám, potřebuji)  Řešení stížností proti postupu při poskytování zdravotních služeb 4

 Zdravotní politika státu - proklientský přístup ZP (informace z call center)  Síť PZS, nastavení smluvních podmínek  Chybějící odůvodněná diferenciace úhrad konkrétních služeb dle „kvality“  Pokřivený SZV, nesrozumitelný systém úhrad  Ne vždy jasná a kontrolovatelná pravidla pro čerpání hrazené zdravotní služby  Chybějící zdravotní osvěta, povinností PZS i pojištěnců  Nevzdělanost zdravotníků (PZS) v pravidlech pro poskytování zdravotních služeb a jejich úhrady 5

 Nízká prestiž RL na půdě plátců i v odborné veřejnosti  Nereálná očekávání zaměstnavatelů  Pracovní náplně  Nedostatek RL – přetíženost, ale i snižování nároků na vzdělání, praxi, schopnosti, …  Malá ochota RL se kontinuálně vzdělávat (věk), učit se nové věci 6

 Neochota PZS respektovat pravidla (obecný fenomén)  Základní neznalost pravidel pro poskytování a úhrady  Neznalost kompetencí RL (ZP)  Snaha o individuální prolamování pravidel či o změnu rozhodnutí RL  Komunikační (ne)dovednosti RL, odborné znalosti RL  Hodnocení práce RL ze strany vedení ZP při komunikaci s PZS nebo jejich zástupci 7

 Nový systém vzdělávání, včetně komunikačních a prezentačních dovedností  Začít u sebe – větší pokora, trpělivost, ochota se vzdělávat, umět komunikovat a naslouchat  Usilovat o společenskou a odbornou prestiž, vzájemná podpora, angažovanost  Osvícenost a podpora na straně zaměstnavatelů 8

Zdar naší konferenci 9