Souhrnná zpráva Konzultační středisko rozvoje a řízení lidských zdrojů v MSP na území hl. m. Prahy Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ECVET v Programu celoživotního učení
Advertisements

Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
2. WORSKHOP „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Karlovy Vary TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN.
Okresní hospodářská komora Louny Datum vzniku:
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Projekt č. 310 Evropská konkurenceschopnost pražské podnikatelské samosprávy Střední podnikatelský stav Ing. Martina Holíková ,
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
JPD 3 CZ / /0370 Posílení konkurenceschopnosti pražských podnikatelů v programech zahraniční rozvojové spolupráce Evropských společenství.
OTEC A SYN mezigenerační vzdělávání v podnikání TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
CZ / /0390 Posílení role Odborového svazu KOVO při zvyšování adaptability jeho členů Příjemce dotace: OBSLUŽNÁ SPOLEČNOST,a.s. Partner: Odborový.
Nové moduly pro řízení inovací reg. č.: CZ.1.07/3.2.02/ října 2014, Plzeň Představení projektu Mgr. Karel Psohlavec.
E VROPSKÁ ROZVOJOVÁ AGENTURA N A Č IHADLE 959/ P RAHA 6 CHCI ČERPAT EVROPSKÉ DOTACE I PO ROCE 2013 PhDr. Jan Hauser Evropská rozvojová agentura.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
CZ / Podpora konkurenceschopnosti a adaptability MSP prostřednictvím systematického modulového vzdělávání a poradenství Středisko služeb.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
CZ / / Konzultační středisko rozvoje a řízení lidských zdrojů v MSP na území hl. m. Prahy Žadatel: KPČR- Regionální sekce pro Prahu.
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Mentoring a Magistrát HR Know - How & Fórum personalistů Ing. Libor Peprný
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Personální funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Seminář č. 6 JUDr. Martin Landa.
CZ / /0329 Interní trenéři – klíč k úspěchu malé firmy AIVD ČR AMSP ČR Ondřej Palán, ,
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
JOB ASISTENT s.r.o.. Hlavní aktivity společnosti: Zpracování a řízení projektů – EU Zpracování a řízení projektů – EU Poradenství Poradenství Outplacement.
Tyto projekty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem státním rozpočtem České republiky 1 „Vzdělávejte se!“ Ing. Blanka Švorcová vedoucí Odboru.
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
CZ / /0318 „Etika podnikání a podniková kultura“ Předkladatel - Svaz průmyslu a dopravy České republiky Partner 1 - Společnost pro etiku.
Nabídka služeb kariérové poradny ZČU Pavla Hrabačková, 12. –
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Regionální individuální projekt Příležitost pro mladé v Olomouckém kraji reg. č. CZ.1.04/2.1.00/ CÍLOVÁ SKUPINA PROJEKTU HODNOCENÍ KLÍČOVÝCH AKTIVIT.
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
”Národní tým expertů ” Dům zahraniční spolupráce Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
374 – Poradenské centrum pro Rating MSP Hospodářská komora hlavního města Prahy Svoboda Jiří, , ESF – JPD.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu IP „Podpora procesu transformace pobytových.
Vzdělávání uchazečů o zaměstnání v oblasti socioekonomických kompetencí CZ.1.04/2.1.00/ Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
CZ / / Program spolupráce malých a velkých firem s důrazem na rozvoj a řízení lidských zdrojů Žadatel: Klub personalistů ČR (KPČR)
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
CZ / /0395 EuroChamber Praha Žadatel:Hospodářská komora hlavního města Prahy Partner: ČBL Komora Kontaktní osoba: Jan Hauser, tel:
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Naše zkušenosti a výsledky v dosavadní projektové činnosti v oblasti řešení problémů nezaměstnanosti a podpory uchazečů o zaměstnání uplatnit se na.
Personální plán pro podnikatelský plán
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Vysoká škola polytechnická Jihlava – veřejná vysoká škola (vznikla v červnu 2004 na základě zákona č. 375/2004 Sb.) – neuniverzitní vysoká škola (celosemestrální.
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
1 Se sousedy k vzdělávání, registrační č. CZ.1.04/2.1.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Projekt Integra Tisková beseda 6. června 2007 Ostrava.
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Závěrečná evaluace vzdělávání cílové skupiny, shrnutí projektu
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
PODPORA SOCIÁLNĚ-PRÁVNÍ OCHRANY DĚTÍ NA KRAJSKÉM ÚŘADĚ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE II Metodické setkání na téma „Standardy kvality sociálně-právní ochrany na.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Kariérové poradenství a podnikavost
Transkript prezentace:

Souhrnná zpráva Konzultační středisko rozvoje a řízení lidských zdrojů v MSP na území hl. m. Prahy Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Základní údaje o projektu  Název projektu: Konzultační středisko rozvoje a řízení lidských zdrojů v MSP na území hl. m. Prahy  Číslo projektu CZ / /0333

Základní cíl projektu Zlepšit úroveň odborných znalostí a dovedností i úroveň informovanosti zaměstnanců a zaměstnavatelů, především malých a středních podniků a začínajících podnikatelů, vytvořením a aktivitami konzultačního střediska rozvoje a řízení lidských zdrojů při Regionální sekci Klubu personalistů ČR. Tím zároveň přispět k zavádění standardních a transparentních způsobů řízení lidských zdrojů a ke zvyšování konkurenceschopnosti a adaptibility MSP.

