Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

Opakujeme Přesvědčili jsme se: I – elektrický proud – A ( ampér )
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Prosinec 2012
Elektrický proud Kdy vzniká elektrické napětí
Měříme elektrický proud
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Název materiálu: ČAS – výklad učiva.
Měření efektivní hodnoty střídavého proudu a napětí
Škola: ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět:FYZIKA Ročník:9. Anotace: Střídavý proud - měření Prezentace poskytuje podporu při výkladu o.
zpracovaný v rámci projektu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Elektrické jevy I. Elektrický proud Elektrické napětí
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_07_MĚŘENÍ.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
 Téma:  MĚŘÍME ELEKTRICKÝ PROUD  Obrázky  Studijní text  Zajímavosti z tématu  Tajenka  Závěr.
29.1 Elektrický proud Základní fyzikální veličina Značka I
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Digitální učební materiál
Škola:ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět:FYZIKA Ročník:6. Anotace: Elektrický obvod 2 - elektrický proud a elektrické napětí Prezentace.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrický obvod.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením střídavého proudu Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí změřit střídavé veličiny.
Anotace Prezentace, která se zabývá elektrickou prací a energií. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak vypočítat elektrickou.
Elektrický proud a elektrické napětí
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Jméno autora: Jitka Hegerová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2012 Ročník: sedmý Tematická oblast: Dějepis - středověk Téma: Rytířem snadno.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Jméno autora: Eva Směšná Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): říjen 2012 Ročník: osmý Tematická oblast: Matematika - druhá mocnina čísla Téma: Opakování.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/05 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 7. Elektrický proud v pevných látkách - odpor, výkon Název sady:
Jméno autora: Eva Směšná Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Algebra a aritmetika v 6. a 8. ročníku Téma:
MĚŘICÍ PŘÍSTROJE ÚVOD ELEKTRICKÉ MĚŘENÍ. ÚVODNÍ INFORMACE MĚŘICÍ PŘÍSTROJE - přístroje, umožňující změřit požadované elektrické veličiny ZÁKLADNÍ ROZDĚLENÍ.
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
MĚŘENÍ ELEKTRICKÉHO PROUDU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Co je to elektrický proud
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon (odvození)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_FYZIKA
AZ kvíz.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_18 Fyzika.
Elektrická energie, elektrická práce, výpočtové úlohy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Reostat, potenciometr TÉMATICKÝ CELEK:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_19_ELEKTRICKE_MERICI_PRISTROJE
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výkon elektrického proudu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady)
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Transkript prezentace:

Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8. a 9. ročníku ZŠ Téma: Měříme elektrický proud Metodický list (anotace): V úvodu materiálu je stanovena fyzikální veličina, její značka, základní jednotka, značka základní jednotky. Následují další jednotky a převody mezi nimi. Dále tabulka pro orientaci, jak velké proudy řádově prochází jednotlivými spotřebiči a přístroje k měření proudu. Na závěr je pro žáky připraven pracovní list na procvičení převodů mezi jednotkami, který je současně i testem. Vzděl á vac í mate ri á l zpracovaný v r á mci projektů EU pen í ze š kol á m (Operačn í ho programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost)

MĚŘÍME ELEKTRICKÝ PROUD

fyzikální veličina: ELEKTRICKÝ PROUD značka veličiny: I základní jednotka: ampér značka jednotky: A píšeme: I = 1 A

Další jednotky: 1 miliampér 1 mA = 0,001 A = A 1 mikroampér 1 µA = 0, A = A 1 kiloampér 1 kA = A = 10 3 A

Pro představu: žárovka 60 W:I = 0,3 A radiopřijímač:I = 200 mA televize:I = 1 A kalkulačka:I = 100 µA ruční mixér:I = 0,7 A žehlička:I = 5 A trolej tramvaje:I = 250 A elektrická svářečka:I = 1 kA

Elektrický proud měříme ampérmetrem: 1. digitální 2. ručkové

nejvíce se používají digitální ampérmetry, které měří i další veličiny – multimetry schematická značka ampérmetru:

Procvič oblíbené převody: žárovka 60 W:I = 0,3 A =mA =µA radiopřijímač:I = 200 mA = A =kA televize:I = 1 A =mA =µA kalkulačka:I = 100 µA =mA =kA ruční mixér:I = 0,7 A =mA =µA žehlička:I = 5 A =mA =µA trolej tramvaje:I = 250 A = mA =µA elektrická svářečka:I = 1 kA = A = mA

Zdroje: Kolářová, R., Bohuněk, J.: Fyzika pro 8. ročník základní školy, Prometheus, Praha 1999, str