Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO9 - 14 Datum ověření ve výuce:25. 2. 2011 Téma: Evropská unie Tématický okruh: Nadnárodní společenství Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kandidátské země do EU Chorvatsko Turecko Makedonie Island.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_242_Členské státy EU AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
OSN OSN= organizace spojených národů
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Evropské vlajky 5. ročník
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Evropská unie.
Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod ve výuce III_Shrnutí_Riskuj Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod.
ZEMĚPIS 9. ROČNÍK MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE
VY_52_INOVACE_Z.9.36-hospodářské organizace ve světě-prezentace
EU.
Evropská unie Za předpokladu použití mapy Evropy a psacích potřeb.
Romana Zabořilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_012.
Najdi na slepé mapě Evropy státy podle zadání
STÁTY EVROPSKÉ UNIE Zpracovaly: Jana Kroupová Kristýna Kocarová Kristýna Kocarová.
EVROPSKá UNIE.
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Evropská unie - vznik vznik 1993 na základě Smlouvy o Evropské unii (Maastrichtská smlouva) navazovala na evropský integrační proces od padesátých let.
TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI FAKULTA TEXTILNÍ Katedra hodnocení textilií Kristýna Šlemínová.
Členské státy a jejich hlavní města
Monika Matysová.  Belgie  Nizozemsko  Lucembursko  Itálie  Francie  Německo.
Státy Evropské Unie a podnebí jejich hlavních měst
EVROPSKÁ UNIE.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Monika Matysová.  Belgie  Nizozemsko  Lucembursko  Itálie  Francie  Německo.
Ekonomika pivovarského průmyslu
Historický vývoj EU Petra Henychová.
EVROPSKÁ INTEGRACE.
EVROPSKÁ UNIE.
1.1. EVROPSKÁ MĚNOVÁ INTEGRACE přednáška Ing. Martina Šudřichová KH: Út: 10,30 – 12,00.
Evropská unie EU. Historie Zakladetel Robert Schuman, francouzský ministr zahraničí předložil návrh o sjednocení Evropy. Zakladetel Robert Schuman,
Kapitola 13: Evropské bankovnictví, Evropská centrální banka
1.1. EVROPSKÁ MĚNOVÁ INTEGRACE 1. přednáška Ing. Martina Šudřichová
EU - Hlasování kvalifikovanou většinou Berger Erik
Evropa - obyvatelstvo, EU Tercie Řešení úkol.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
JSEM OBČANEM EVROPSKÉ UNIE Učebnice od s. 14 n.. EUROOBČAN ČR je od roku 2004 členem EU Občané EU mají stejná práva a povinnosti (bez ohledu na to, ve.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F6 - 8 Datum ověření ve výuce: Téma: Elektrování při vzájemném dotyku Tématický okruh: Elektrické vlastnosti.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Autor: Marcela Holíková Anotace: Sada materiálů slouží k úvodu učiva o Evropě a EU. ZEMĚPIS - EU.
EVROPSKÁ INTEGRACE.
EVROPSKÁ UNIE.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
EVROPA EVROPSKÁ UNIE VY_32_INOVACE_07-48 Ročník: VIII. ročník
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
EVROPSKÁ UNIE – VZNIK A VÝVOJ
Pakt stability a růstu EVSE Šárka Horáková.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Dějiny EU Mgr. Vladimír Velešík.
Informační a komunikační technologie Informatika Operační systémy
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Evropská unie Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
EVROPSKÁ UNIE Hlavní orgány (11)
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
„Index vnímání korupce 2016“
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8.ročník 15_Evropská unie, NATO
Mezinárodní vztahy prezentace č.1.
EVROPSKÁ INTEGRACE.
Najdi na mapě : Česko Rakousko Maďarsko Polsko Řecko Německo Švédsko
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
INSTITUCE EVROPSKÉ UNIE
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Rada EU.
Transkript prezentace:

Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO Datum ověření ve výuce: Téma: Evropská unie Tématický okruh: Nadnárodní společenství Vzdělávací obor: Výchova k občanství Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Ročník: devátý Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

ANOTACE Digitální výukový materiál EVROPSKÁ UNIE je součástí výkladové hodiny. Výklad je doplněn obrázky z internetu. Výukový materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Práce je určena na interaktivní tabuli SMART Notebook.

Zpracovala: Mgr. Jitka H ř íbková, ZŠ Dyjákovice

 Mezinárodní evropská organizace  Sdru ž uje evropské státy  Vznikla v Maastrichtu  Má 27 č len ů  Č R - kv ě ten 2004  M ě na – euro – 17 zemí (tvo ř í tzv. eurozónu)  Č eský eurokomisa ř ( ) Vladimír Špidla pro zam ě stnanost a sociální v ě ci rovné p ř íle ž itosti

Belgie Francie Itálie Lucembursko Nizozemsko Německo Dánsko Irsko Velká Británie Řecko Portugalsko Španělsko Finsko Rakousko Švédsko Estonsko Kypr Litva Lotyšsko Malta Maďarsko Polsko Slovensko Slovinsko Česká republika Bulharsko Rumunsko

 p ř enesení n ě kterých pravomocí národ- ních stát ů na Evropské spole č enství  vytvo ř ení spole č ného trhu a hospodá ř - ské a m ě nové unie  podpora rozvoje a r ů stu hospodá ř ství, zam ě stnanosti, konkurenceschopnosti  zlepšování ž ivotní úrovn ě a kvality ž ivotního prost ř edí – ochrana Ž P  udr ž ení míru

 politická kritéria:  politická kritéria: kandidátská zem ě musí mít stabilní instituce zajiš ť ující demokracii, právní stát, dodr ž ování lidských práv a práv menšin  ekonomická kritéria:  ekonomická kritéria: zem ě musí mít fungující tr ž ní ekonomiku schopnou se vypo ř ádat s konkuren č ními tlaky uvnit ř EU  kritéria p ř ijetí :  kritéria p ř ijetí : zem ě musí být schopná p ř ijmout závazky vyplývající z č lenství, v č etn ě cíl ů politické, hospodá ř ské a m ě nové unie

 Hrachovcová, M. a kol., Ob č anská výchova pro 9. ro č ník, OLOMOUC, 2004  