Klíčové oblasti aktivit  Obecné poradenství, zaměřené zejména do oblasti lidských zdrojů – kromě „klasických témat“ i další (problematika trhu práce, zaměstnávání absolventů škol, osob se ZPS…)  Podpora RS KPČR pro P a Sč kraj: tým spolupracovníků-konzultantů, training dovedností v oblasti poradenství, rozvoj spolupráce s orgány veřejné i státní správy (ÚP, ŽÚ v Praze).

Zapojené podniky a organizace Příjemce podpory:  KP ČR, o.s. – Regionální sekce pro Prahu a Sč kraj Partneři projektu:  PERSONNEL Service, s.r.o.  Svaz průmyslu a dopravy ČR

Řídící komise a Realizační tým Řídící komise  Ing. Jaroslav Berka  Ing. Milan Beneš  Mgr. Bohdana Vybíralová  Mgr. Ivan Paul Realizační tým  Ing. Milan Beneš  Mgr. Bohdana Vybíralová  Ing. Ing. Jaroslav Berka  Jana Beranová

Schéma řízení projektu Řídicí komise Partneři Realizační tým MSP - potřeby Administrativa Specialisté - konzultantiKONZULTACE pro MSP Závěry – hodnocení - náměty různé typy

Ověřované typy konzultací – původní záměr  Skupinové konzultace – praktické semináře:  - 10 základních bloků  10 SK  - na základě ankety – rozšíření  další 3 SK  - přihlašování  Individuální konzultace:  - po celou dobu  - sjednávání  - operativnost (i využití ové komunikace)  Konzultační dny předem vypsané na určitý tematický okruh:  - 5 předem vypsaných  - podmínky účasti (přihláška + problém k řešení)

Vytvoření systému poradenských a informačních služeb  Vytvoření týmu expertů –konzultantů (z velkých podniků, specialistů – odborníků)  Trénink konzultantů/lektorů v prezentačních a konzultačních dovednostech  Obsahová, metodická a didaktická příprava seminářů a konzultací  Získání, projekt a vybavení konzultační místnosti pro konzultace individuální nebo v menší skupině  Zajištění místnosti pro skupinové konzultace

Vytvoření týmu expertů  Ing. Monika Bartoníčková, MBA  Miloslav Čech  Mgr. Liběna Chmelařová  Ing. Stanislav Lidmaňský  PhDr. Ludmila Süssová  Ing. Jarmila Jiříčková  Ing. František Medřický  Ing. Lucie Světlíková  Bc. Kateřina Švábenická  Mgr. Bohdana Vybíralová  Vladimír Vokroj  Ing. Jaroslav Berka  Ing. Vladimír Kubát  Ing. Milan Beneš

Trénink lektorských dovedností  Výběrové řízení  SMARTER Training & Consulting s.r.o.  Absolvovalo 11 účastníků (8+3)  Facilitační a koučovací dovednosti  I:  II:  Certifikáty

Publicita projektu - cíle Hlavní cíle:  Získání členů cílové skupiny - MSP  Prezentace projektu, ale i Konzultačního střediska RS KPČR pro MSP  Informovanost i v dalších regionech ČR (diseminace – seminář MSRS, Kolegium MSRS, RS-SZ) – možné využití i jinde

Publicita projektu - nástroje  Webové stránky KPČR ( a Regionální sekce pro Prahu a Sč. kraj (  Informační letáky  Články v časopisech, regionální noviny MČ města Prahy  Osobní (individuální) prezentace

Publicita projektu – www stránky

Obsahová, metodická a didaktická příprava – tématické okruhy– 10 základních oblastí 1. PP legislativa - klíčová témata zákoníku práce a jejich praktické uplatňování - problémy a rizika: PhDr. Ludmila Süssová 2. Politika zaměstnanosti a trh práce –Ing. František Medřický 3. Bezpečnost a ochrana zdraví při práci – Miloslav Čech 4. Pracovní vztahy (kultura, loajalita, kázeň) - Bc. Kateřina Švábenická 5. Vzdělávání a rozvoj – Ing. Monika Bartoníčková 6. Motivace – Mgr. Liběna Chmelařová (Gennertová) 7. Odměňování zaměstnanců - peněžní i nepeněžní formy, mzdové systémy – Ing. Stanislav Lidmaňský 8. Ekonomika podniku a Zaměstnanecké výhody - Ing. Lucie Světlíková a Ing. Jarmila Jiříčková 9. Organizování, plánování a marketing pro MSP – Vladimír Vokroj 10. Personální a mzdová agenda pro MSP – Ing. Jaroslav Berka

