Participace + intencionalita = podnětné vzdělávání Když se ze spotřebitelů stanou spolutvůrci Mgr. Silvie Čermáková Muzeum Vysočiny Jihlava.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aktivity města Chrudim v oblasti podpory rozvoje cestovního ruchu
Advertisements

Active Citizens - komunitní vzdělávání pro střední školy Úvodní setkání učitelů Praha 18. března 2013.
Besedy pro veřejnost a návštěvníky Knihovny Václava Štecha ve Slaném.
Setkání informačních center Zlínského kraje Kroměříž
Volný čas a kultura Kultura pro děti a kultura dětí.
Knihovna v obci - proč? aneb Víme, co máme? Kardašova Řečice říjen 2005 Zlata Houšková.
NZDM KLÍDEK PROSTOR PRO, o. s. Tým sociálních pracovnic
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Projekt: Slované a Velká Morava
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Fakulta prírodných vied Katedra environmentálneho manažérstva Klub ekologické výchovy, o.s. Praha Podmínky a.
ArtParty uvádí. CM (Community Music ltd.) je nezisková organizace zaměřená na moderní hudbu. Sídlí v Londýně a úspěšně působí již od roku Cílem.
Muzejní pedagogika.
Doprovodné programy I. běh ŠMP – Muzejní výstavnictví Mgr. Dagmar Fialová.

