Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.1.00/ Ing.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Konference „k projektu Moderní metody profesního vzdělávání“ Martina Volná Krajský úřad Moravskoslezského kraje.
Advertisements

Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v JMK Integrovaná střední škola Sokolnice Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.00/
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Projekt: „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY I ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH I 21. října 2011.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
Projekt Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Libereckém kraji PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI Leoš Křeček.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
1 Podpora odborného vzdělávání Petr BANNERT ředitel odboru středního a vyššího odborného vzdělávání a institucionální výchovy Ministerstvo školství, mládeže.
Setkání expertní skupiny v rámci partnerské sítě TTnet Téma - polytechnické vzdělávání Ing. Tomáš CIMBÁLNÍK Mgr. Petr Paníček Praha,
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Spolupráce středních škol a firem v Pardubickém kraji Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
Cíl a identifikace výzvy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
MAP – Místní akční plán ORP RK
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Realizace vašich potřeb prostřednictvím OP VVV
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Šablony OP VVV a podpora nadání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Polytechnické vzdělávání v praxi
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Šablony pro SŠ a VOŠ výzva I
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Aktuální informace z Evropských strukturálních a investičních fondů
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Krajský metodický kabinet AUTOMOBILNÍ TECHNIKY
Krajský akční plán vzdělávání 1 ÚK
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Setkání kariérových poradců
Představení projektu Implementace KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Workshop 2: Šablony pro střední a vyšší odborné školy
Vítejte na třetí místní konferenci
Informace o projektu IKAP
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
data aktuální ke dni Bc. Petra Razáková
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.1.00/ Ing. Andrea Nytrová

Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Moravskoslezském kraji (NatTech MSK) největší krajský projekt v oblasti vzdělávání financovaný z OPVK realizován od do celkové náklady cca 195 mil. Kč 16 partnerských SŠ, z toho 13 odborných; 85 ZŠ žáků základních a středních škol pracovníků v dalším vzdělávání modernizace učeben/dílen/laboratoří, spolupráce se ZŠ, vzdělávání pedagogů, spolupráce se zaměstnavateli, exkurze do podniků, přednášky odborníků z praxe atd.

Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu

Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu NatTech MSK – aktivity projektu 20 typů klíčových aktivit: modernizace učeben/dílen/laboratoří vzdělávání pedagogů, stáže pedagogických pracovníků SŠ na ZŠ a naopak volnočasové aktivity, zaměřené na přírodovědné a technické vzdělávání žáků SŠ a ZŠ vytváření sítí spolupracujících SŠ, ZŠ-ZŠ, SŠ-VŠ zapojení odborníků z praxe tvorba elektronických učebnic využívání technických památek a interaktivních expozic programy vzájemného učení spolupráce ZŠ a SŠ se zaměstnavateli v rámci komunitního rozvoje podpora výuky technických a přírodovědných předmětů na SŠ metodou CLIL, tvorba cizojazyčných slovníků, zapojení rodilého mluvčího/odborníka z praxe do výuky

Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu

Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Učebny vybudované a inovované Výše investičních prostředků projektu přes 43 milionu Kč.

Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu

Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu

Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Nejpřínosnější neinvestiční aktivity v povinné výuce Zapojení odborníků z praxe do výuky Sdílení učeben/dílen/laboratoří SŠ pro povinnou výuku žáků ZŠ Programy vzájemného učení, kde žáci SŠ připravují a realizují pro žáky ZŠ vzdělávací aktivity/projekty

Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu

Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zapojení odborníků z praxe do výuky K rychlému a efektivnímu transferu potřeb zaměstnavatelů zapojeni odborníci z praxe přímo do výuky žáků kurzy přednášky exkurze terénní praxe workshopy Výuka metrologie v souladu s praxí

Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu

Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Spolupráce ZŠ a SŠ se zaměstnavateli v rámci komunitního rozvoje Chemie bez (m)učení Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace bylo podpořeno 232 žáků exkurze soustředění

Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Příručka dobré praxe

Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Děkuji za pozornost

Datum: Zpracovala: Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Aktuální informace k odbornému vzdělávání 8. září 2016 Ing. Andrea Nytrová

Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Demografický vývoj 19letých v MSK dle okresů (zdroj ČSÚ) 16 Zdroj: ČSÚ

Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Skupiny oborů a obory SŠ, o které je největší zájem Dosažené vzdělání Skupina oborů vzdělání (počet oborů ve skupině) Přihlášení k Zápisové lístky 2015 Nově přijatí Obor vzdělání dle RVP (počet SŠ) Přihlášení k Zápisové lístky 2015 (Nově přijatí s výučním listem 23 Strojírenství a strojírenská výroba (10) H01 Kuchař – číšník (17) Gastronomie, hotelnictví a turismus (2) H01 Mechanik opravář motorových vozidel (12) Osobní a provozní služby (3) H01 Kadeřník (8) Stavebnictví, geodézie a kartografie (10) H01 Strojní mechanik (11) Zemědělství a lesnictví (5) H01 Obráběč kovů (9) s maturitní zkouškou 63 Ekonomika a administrativa (2) M01 Informační technologie (18) Informatické obory (1) M02 Obchodní akademie (13) Strojírenství a strojírenská výroba (5) M01 Strojírenství (7) Obecně odborná příprava (obory lyceí) (6) M01 Zdravotnický asistent (6) Gastronomie, hotelnictví a turismus (3) M01 Elektrotechnika (7) Pozn.: Z analýzy zájmu o obory s maturitní zkouškou byly vyňaty obory vzdělání skupiny 79 Obecná příprava (jedná se o obory gymnázií, o které je největší zájem: přihlášení 5 415; zápisové lístky 2 468; nově přijatí 2 593) 17

Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu VÝZVA Implementace Krajských akčních plánů I. předpoklad březen prosinec 2022 Povinné aktivity: Aktivita č. 2: Tvorba školské inkluzivní koncepce kraje – v rámci aktivit bude vytvořen 2 letý plán aktivit vedoucí k podpoře škol rozvíjet potenciál každého jednotlivého dítěte a žáka (vazba na APIV, opatření 2.3) Aktivita č. 3: Implementace plánovaných aktivit k naplnění klíčových témat Krajských akčních plánů. Cílem aktivity je podpora realizace zastřešujících aktivit, které jsou komplementární s aktivitami škol a zároveň s pojetím podpory středního školství v individuálních projektech systémových (jako je například Modernizace odborného vzdělávání) vedoucích k naplnění alespoň jednoho z klíčových témat: Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Podpora polytechnického vzdělávání Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů Rozvoj kariérového poradenství Rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání Podpora inkluze Toho bude dosaženo prostřednictvím následujících podporovaných podaktivit: Např. 3.3 Podnícení zájmu dětí a žáků ze základních škol o technické obory cestou intenzivní spolupráce mezi mateřskými, základními (ZŠ) a odbornými školami (SOŠ/SOU a VOŠ) v regionu s úzkou vazbou na zaměstnavatele. 18

Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Šablony SŠ I předpoklad listopad listopad 2017 např. koordinátor spolupráce školy a firem, tandemová výuka – pedagog SŠ + odborník z praxe, pedagog SŠ + pedagog jiné SŠ/pedagog VŠ, DVPP, stáže pedagogů ve firmách, školní asistent, školní psycholog, sociální pedagog, speciální pedagog, asistent učitele cizích jazyků, technický pracovník - navázáno na SDV (Strategie digitálního vzdělávání) 19