Obsahová, metodická a didaktická příprava skupinových konzultací  Základní témata + podrobné rozčlenění - RT  Úpravy ve spolupráci s vybranými specialisty, „lákavé“ názvy témat, termíny  Ke každému tématu 1 skupinová konzultace-praktický seminář - cca po 4 hodinách  Obsah: základní teoreticko-praktická část  Trénink facilitačních a koučovacích dovedností  Vytvoření pozvánek, přihlášek – rozesílání, www,…  Anketa mezi zapojenými podniky: rozšíření skup. k.

Cílová skupina – zapojené MSP Celkem zapojených MSP 41 Celkem zapojených MSP 41 Počet zam.Poč.podnikůPrům. počet zam. Počet zam.Poč.podnikůPrům. počet zam. 1 – – – – – –

Zapojené MSP – účastníci konzultací Konzultace počet konz. počet osob individuální 4343 skupinové (+KD) Celkem zapojených fyzických osob 212

Obsahová, metodická a didaktická příprava skupinových konzultací - praktických seminářů Místo konání skupinových konzultací ORCO (MBC) Argentinská 38, Praha 7 (jednací místnost – „auditorium“) (jednací místnost – „auditorium“) Individuální konzultace a konzultace v rámci konzultačních dnů Doba konání konzultací (kromě individuálních) vždy od 14:00 do cca 18:00 hodin

Uskutečněné skupinové konzultace – praktické semináře  Ekonomické aspekty podnikání MSP a daně (Světlíková) + Zaměstnanecké výhody a daně (Jiříčková)  Politika zaměstnanosti a trh práce – jaké může mít MSP výhody ze spolupráce s úřady (Medřický)  Bezpečnost a ochrana zdraví při práci v MSP – co se změnilo v souvislosti s platností nového ZP (Čech)  Pracovní vztahy „zaměstnavatel - zaměstnanci“ v MSP (Švábenická)  Organizace a strategie MSP, Marketing – součást řízení MSP (Vokroj)  Motivace zaměstnanců – k vyšší výkonnosti, ke kvalitě,….. (Gennertová)  Odměňování zaměstnanců I – peněžní i nepeněžní formy…. (Lidmaňský)

Uskutečněné skupinové konzultace – praktické semináře - pokračování  Agenda BOZP v malém a středním podniku – co a jak musí MSP vést v této oblasti (Čech) (dodatečně vyžádané téma)  Pracovní právo I – klíčová témata nového ZP a jejich praktické uplatňování (Süssová)  Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců – jeho realizace, financování.. (Bartoníčková)  Efektivnější řízení výkonnosti vašich lidí ve firmě a firmy (Švábenická)  Vedení personální a mzdové agendy v MSP I – způsoby, povinnosti (Berka) Dodatečně zařazené:  Odměňování zaměstnanců II - druhy dohod, další pracovní poměry a změny pracovního zařazení (Lidmaňský)  Vedení personální a mzdové agendy v MSP II – nutná agenda, outsourcing, daně z příjmu, odvody, kontroly (ÚP, FÚ, PSSZ, ZP) (Berka)  Pracovní právo II – porušování pracovních povinností a odpovědnost za škodu (Süssová)

Uskutečněné skupinové konzultace – praktické semináře - pokračování - Jednotná grafická úprava pozvánek s programem a dalšími údaji - Způsob zveřejňování - Přihlašování (přihláška: , fax, telefon)

Vyhlášené konzultační dny čdatumokruhnázev-téma , 11:00 Vztahy: Zaměstnavatel- zaměstnanci Komunikace, hodnocení, pracovní náplně, zvyšování a hodnocení pracovního výkonu atd , 14:00 MSP na trhu práce + Včetně: zaměstnávání cizinců, zaměstnávání osob ZPS Bezpečnost a ochrana při práci + nutné předpisy Orientace zejména na malé a střední podniky, z hledisek co musí, mají a nemusí dělat v této oblasti Pracovní právo I Široké spektrum otázek – proto nutno předem specifikovat Bezpečnost a ochrana při práci + nutné předpisy Orientace zejména na malé a střední podniky, z hledisek co musí, mají a nemusí dělat v této oblasti 6?? Odměňování a motivace zaměstnanců Způsoby, výhody a nevýhody jednotlivých způsobů, daňová problematika v souvislosti se zaměstnaneckými výhodami 7?? Vedení personální a mzdové agendy v MSP Povinnosti při vzniku PP, ochrana osobních údajů, povinné evidence, archivace,…. 8?? Pracovní právo II Porušování pracovních povinností X pracovní kázně