STARÉ SPLAVY, BŘEZEN 2012 P O D P O R A T A L E N T O V A N Ý C H S T U D E N T Ů A Ž Á K Ů ( Absolventi gymnázií – potenciál pro rozvoj vědy )
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Proč „komunitní knihovna“ Knihovnická dílna Zlata Houšková.
V ROŽNOVĚ SI NASLOUCHÁME
návštěvníků 300 více než 300 akcí na území celé České republiky 4316 dny otevřených dveří v Praze na 43 místech, v Brně na 16 místech, v mnoha.
Muzeum se specializací na zlato v České Republice
Věrnostní program 2011 Národní památkový ústav a Plzeňský Prazdroj
Alena Gajdůšková - senátorka Talent marketingových komunikací.
21. – LÁZEŇSKÉ DIVADLO LUHAČOVICE. DIVADELNÍ LUHAČOVICE kulturně-vzdělávací akce na konci léta pod záštitou hejtmana Zlínského kraje pořadatel.
Gateshead – město s inspirací Gateshead – město s inspirací Havlíčkův Brod Havlíčkův Brod duben 2004 duben 2004 Zlata Houšková Zlata Houšková.
Ing. Michal Unzeitig ARTIO s.r.o..  Co je Museo24  Vize a cíle  Role společnosti ARTIO  Technické řešení –CIDOC CRM –Sémantický web Obsah.
Webová propagační část RTIS - inspirativní průvodce.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles.
Projekt: Po stopách lovců mamutů PŘEDBĚŽNÝ CÍL Kognitivní: hravou formou seznámit žáky s historickým obdobím pravěku na našem území Afektivní: Emocionální: vlastním prožitkem a osobní
(inspiromat) Městská knihovna Rožnov pod Radhoštěm Pavel Zajíc
Jana Kočová Jana Vítková.  Přilákání turistů do města  Karta zlevní pobyt turistům  Rozšíří možnosti pobytu  Zvedne návštěvnost památek.
Projekt ERNIE Moravská zemská knihovna Mgr. Jan Lidmila.
Autrýč a komunikace v částicové fyzice Máme se tím zabývat? Jak to dělají jinde (ve VB) Jak to (ne)děláme my Jak bychom to měli dělat Jak to organizačně.
EVVO aktivity pro školy
Městská knihovna Sedlčany Strom v nás - lokální historie prostřednictvím sedlčanské knihovny Městská knihovna v Českém Těšíně Konference Další možnosti.
Konference knihovníků Euroregionu Neisse-Nisa-Nysa „SENIOŘI V KNIHOVNÁCH – KNIHOVNY PRO SENIORY V EUROREGIONU NISA“ Městská knihovna Semily 27. až 28.
Domov seniorů T.G.M. Beroun Poskytování sociálních služeb Příspěvková organizace Pod Studánkou Beroun Zpracoval: Marek Paclt.
Galerie umění Karlovy Vary PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE – květen 2016 Edukátorem snadno a rychle? Mgr. Lenka Tóthová.
Trocha historie na úvod začalo to v 90. letech zálibou několika nadšenců pro hlavolamy, kvízy a matematické hádanky 2004 vznik Muzea zábavného poznávání.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Fairtradové město Litoměřice Únor 2011 – komise ZM ustanovila Řídící / pracovní skupinu pro fair trade Duben 2011 – RM schválila Deklaraci.
DĚJEPIS. Základní informace předmět se vyučuje na nižším i vyšším stupni na vyšším gymnáziu možnost volby semináře Kapitoly z dějepisu - dvouletý - jednoletý.
Galerie - prostor pro zábavu i vzdělávání nabídka programů pro střední školy a možnosti spolupráce.
Muzeum jako místo setkávání – prožitek jinak. Regionální muzeum v Litomyšli a jeho aktivity směrem k veřejnosti. Renata Kmošková, programová produkční.
MUZEUM SKLA A BIŽUTERIE V JABLONCI NAD NISOU státní příspěvková organizace zřizovaná Ministerstvem kultury ČR od 60. let 20. století celostátní působnost.
Městská knihovna Rožnov pod Radhoštěm „Město v mé paměti“ Marcela Slížková.
Masarykova univerzita - univerzita s budoucností1 VELETRH PRACOVNÍCH PŘÍLEŽITOSTÍ pro studenty a absolventy vysokých škol v Brně JOBCHALLENGE 2011 Šárka.
DOBŘÍ(Š) V POZNÁNÍ aneb interaktivní poznání historie, kultury a přírody na Dobříši.
MUZEOEDU.CZ jako společná platforma edukačních pracovníků muzeí a galerií Mgr. Pavla Vykoupilová PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE 10. – 11. května 2016.
Strategický plán města Vodňany Setkání představitelů partnerských měst na téma plánování rozvoje Vodňany
KONCEPCE ROZVOJE MÍSTNÍ KULTURY ZLK. ÚKOL č. 1. Koncepce rozvoje místní kultury ve Zlínském kraji na léta Dílčí úkol I – prostorová analýza.
Rozvojová spolupráce Města Litoměřice Únor 2011 – komise ZM ustanovila Řídící/ pracovní skupinu pro fair trade. Duben 2011 – začal mezinárodní.
Galerijní animace na výstavách klasického a současného umění, příklady ze zahraničních i českých institucí. GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky, jaro.
Činnost lektora v Severočeské galerie výtvarného umění v Litoměřicích, příspěvkové organizaci Duben 2016 Zpracovala: PhDr. Olga Kubelková lektorka Severočeská.
Mgr. Z. Flašková, MBA
DALŠÍ MOŽNOSTI KOMUNITNÍ KNIHOVNY
Sdružení AMIGA - Agency for Migration and Adaptation
Desatero problémů – „10P“
Šablony OP VVV a podpora nadání
Autor: Mgr. Eva Procházková
Rekonstrukce Horského hotelu a televizního vysílače Ještěd
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
REGIONÁLNÍ ANALÝZA II ÚKOL 1.
Projekt Podpora žáků s SVP
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144
TŘETÍ FESTIVAL Setkání aktivních seniorů
Přehled o esperantu v českých médiích
Městská knihovna jevišovice
Mgr. Michaela Brábníková Památník Lidice
Společně pro Telč – Piráti a Zelení
Transkript prezentace:

Participace + intencionalita = podnětné vzdělávání Když se ze spotřebitelů stanou spolutvůrci Mgr. Silvie Čermáková Muzeum Vysočiny Jihlava

