NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_14.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VLASTNOSTI SCHOPNOSTI DOVEDNOSTI
Advertisements

PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Schopnosti. Schopnost Je psychická vlastnost, která umožňuje člověku naučit se určitým činnostem a úspěšně je vykonávat. Utváří se na podkladě biologické.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Schopnosti, nadání a talent
PSYCHICKÉ VLASTNOSTI OSOBNOSTI
Schopnosti Milana Reichlová.
Schopnosti Pavel Šuranský.
Schopnosti.
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Struktura osobnosti Daniel Dvořák, C4A.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_08.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_17.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_04.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_18.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_04.
Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen  Definice  Rozdělení  Schopnosti  Temperament  Charakter.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_15.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_15 Odraz.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_04.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_20_Vznik.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_11.
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_03 přívlastek
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Kateřina Křížová
Výkonové vlastnosti osobnosti I. část vlohy a schopnosti
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_04
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07 Vlastnictví majetku
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_20 Klasicismus
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_02 Peníze
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_09
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_07 RKZ
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_04 Hmotnost
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_10 Společenské normy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_06 Vztahy mezi lidmi
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_10
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_02 předmět
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_18 poměr příčinný
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_19 poměr důsledkový
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_01
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_19 J.A. Komenský
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_12 Romantismus Rusko
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_14
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_17 Realismus Francie
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_12 Komunikace
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_16
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_02
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_14 Osobní vlastnosti TEMA : Občanská výchova pro sedmý ročník ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011

 Výukový materiál je určen žákům sedmého ročníku základní školy  Autor: Mgr. Kateřina Křížová  Jazyk: čeština  Očekávaný výstup: žák je schopen vysvětlit, co je to vlastnost, je schopen definovat pojem dovednost, schopnost  Klíčová slova: schopnost, dovednost, talent, nadání, genialita, IQ  Druh učebního materiálu: prezentace – využití interaktivní tabule  Klíčové kompetence: kompetence k učení, řešení problémů, komunikativní Na výukový materiál reagovali žáci podle očekávání

 vlastnosti člověka se projevují v jeho chování a jednání  vlastnostmi se lidé od sebe liší – různé vlastnosti – různé chování, jednání

 ke každému písmenu svého jména vymysli vlastnost – aby odpovídala skutečnosti příklad: jméno Josef J - ješitný O – obětavý S – srandista E - energický F - flegmatik

= vlastnosti osobnosti, které jsou předpokladem pro úspěšné vykonávání nějaké činnosti - vrozené schopnosti = vlohy

 nadání = souhrn nadprůměrně vyvinutých schopností potřebných pro vykonávání určité činnosti  talent = nadprůměrné nadání  genialita = mimořádně rozvinutý talent, umožňuje vytvářet vrcholná díla

Intelekt = schopnost myšlení, schopnost tvořit správně myšlenky Inteligence = rozsah určitých poznávacích schopností, které umožňují správně myslet, reagovat, řešit problémy - IQ

= je učením získaná dispozice ke správnému, rychlému a úspornému vykonávání určité činnosti