Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Kožní soustava Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově „kůže“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vylučovací soustava Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Advertisements

Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Vylučovací soustava Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Kožní soustava Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář) Ročník:1.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Biologie člověka-úvod Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Kompenzační cvičení.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Sladkovodní a mořské ryby Pětilístek: ryby
Komunikace Že si nerozumíme, je normální. Že si porozumíme, je zázrak. neznámý autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 6 Autor: Mgr. Iveta Votápková Hmyz s proměnou dokonalou Pětilístek: slunéčko __________ _____________.
1. Laboratorní práce Pozorování stavby těla savců
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu: VY_32_INOVACE_6C_16_AZ kvíz vylučovací soustava.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 9 Autor: Mgr. Iveta Votápková Geologické děje Pětilístek: Magma
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: Př 8/17 Předmět: přírodopis Ročník: 8.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Dělení ptáků Pětilístek: peří
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Ing. Lubor Dvořák Název: VY_32_INOVACE_05_A_13_Kožní soustava Téma: Biologie člověka Číslo projektu:
pokrývá tělo dospělý – 1,2 až 1,85 m 2  12% hmotnosti těla (4 - 4,5 kg) tloušťka - 0,5 - 4 mm barva kůže – velmi variabilní Kůže.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ J08 TEMA: Oběhový systém, srdce ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je větší? 15 cm30 cm 100 m6000 mm 15 cm3 m.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. V čem se liší? Eva o hmotnosti 54 kg vyšplhala do výšky 4 metrů za 6.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Turistické značky.
Kožní soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_8_Kožní soustava Téma: Přírodověda.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Power jóga.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Atletika.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Plazi – svědkové dávných věků V – CH - D 1. Napiš vše, co znáš a víš.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková 2. Laboratorní práce Etologická pozorování.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Společnost Autor: Mgr. Romana Martináková JAKÝ JE ROZDÍL MEZI SKUPINAMI OBRÁZKŮ?
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: Př 8/04 Předmět: přírodopis Ročník: 8.
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova
VY_32_INOVACE_07_32_VODIČE A NEVODIČE (IZOLANTY)
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
STAVBA TĚLA VY_32_Inovace_09OT- 3 autor: Mgr. Tereza Olejníková
Chování ptáků Pětilístek: potrava
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Výukový materiál VY_52_INOVACE_28_ ploštěnci, hlísti
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Společnost POZNÁVÁME RODINU
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Zdeněk Ogrodník NÁZEV: Soustava kožní TÉMATICKÝ CELEK: Biologie člověka.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
VY_32_INOVACE_04-16 Ročník: VIII. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Přírodověda 5.tř. opakování
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Biologie člověka - KOSTRA
VY_32_INOVACE_07_PR_KOŽNÍ SOUSTAVA
LIDSKÝ ORGANISMUS KOSTRA.
Nezmar a ploštěnka – pracovní list.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Nebuněčné organismy Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou nebuněčných organismů - virů. Materiál.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_13_PŘÍRODOPIS
zpracovaný v rámci projektu
Kožní soustava.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_STAVBA_TELA_ZVIRAT Název materiálu:
Vytvořil: Mgr. Bc. Jan Šindelář
OBĚHOVÁ SOUSTAVA (cévy)
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Kožní soustava Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově „kůže“

Základní informace - pokrývá tělo a odděluje tak vnitřní prostředí organismu od vnějšího prostředí. - z větší části pokryta ochlupením (někdy tzv. srstí -plocha kůže u dospělého člověka dosahuje 1,6 až 1,8 m² - největší orgán lidského těla - síla (tloušťka) lidské kůže se mění od 0,4 do 4 mm (záda) - nejtenčí kůže člověka je na očních víčkách, penisu a také na vlasové části hlavy Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8

Funkce kůže : - ochranná - Termoregulační (pocení) - skladová – ukládání tuku - vylučovací - smyslová (teplo, chlad, tlak, poranění) - resorpční (vstřebávání) - estetická a komunikační (červenání)

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Stavba kůže: Úkol: Vysvětli funkci jednotlivých orgánů a tkání v kožní soustavě. Jaká je funkce základních vrstev?

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Rozděl do skupin na onemocnění a úrazy kůže: - popáleniny - omrzliny - poleptání - rakovina kůže- ekzémy - akné- alergie - bradavice - kožní záněty - opary - lupénka Úkol : Charakterizuj jednotlivé úrazy a onemocnění. Jaká je prevence? Popiš obrázky.

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Úkol: Kdy se nejvíce potíme? Jak poznáme přítomnost roztoče v lidské kůži? Uveď jméno roztoče, který si v lidské pokožce vyvrtává chodbičky.

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Zpětná vazba – malé opakování - test 1.V čem spočívá význam kůže pro člověka? 2.Charakterizuj funkci jednotlivých žláz. 3.Co hrozí člověku, který byl poleptán na větší ploše těla? Vysvětli. 4.Jak ošetříte drobná poranění kůže? 5.Jak vzniká puchýř? Jak ho ošetříme?

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 8. CLIL 1.skin – kůže 2.acne - akné 3.haze – opar

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 9. Použité zdroje Získané informace Google obrázky: