Jarní setkání těžařů, Přerov 23.02.2012 Kamenivo pro drážní stavby - potřeby a požadavky Ing. Petr Jasanský Správa železniční dopravní cesty, státní organizace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití pryžového granulátu z ojetých pneumatik v silničním stavitelství Ministerstvo dopravy Mgr. Václav Mráz.
Advertisements

Cenové soustavy v Aspe®
Strukturální fondy jako zdroj financí pro komunální investice
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Strategie dopravy MD ČR
APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR
Elektronické učebnice Ing. Zdeněk Pavlík. Hlavním cílem tvorby elektronických učebnic je zlepšení podmínek pro výuku technických oborů, včetně zvyšování.
Čerpání prostředků OPD 1, investice SŽDC
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
Veřejné projednávání PÚR ČR září  Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové.
Jak specifikovat beton a další produkty
1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.
Priority ve vzdělávání jsou dané legislativou možnostmi finančních prostředků státního a krajských rozpočtů možnostmi čerpání fondů EU aktuálním vývojem.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Silnice nebo železnice
Vnitroorganizační normy
1www.eav.cz Energetická agentura Vysočiny, z.s.p.o. Ing. Michaela Bačáková EAV, z.s.p.o. Jiráskova 65 Jihlava
K O N F E R E N C E Ministerstva průmyslu a obchodu ČR 14. června 2007 Michnův palác, Praha OPERAČNÍ PROGRAM PODNIKÁNÍ A INOVACE Investice do Vaší budoucnosti.
Standardy pro vrstvy konstrukcí vozovek Ing. Stanislav Smiřinský
ZPŮSOBY FINANCOVÁNÍ A ZPOPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
David PETR, Kateřina VOISOVÁ
ZÁKLADNÍ NORMOVÁ A PŘEDPISOVÁ USTANOVENÍ V OBORU DOPRAVNÍCH STAVEB (POZEMNÍ KOMUNIKACE) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute.
PLÁN ODPADOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ KARLOVARSKÉHO KRAJE 2016 – 2025 Vyhodnocení koncepce z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví Mgr. Alena Kubešová,
Seminář MD ČR, Alena Heinišová Ekonomické hodnocení investičních akcí na SŽDC, s.o.
VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. Zkušenosti z použití TSI za subsystém Řízení a zabezpečení V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. Obsah:  Použité.
Program rozvoje venkova na období možnosti podpor pro obce Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 25. a
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Ceny za projednání mimořádných zásilek Jiří Brunner 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 30. a
1 Nové registry a úpravy stávajících registrů pro oblast vysokého školství a další aktuální témata Hlavní změny v oblasti vykazování v souvislosti s přijetím.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Systém sociálních služeb a sociální práce - stávající stav a návrhy změn Seminář APSS ČR, 15. – , Chotoviny Mgr. David Pospíšil ředitel Odboru.
Výroční zpráva SFDI za rok dubna RozpočetCelkem Národní zdroje Dluhopisový program D47 EUEIB Schválený
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Září 2008Ing. Luboš Dobiáš INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Oblast podpory 1.1 Oblast podpory 1.2 Oblast podpory 1.3 Výzvy k předkládání žádostí Individuálních.
Možná podpora na získání ETV certifikátu z OP PIK Ing. Radek Navrátil, září 2016.
Strukturální fondy – nové možnosti, nové zkušenosti… Ing. Radim Konečný
Seminář pro žadatele Výzva MAS č. 2 PRV
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Odborný seminář: Vliv čerpání finančních prostředků z OP PIK na konkurenceschopnost české ekonomiky Čerpání dotací z Operačního programu Podnikání a.
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Konstrukce a výroba oken
Strategické úkoly MD Pardubice
Směrnice č. V-2/2012 Směrnice upravující postupy Ministerstva dopravy, investorských organizací a Státního fondu dopravní infrastruktury v průběhu přípravy.
Financování dopravní infrastruktury
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny
REVIZE NOREM PRO TRAMVAJOVOU DOPRAVU
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 14. prosince 2016 Liberec.
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Šetření mimořádných událostí v drážní dopravě
Ing. Jiří Kalenský Odbor drážní a vodní dopravy
Regenerace sídlišť Regenerace sídlišť Úprava veřejných prostranství
Průběžné výsledky přípravy VRT
Financování silnic II. a III. třídy
PŘÍPRAVA SOUBORU STAVEB PRAHA - KLADNO S ODBOČKOU NA LETIŠTĚ VÁCLAVA HAVLA KONFERENCE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Jarní setkání těžařů, Přerov Kamenivo pro drážní stavby - potřeby a požadavky Ing. Petr Jasanský Správa železniční dopravní cesty, státní organizace

Obsah : 1.Kamenivo pro drážní stavby – dokumenty s požadavky SŽDC 2.OTP Kamenivo pro kolejové lože 3.Norma EN OTP Kamenivo pro konstrukční vrstvy 5.Kamenivo kolejového lože – skládkování a nakládka kameniva 6.Aktuální investiční akce SŽDC 7.Strategie Ministerstva dopravy

OTP Kamenivo pro kolejové lože, ve znění změny č. 1 (č.j /06-OP, platnost od ) Předpis SŽDC S3 Železniční svršek, díl X - Kolejové lože a jeho uspořádání (změna č. 1 s účinností od ) Technické kvalitativní podmínky staveb státních drah (TKP), Kapitola 7 – Kolejové lože, ve znění změny č. 3 (probíhá novelizace) OTP Šterkopísek, štěrkodrť a recyklovaná štěrkodrť pro konstrukční vrstvy tělesa železničního spodku (č.j /06-OP, platnost od ) Předpis SŽDC S4, příloha 14 – Použití štěrkopísků, štěrkodrtí a minerálních směsí v konstrukčních vrstvách tělesa železničního spodku Kamenivo pro drážní stavby Dokumenty s požadavky SŽDC 3

Revize OTP po vydání novelizace normy ČSN EN Požadavek na deklaraci hodnoty sypné hmotnosti v setřeseném a nesetřeseném stavu 1 x ročně (výzva závazným dopisem) – tato zkouška bude součástí novelizovaných OTP OTP Kamenivo pro kolejové lože 4

EN nyní ukončeno zpracování novelizace ve WG Verze normy FprEN bude zaslána k oficiálním připomínkám prostřednictvím CEN/ÚNMZ V návrhu jsou provedeny změny požadované ze strany ČR (úprava křivek zrnitosti, doplnění kategorií vybraných zkoušek fyzikálních vlastností, …) EN

Nové kamenivo 0/32, zkouška trvanlivosti – otázka nahrazení síranu sodného síranem hořečnatým Nové kamenivo 0/32, zkouška míry zahlinění – posouzení, zda nahradit zkoušku ztráty sušením zkouškou methylenovou modří, případně jednoznačně stanovit případy použití zejména ve vztahu k horninám bazaltového typu Nové kamenivo 0/32 – posouzení návrhu vypustit zkoušky celkové síry, obsahu síranů a chloridů určené pro použití kameniva do stmelených vrstev s pojivy, případně jednoznačně stanovit postup kdy je třeba je požadovat OTP Kamenivo pro konstrukční vrstvy Okruhy témat a námětů pro revizi dokumentu 6

Dořešit způsob určení případného obsahu dolomitu ve výzisku (včetně přílohy 5) Dořešit jednoznačné určení označení recyklované štěrkodrti pro konstrukční vrstvy (jak tomu je u nového kameniva 0/32 – označení „kv“) Diskuse k určení obsahu škodlivin v recyklované štěrkodrti – stanovení stejných podmínek pro zjišťování jako u kolejového lože (frakce 32/63) Opravit chybné znění čl.71 a 77 – kdo provádí počáteční a opakované zkoušky recyklované štěrkodrti – akreditovaná laboratoř autorizované osoby OTP Kamenivo pro konstrukční vrstvy Okruhy témat a námětů pro revizi dokumentu 7

Problémy ve skládkování kameniva – na konci výroby není v násypkách nebo vhodných nízkých skládkách Na konci linky pomocí vynášecího pásu se sype na vyšší hromady (až 12 m). Na pásu je ještě požadovaná zrnitost, ale na takové skládce již tomu tak není – gravitační separace Křivka zrnitosti potom odpovídá způsobu nakládky (uvnitř hromady drobné frakce, na povrchu hrubé frakce) Kamenivo kolejového lože Skladování a nakládka kameniva 8

Přetřídění takových skládek není řešením Vhodné je včasné vyvážení na nízké hromady, po delší době je vhodné jej před nakládkou přetřídit Při sypání do prázdných skládek – zvýšený otluk V posledních letech bylo řešeno několik reklamací na základě výše uvedených skutečností Kamenivo kolejového lože Skladování a nakládka kameniva 9

Aktuální investiční akce SŽDC Vybrané akce s investicí nad 1 mld. Kč 10

Aktuální investiční akce SŽDC Vybrané akce s investicí nad 1 mld. Kč

Vyčerpat Operační projekt doprava (OPD) do 2013 – vázané dotace EU, které nelze přesunout Realizace náhradních projektů – jako záloha pro vyčerpání OPD, kdyby některé projekty nebyly akceptovány Příprava na nové programovací období EU – příprava infrastrukturních projektů Stabilizace rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) za účelem zachování konkurenceschopnosti ČR Strategie Ministerstva dopravy

Pokračování na přípravě a realizaci III. a IV. Koridoru Modernizace železničních uzlů Zavádění moderních systémů zabezpečení a řízení železniční dopravy Strategie Ministerstva dopravy

Strategie Ministerstva dopravy

© Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Děkuji Vám za pozornost