Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV Úvodní workshop Olomouc, Ing. Lenka Polachová projektová manažerka projektu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
Advertisements

Krajské akční plány Základní východiska
Metodický výklad výzvy
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV Zasedání Regionální stálé konference pro území Olomouckého kraje Olomouc,
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji CZ /0.0/0.0/15_002/
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje Zpráva o postupu příprav Rámce pro investice do infrastruktury Červen 2016 PaedDr. Pavel Schneider, vedoucí.
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Jana Stará
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Základní informace o KAP a MAP 10. března Přehled důležitých zkratek Evropské strukturální a investiční fondy (ESI fondy = ESIF) Krajské akční plány.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Cíl a identifikace výzvy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
MAP – Místní akční plán ORP RK
Strategické řízení a plánování
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Podpora krajského akčního plánování
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Společné setkání „minitýmů“
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání (KAP)
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Krajské akční plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
Analýza potřeb v území.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
4. zasedání PS Vzdělávání pro území Plzeňského kraje
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Polytechnické vzdělávání v praxi
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Návrh KAP č.1
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Od MAP I k MAP II v Plzeňském kraji
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV Úvodní workshop Olomouc, Ing. Lenka Polachová projektová manažerka projektu Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje

Co je Krajský akční plán? Krajský akční plán (KAP) = dokument, který bude určovat, kam bude směřována podpora v OP VVV zejména prostřednictvím šablon + v IROP, stanoví priority podpory a umožní lépe specifikovat témata pro jednotlivé projekty. Soulad s KAP je specifické kritérium přijatelnosti pro projekty v IROP. KAP – týká se SŠ a VOŠ zpracovává kraj za území kraje v rámci individuálního projektu Místní akční plány (MAP) – týká se MŠ a ZŠ zpracovává se za území ORP v kraji, nositeli projektů jsou převážně MAS nebo ORP města – záleží na dohodě v území MŠMT tak prostřednictvím KAP a MAP získá informaci, na co by finanční prostředky OP VVV měly být vydány a na jaké projekty (zjednodušené formy vykazování - šablony) má vyhlašovat výzvy = významný podklad pro zpracování šablon pro školy. Zaměření intervencí prostřednictvím šablon pro MŠ, ZŠ, SŠ a VOŠ bude vycházet z KAP a MAP. Bude-li např. škola zároveň ZŠ a SŠ, tak dva akční plány školy – pro KAP a pro MAP

Projekt KAP Olomouckého kraje MŠMT vyhlásilo výzvu pro kraje na KAP v červenci ROK odsouhlasila podání žádosti na MŠMT Žádost o podporu projektu s názvem „Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje“ byla podána v listopadu 2015 Individuální projekt Projekt je realizován realizačním týmem složeným z pracovníků OSR a OŠMT. Každý kraj má svého garanta KAP. Projekt KAP na 72 měsíců, od do Podstatou projektu je vytvoření KAP OK a jeho realizace, monitoring a vyhodnocování

Aktivity KAP OK Příprava 1. KAP a příprava 2. KAP (cca 1. a 4. rok realizace) Budou zpracovány 2 dokumenty KAP – 1. v roce 2016, 2. v roce V rámci přípravy KAP budou realizovány tyto aktivity: Budování kapacit (pouze 1. KAP) Analýza potřeb v území Analýza potřeb ve školách – probíhala na přelomu roku 2015/2016 Prioritizace potřeb na území kraje (součástí bude i vytvoření Rámce pro podporu infrastruktury a investic – seznam projektových záměrů pro invest. intervence pro IROP) Stanovení cílů rozvoje škol – plány aktivit pro rozvoj vzdělávání ve škole, školní akční plány vzdělávání Tvorba KAP, schválení KAP (1. a 2.) Průběžně budou realizovány workshopy se zástupci škol (všech zřizovatelů) a dalšími relevantními cílovými skupinami.