Vyhlášené konzultační dny Prac.vztahy2 Trh práce6 Bezpečnost (2x)10 PP legislativa5 - Původní záměr na ověření: 8 KD - Podmínky: definované (přihláška + problematika ke konzultování - Vyhlašování: www, direct-mail, telefon - Zhodnocení + odstoupení od původního počtu  anketa  SK - ?? Příčiny menšího zájmu

Anketa – témata pro rozšíření počtu SK

Moduly skupinových konzultací - účast

Hodnocení skupinových konzultací – praktických seminářů ze strany účastníků  Písemné hodnocení prováděno ve všech případech u skupinových konzultací prostřednictvím hodnotících formulářů  Výsledky + náměty – lektorům a ŘK  Výsledky (od 1 do 5): většinou velmi dobré „známky“: 1, občas 2, ojediněle 3

Hodnocení skupinových konzultací č.jméno lektora obsah tématu úroveň materiálů odborná úroveň lektora schopnost lektora zaujmout zapojení účastníků celkový průměr 1. Čech Miloslav 1,01,1 1,71,2 2. Chmelařová Liběna, Mgr. 1,31,9 2,01,41,7 3. Jiříčková Jarmila, Ing. 1,2 1,0 1,2 Světlíková Lucie, Ing. 4. Medřický František, Ing. 1,01,41,0 1,61,2 5. Lidmaňský Stanislav, Ing. 1,01,11,01,11,61,2 6. Berka Jaroslav, Ing. 1,31,5 1,82,21,7 7. Bartoníčková Monika, Ing. 1,01,31,01,11,51,2 8. Süssová Ludmila, PhDr. 1,42,11,6 1,4 9. Švábenická Kateřina. Mgr. 1,11,51,11,21,11,2 10. Vokroj Vladimír 1,41,61,21,11,3 Organizační zajištění 1,1

Z konzultací

Průběh individuálních konzultací po celou dobu řešení projektu oblíbená forma často následně po uskutečněné skupinové konzultaci způsoby sjednávání práce s konzultanty – specialisty trvání jednotlivých konzultací vyhodnocování ze strany RT

Individuální konzultace - souhrn

Individuální konzultace - témata

Skupinové konzultace - souhrn

Uskutečněné konzultace - souhrn

Souhrnné zhodnocení - cíle Hlavní cíl: Zlepšit úroveň odborných znalostí a dovedností i úroveň informovanosti zaměstnanců a zaměstnavatelů, především malých a středních podniků a začínajících podnikatelů, vytvořením a aktivitami konzultačního střediska rozvoje a řízení lidských zdrojů při Regionální sekci Klubu personalistů ČR. Tím zároveň přispět k zavádění standardních a transparentních způsobů řízení lidských zdrojů a ke zvyšování konkurenceschopnosti a adaptibility MSP. SPLNĚN

Souhrnné zhodnocení - výsledky  Existuje pilotně ověřený systém poskytování konzultací MSP v oblastech LZ, dále aplikovatelný  Skupina MSP, která se seznámila s možnostmi využívání cest ke zvyšování svých odborných znalostí i dovedností i řešení praktických problémů formou konzultací s odborníky-specialisty  Regionální sekce KPČR jako zdroj informací s vytvořenou základní skupinou lektorů – specialistů v oblasti ŘLZ i dalších oblastí řízení MSP  Webové stránky RS KPČR, jako pravidelný a dnes již řadou MSP vyhledávaný zdroj informací o odborných aktivitách

Souhrnné zhodnocení - výstupy  Vypracované a pilotně ověřené základní materiály – obsahová, metodická a didaktická příprava skupinových konzultací – praktických seminářů v 10 klíčových oblastech  Tým zkušených expertů –konzultantů pro různé typy konzultací  Konzultační středisko pro MSP v rámci činnosti Regionální sekce KPČR, o.s.  Zájem i v dalších regionech: vytvoření konzultačních středisek

Získané zkušenosti  Zapojení zástupců cílové skupiny do přípravy náplně projektu  Zatím nedostatečná znalost a zkušenost MSP s využíváním projektů EU a z toho pramenící náročnost na jejich získání pro zapojení do podobných projektů  Žádané formy: skupinové konzultace obecně zaměřené, individuální konzultace  Konzultační dny – forma, která potřebuje určitý čas a praktické zkušenosti  Původně neočekávaná veliká administrativní náročnost (spojená s organizováním)  Potřeba jistého finančního zázemí řešitele pro zajištění průběžného financování projektu

Děkujeme Vám za pozornost a těšíme se na Vaše náměty a připomínky v diskusi