Povolání Autor : Mgr. Romana Vítková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_09VR-2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co dělá tvoje maminka a tatínek?
Advertisements

VY_32_INOVACE_33 I AM YOU ARE JÁ JSEM TY JSI.
Přiřaď k pomůcce povolání
ICT Zvuk - tón Anotace: Materiál slouží k seznámení s hudebními pojmy. Prezentace obsahuje úkoly k procvičení pojmů, je prezentována interaktivně.
Rozmanitost přírody Základní společné znaky živých organismů
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
Lékárnička Člověk a jeho zdraví. Lékárnička Člověk a jeho zdraví.
ICT HV POSUVKY Anotace: Materiál slouží k seznámení s posuvkami. Prezentace obsahuje úkoly k procvičení pojmů, je prezentována interaktivně na.
ICT – 2 – 3 – 1 Hudební výchova PL 1 - ukolébavka
Povolání Dospělí lidé chodí do práce. Mají svoji profesi. Lidé, kteří nemají práci, jsou nezaměstnaní. Práce dětí je chodit do školy a učit se. Spoj profese.
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
Anotace Žák se seznámí s aplikací MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže spustit aplikaci MS Word Speciální vzdělávací potřeby.
TÉMA:VYJMENOVANÁ SLOVA PO V Vytvořila: Mgr
ICT – 2 – 3 – 39 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vltava
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
ICT M 5.r. Slovní úlohy – v obchodě Anotace: Prezentace obsahuje cvičení, která slouží k řešení slovních úloh. Prezentace je prezentována interaktivně.
ICT – 2 – 3 – 7 Hudební výchova
Sloh - pohádky Hádej pohádku
Anotace Žák se seznámí s prostředím aplikace MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Orientuje se v prostředí aplikace MS Word Speciální.
Křížovka – povolání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
ICT – 2 – 3 – Hudební výchova
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
ANOTACE Šablona: ICT PRV ČAJZ Silnice Anotace: zásady bezpečného chování na silnici Autor: Mgr. Kateřina Brandejsová Jazyk :Čeština Očekávaný výstup:
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
ICT HV – Realizace písně ve 3/4 taktu
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Anotace Žáci pomocí návodných hesel hádají název pohádky, relaxační část hodiny sloužící ke změně práce a motivace AutorMgr. Eva Dvořáková JazykČeština.
Anotace: Žák si osvojí pojmy bydliště a rodiště. Každý z žáků představí místo svého bydliště (nakreslí a zakroužkuje, jaké instituce se v místě nachází).
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
K ARLOVARSKÝ KRAJ – LÁZNĚ, KTERÉ ZNÁ CELÝ SVĚT VY_32_I NOVACE _11KR-7 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Česko – cestovní ruch VY_32_Inovace_18KR-7 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY VY_32_Inovace_20VA-2 Vypracovala : Mgr. Alena Vaňková ZŠ a MŠ Nedašov, příspěvková organizace.
Čertík Bertík Mgr. Romana Vítková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_11VR-2.
Dagmar Matúšů ZŠ a MŠ Nedašov. Anotace tento výukový materiál obsahuje pracovní postup výroby krabičky na pastelky formou prezentace Autor Dagmar Matúšů.
VY__III/2__INOVACE__130 Prvouka Frýdlant. AnotaceŽák ve skupině sleduje prezentaci se současným komentářem učitele a odpovídá na kladené otázky. V prezentaci.
Jednoduché stroje Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_07NE-8.
S l u n í č k o Autor : Mgr. Romana Vítková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_15VR-2.
HODINY VY_32_Inovace_17VA-2 Vypracovala : Mgr. Alena Vaňková ZŠ a MŠ Nedašov, příspěvková organizace.
Povolání II. VY_32_INOVACE_3A_03 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
ROK – roční období VY_32_Inovace_16VA-2 Vypracovala : Mgr. Alena Vaňková ZŠ a MŠ Nedašov, příspěvková organizace.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Barevný ptáček VY_32_Inovace_14VR-2 Autor : Mgr. Romana Vítková
ZŠ a MŠ Nedašov, příspěvková organizace
Parní stroj VY_32_Inovace_09KR-3
Mgr. Romana Vítková ZŠ a MŠ Nedašov
MISKA NA SLADKOSTI vy_32_Inovace_07MD-2
Práce s papírem a barvami
Jan Amos Komenský VY_32_Inovace_07KR-3
Práce s papírem a drobným materiálem
ZŠ a MŠ Nedašov, příspěvková organizace
Výlet do Prahy VY_32_Inovace_10KR-7
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
ZŠ a MŠ Nedašov, příspěvková organizace
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
RISKUJ! VY_32_Inovace_01MT-3 autor: Mgr. Tereza Mačková
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
PRVOUKA Pracovní činnosti člověka -povolání
Budík VY_32_Inovace_13VR-2 Autor : Mgr. Romana Vítková ZŠ a MŠ Nedašov.
Povrch krychle a kvádru VY_32_Inovace_18SOU-2
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Nad mapou Evropy VY_32_Inovace_05KR-3
Velikonoční ovečka VY_32_Inovace_04MD-2
Obvod obdélníku VY_32_Inovace_09KJ-1
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
Evropská unie VY_32_Inovace_07KR-7
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Transkript prezentace:

Povolání Autor : Mgr. Romana Vítková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_09VR-2

Anotace Materiál obsahuje prezentaci, která slouží jako motivace a úvod do výuky prvouky. Seznamuje žáky s jednotlivými druhy povolání. Autor Romana Vítková Datum zhotovení březen 2012 Jazyk český Očekávaný výstup uvědomuje si význam a potřebnost různých povolání a pracovních činností Speciální vzdělávací potřeby žádné Klíčová slova názvy jednotlivých povolání, pracovní nástroje a nářadí Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity aktivita Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělání základní vzdělávání - první stupeň Typická věková skupina 2.třída Celková velikost 1,37 MB

Míšo, Ríšo, dost lenošení. Do práce! Mně se nechce. Mně taky ne!

Míšo, vynes prosím koš. Až za chvilku.

Ríšo, přines mi prosím ze sklepa brambory. Až sním čokoládu.

To je nápad! Nebudeme muset pracovat. Až vyrostu, budu kouzelníkem. Vyčaruji si všechno, na co si jen pomyslím.

Když budu chtít uvařit, zavolám kuchaře. Když budu chtít dortíček, vyčaruji cukráře.

A necháme se obsluhovat číšníkem. To bude život.

Co to slyším za hloupé nápady. Pamatujte si! Bez práce nejsou koláče. A šup z postele vy lenoši.

Děti, jak se chlapci zachovali? A co vy? Pomáháte doma mamince ? Čím byste chtěly být? Vyprávějte.

Až budete velcí, necháte si postavit dům. Víte, které řemeslníky si musíte zavolat na pomoc? Vyprávějte, obrázky vám napoví.

Víš, kdo s čím pracuje?

námořník řidič kosmonaut pilot hasič příslušník policie Dovedeš pojmenovat jednotlivá povolání?

Která věta patří k obrázku? Pěstuje zeleninu. Vypravuje vlaky. Vaří zeleninové pokrmy v jídelně. Servíruje nápoje a pokrmy. Řídí dopravu nákupních vozíků. Prodává zákazníkům zboží. Rozhoduje o vině a nevině obžalovaných. Zatýká zločince. Pracuje v kostele.

Prodává v obchodě. Natáčí filmy a pohádky. Obsluhuje počítač a vytváří programy. Řídí dopravu. Zjišťuje nové události. Vymetá komíny. Pracuje na zahrádce. Léčí nemocné. Zpívá lidem pro radost.

Kde kdo pracuje? Učitel Lékárník Zahradník Účetní Sadař ve třídě. v lékárně. v zahradě. v kanceláři. v sadu.

Odpovídej: ano – ne. Stolař pracuje se sklem. ne Učitel učí zvířata. Stavbaři staví domy. Krejčí šije boty. Zámečník a stolař jsou řemeslníci. ne ano ne ano

Znáš názvy některých pracovních nástrojů? svěrák šrouby klíč hoblík sekyra šroubovák pila vodováha

Ahoj a zapamatujte si!,,Bez práce nejsou koláče.“

Metodika: Prezentace je motivační, slouží jako doplněk k výkladu učitele o různých druzích povolání. Učitel postupně kliká myší, seznamuje žáky s novým učivem. Na základě obrazového materiálu žáci s učitelem komunikují, prostřednictvím zábavných úkolů si nenásilně rozšiřují znalosti o nové pojmy.

Použité zdroje: 120,000 CLIPART IMAGES. Ideal for home, office and school [CD-ROM]. [Cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. Clker.com [online]. [Cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. Computerclipart.com [online]. [Cit ]. Dostupný na WWW: _SMU.jpg _SMU.jpg AUTOR NEUVEDEN. Vodo-topo-stefan.cz [online]. [Cit ]. Dostupný na WWW: stefan.cz/images/left/instalater-topenar-motiv.pnghttp:// stefan.cz/images/left/instalater-topenar-motiv.png VLASTNÍ TVORBA