Role RSK a PS Vzdělávání PS vzdělávání projednává a RSK schvaluje: Rámec pro podporu infrastruktury a investic (seznam projektových záměrů pro investiční intervence pro IROP) Finální podobu KAP (dokument) Další role PS Vzdělávání zaštítění a monitoring realizace KAP mapování situace a potřeb území a škol (z pohledu území), vzdělávacího systému a trhu práce a zaměstnavatelů (potřeby trhu práce) vyhodnocování potřeb škol z hlediska priorit dalšího rozvoje území PS Vzdělávání je složena z povinných zástupců dle metodiky KAP (MŠMT), např. odborný garant KAP, zástupce NIDV, zástupci RT KAP, zástupci jednotlivých typů zřizovatelů, vedení škol, výborní učitelé, zástupci vysokých škol a výzkumu, zástupce MAP, zástupci klíčových zaměstnavatelů, profesních komor a asociací, zástupci neform. a zájmového vzdělávání, RIS3 manažer, zástupci úřadů práce a další

Vytvořený KAP Analytická část – bude zhodnocen současný stav v území minimálně v klíčových oblastech KAP Stanovení priorit – budou popsány priority, které byly zjištěny na základě provedených analýz a popsány priority, které bude akční plánování řešit v daném období Návrh řešení – řešené priority budou dále rozpracovány tak, aby mohly být pro každou z priorit stanoveny konkrétní cíle, které budou mít podobu konkrétních činností – aktivit – pro šablony a pro tematická partnerství a sítě

Aktivity KAP OK Realizace, vyhodnocování a monitoring KAP (cca 2., 3., 5. a 6. rok realizace) 1) Tematická setkávání a monitoring realizace KAP Budou vytvořeny tzv. platformy, na jejich půdorysu se budou setkávat odborníci na daná témata. Povinná témata KAP: podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě podpora polytechnického vzdělávání (přírodovědné, technické a environmentální vzdělávání); podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů rozvoj kariérového poradenství rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání podpora inkluze infrastruktura a investiční vybavení SŠ, VOŠ (oblast podpory přírodovědného a technického vzdělávání, podpora cizích jazyků, konektivity škol a digitálních kompetencí, sociální inkluze, podpora center odborného vzdělávání, podpora celoživotního učení, podpora neformálního a zájmového vzdělávání) Bude vytvořeno 5 platforem (viz barevné rozlišení výše). Případně další nepovinná témata, která vyplynou z prováděných analýz.

Realizace, vyhodnocování a monitoring KAP (cca 2., 3., 5. a 6. rok realizace) 2) Evaluace projektu - v rámci realizace této aktivity bude probíhat vnitřní evaluace KAP, kdy bude vyhodnocována každá aktivita a intervence projektu, bude hodnocen zejména její přínos pro cíle projektu a přínos pro cílovou skupinu projektu. Výstupem této aktivity budou souhrnné zprávy se zhodnocením posunu od výchozího stavu na začátku realizace projektu. 3) Spolupráce s IPs - spolupráce zejména s projektem Metodická podpora procesu tvorby krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání, a to formou úzké spolupráce s přiděleným odborným garantem. Spolupráce se bude týkat všech aktivit projektu. Realizační tým dále bude spolupracovat s těmito projekty: Podpora vytvoření komplexního systému hodnocení, Podpora budování kapacit pro inkluzivní vzdělávání, Podpora zavedení kariérního systému učitele do praxe, Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami, Podpora budování kapacit pro pedagogický leadership na úrovni školy a území. Vedle toho jednou z aktivit projektu Řízení projektu. Aktivity KAP OK

Cílová skupina KAP OK pedagogičtí pracovníci, rodiče dětí a žáků, zaměstnanci veřejné správy a zřizovatelů škol působící ve vzdělávací politice pracovníci organizací působících ve vzdělávání, výzkumu a poradenství pracovníci a dobrovolní pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání nebo asistenčních služeb a v oblasti neformálního a zájmového vzdělávání dětí a mládeže pracovníci popularizující vědu a kutikulární reformu vedoucí pracovníci škol a školských zařízení studenti VŠ (budoucí pedagogičtí pracovníci) veřejnost

Financování KAP OK Podíl EU: 85 % Podíl SR: max. 10 % Spolufinancování ze strany příjemce: min. 5 % Celkové způsobilé výdaje (finanční alokace) projektu jsou ve výši ,00 Kč (dosud neschváleno)

Webové stránky projektu Informace o projektu, prezentace z workshopů budou dostupné na: olomoucky.cz/kap.html olomoucky.cz/kap.html

Kontakty Ing. Lenka Polachová – projektová manažerka ( , RNDr. Bronislava Vláčilová – věcná manažerka ( , Bc. David Mišo, DiS. – finanční manažer ( , Dita Karásková – administrátorka projektu ( ,

Děkuji za pozornost.