Jak to začalo Muzeum dosud v rámci edukace nabízelo: Standardní frontální přednášky Přednášky a programy s pracovními listy a využitím expozic Externí programy

O projektu: Doba konání: měsíc září 2014 Místo konání: město Jihlava ulice, kavárna, muzeum Pořadatel: Muzeum Vysočiny Jihlava

Co v tom bude? Mp3 průvodce Pocitová mapa historického centra jako performační prvek Bannery v ulicích evokující sušící se prádlo … a vícežánrové Soboty na dlažbě Procházky a vyprávění Úplně živý průvodce

divadlo četba vzpomínky vyprávění zpěv hudba procházky Sobota na dlažbě A hlavně: příjemná setkání! Káva, čaj

Kdo asi bude náš návštěvník? Náš způsob propagace? Proč to stojí za to? Středoškolák nebo vysokoškolák Plakáty, letáky, pozvánky Produktivního středního věku let Žije v Jihlavě Není stálým či pravidelným návštěvníkem muzea Regionální rozhlasové stanice Facebook Regionální tisk Co umí projekt sám? Bannery v ulicích Tištěný průvodce MP3 průvodce Úplně živý průvodce Pocitová prformační mapa Příjemně strávená sobotní odpoledne Fakta i pověsti o jihlavské historii, jak vám je ještě nikdo nevyprávěl Objevíte místa, kterých jste si zatím nevšímali Obnovená tradice oblíbených historických vycházek

…my to tedy zkusíme!

Co už bylo

STUDENTI O tom byl celý příspěvek… MĚSTO Propagace Obyvatele se vztahem k místu, kde žijí Oživení prostoru – ulic MUZEUM Nový typ akce – KOMUNITNÍ+RODINNÁ Způsob, jak přenést regionální historii do ulic a pře práh muzejních vrat. Vstřícnou image – snížení prahu + muzeum jako příležitost k setkávání = nová kvalita v komunikaci s návštěvníkem Nové příznivce – nové lidi, kteří vědí, kde muzeum je. Nominace do ankety Zlatá jeřabina za kulturní počin 2014 – místo 25, ale za první ročník a počet účastníků je dobré, že to stálo za nominaci. A poslední jsme nebyli ÚČASTNÍK-DIVÁK Zatím se zúčastnila každý rok asi stovka lidí. vtipné minidivadlo kávu, čaj s sebou, půjčovnu pláštěnek a deštníků vždy nějakou pozornost vztahující se k tématu, komentovanou procházku, historické informace, všimne si dosud přehlíženého, souvislostí, proměny reálných míst sblížení, sdílení, vztah Co z toho máme?

Instalace, která zkusí vrátit původní „prádlo“ do ulic = spolutvůrci KOLEMJDOUCÍ a GALERIE Spolupráce s DAMU = spolutvůrci HERCI Spolutvůrci STUDENTI UČITELÉ MĚSTO MUZEUM ÚČASTNÍCI Kdo a jak participuje? Inovace 2016:

Co chystáme? Interaktivní performanční instalace Inovace stávajících divadelních představení V plánu je bližší kontakt se regionálními umělci a literaturou Každý ročník by měl přinést něco nového

další spolupráce se SUPŠ Helenín: testují např. nového interaktivního průvodce expozicemi další rozvinutí interaktivního průvodcovského programu v ulicích – ŠPANĚLSKÝ MAHLER PROJEKTOVÉ DNY s Gymnáziem Jihlava - šoa další uchopení spolupráce s OGV – PŘÍMĚSTSKÝ TÁBOR Léto bez koruny – spolupráce s nízkoprahovým centrem (jiný typ volnočasové edukace) Rozvíjíme potenciál aneb co máme v rukávu Další specifické typy spolupráce: Klíčové kompetence? Podpora a rozvíjení klíčových kompetencí: k učení, komunikativní, sociální a personální

Mgr. Silvie Čermáková Muzeum Vysočiny Jihlava Děkuji za pozornost