Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.1.00/ Ing. Andrea Nytrová
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Moravskoslezském kraji (NatTech MSK) největší krajský projekt v oblasti vzdělávání financovaný z OPVK realizován od do celkové náklady cca 195 mil. Kč 16 partnerských SŠ, z toho 13 odborných; 85 ZŠ žáků základních a středních škol pracovníků v dalším vzdělávání modernizace učeben/dílen/laboratoří, spolupráce se ZŠ, vzdělávání pedagogů, spolupráce se zaměstnavateli, exkurze do podniků, přednášky odborníků z praxe atd.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu NatTech MSK – aktivity projektu 20 typů klíčových aktivit: modernizace učeben/dílen/laboratoří vzdělávání pedagogů, stáže pedagogických pracovníků SŠ na ZŠ a naopak volnočasové aktivity, zaměřené na přírodovědné a technické vzdělávání žáků SŠ a ZŠ vytváření sítí spolupracujících SŠ, ZŠ-ZŠ, SŠ-VŠ zapojení odborníků z praxe tvorba elektronických učebnic využívání technických památek a interaktivních expozic programy vzájemného učení spolupráce ZŠ a SŠ se zaměstnavateli v rámci komunitního rozvoje podpora výuky technických a přírodovědných předmětů na SŠ metodou CLIL, tvorba cizojazyčných slovníků, zapojení rodilého mluvčího/odborníka z praxe do výuky
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Učebny vybudované a inovované Výše investičních prostředků projektu přes 43 milionu Kč.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Nejpřínosnější neinvestiční aktivity v povinné výuce Zapojení odborníků z praxe do výuky Sdílení učeben/dílen/laboratoří SŠ pro povinnou výuku žáků ZŠ Programy vzájemného učení, kde žáci SŠ připravují a realizují pro žáky ZŠ vzdělávací aktivity/projekty
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zapojení odborníků z praxe do výuky K rychlému a efektivnímu transferu potřeb zaměstnavatelů zapojeni odborníci z praxe přímo do výuky žáků kurzy přednášky exkurze terénní praxe workshopy Výuka metrologie v souladu s praxí
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Spolupráce ZŠ a SŠ se zaměstnavateli v rámci komunitního rozvoje Chemie bez (m)učení Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace bylo podpořeno 232 žáků exkurze soustředění
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Příručka dobré praxe
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Děkuji za pozornost
Datum: Zpracovala: Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Aktuální informace k odbornému vzdělávání 8. září 2016 Ing. Andrea Nytrová
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Demografický vývoj 19letých v MSK dle okresů (zdroj ČSÚ) 16 Zdroj: ČSÚ
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Skupiny oborů a obory SŠ, o které je největší zájem Dosažené vzdělání Skupina oborů vzdělání (počet oborů ve skupině) Přihlášení k Zápisové lístky 2015 Nově přijatí Obor vzdělání dle RVP (počet SŠ) Přihlášení k Zápisové lístky 2015 (Nově přijatí s výučním listem 23 Strojírenství a strojírenská výroba (10) H01 Kuchař – číšník (17) Gastronomie, hotelnictví a turismus (2) H01 Mechanik opravář motorových vozidel (12) Osobní a provozní služby (3) H01 Kadeřník (8) Stavebnictví, geodézie a kartografie (10) H01 Strojní mechanik (11) Zemědělství a lesnictví (5) H01 Obráběč kovů (9) s maturitní zkouškou 63 Ekonomika a administrativa (2) M01 Informační technologie (18) Informatické obory (1) M02 Obchodní akademie (13) Strojírenství a strojírenská výroba (5) M01 Strojírenství (7) Obecně odborná příprava (obory lyceí) (6) M01 Zdravotnický asistent (6) Gastronomie, hotelnictví a turismus (3) M01 Elektrotechnika (7) Pozn.: Z analýzy zájmu o obory s maturitní zkouškou byly vyňaty obory vzdělání skupiny 79 Obecná příprava (jedná se o obory gymnázií, o které je největší zájem: přihlášení 5 415; zápisové lístky 2 468; nově přijatí 2 593) 17
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu VÝZVA Implementace Krajských akčních plánů I. předpoklad březen prosinec 2022 Povinné aktivity: Aktivita č. 2: Tvorba školské inkluzivní koncepce kraje – v rámci aktivit bude vytvořen 2 letý plán aktivit vedoucí k podpoře škol rozvíjet potenciál každého jednotlivého dítěte a žáka (vazba na APIV, opatření 2.3) Aktivita č. 3: Implementace plánovaných aktivit k naplnění klíčových témat Krajských akčních plánů. Cílem aktivity je podpora realizace zastřešujících aktivit, které jsou komplementární s aktivitami škol a zároveň s pojetím podpory středního školství v individuálních projektech systémových (jako je například Modernizace odborného vzdělávání) vedoucích k naplnění alespoň jednoho z klíčových témat: Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Podpora polytechnického vzdělávání Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů Rozvoj kariérového poradenství Rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání Podpora inkluze Toho bude dosaženo prostřednictvím následujících podporovaných podaktivit: Např. 3.3 Podnícení zájmu dětí a žáků ze základních škol o technické obory cestou intenzivní spolupráce mezi mateřskými, základními (ZŠ) a odbornými školami (SOŠ/SOU a VOŠ) v regionu s úzkou vazbou na zaměstnavatele. 18
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Šablony SŠ I předpoklad listopad listopad 2017 např. koordinátor spolupráce školy a firem, tandemová výuka – pedagog SŠ + odborník z praxe, pedagog SŠ + pedagog jiné SŠ/pedagog VŠ, DVPP, stáže pedagogů ve firmách, školní asistent, školní psycholog, sociální pedagog, speciální pedagog, asistent učitele cizích jazyků, technický pracovník - navázáno na SDV (Strategie digitálního vzdělávání) 19