Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Gabriela Jedličková Název materiálu: VY_32_INOVACE_14_37_Obvod čtverce Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1115.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika Obsahy obrazců.
Advertisements

GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Vzdělávací obor: Matematika
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k výkladu vzorců pro výpočty obvodů daných.
Elektronická učebnice - I
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Řípová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Obsahy základních obrazců
Obvody obrazců Za předpokladu použití psacích a rýsovacích potřeb.
26.1 Obsah obdélníku Tatínek chce koupit nový koberec tvaru obdélníku.
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Obvody základních obrazců
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Řípová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vyvození a procvičení učiva
Převody jednotek obsahu
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Jednotky délky Miroslava Maňásková. 1 ABCD 446 cm500 dm4,6 m50 cm 30,46 km0,5 km390 dm39 mm NAJDI DVOJICE 246 dm500 mm50 m460 mm 1390 cm460 m500 m3,9.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vyvození a procvičení učiva
Vyvození a procvičení učiva
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Gabriela Jedličková Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_37_Čtverec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a prostoru, Čtverec.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Obvod rovinných obrazců Pojmenuj geometrické tvary a urči kolik mají.
Základní pojmy: Vlastnosti čtyřbokého hranolu: Čtyřboký hranol má dvě podstavy. Podstavy mají tvar čtyřúhelníku (čtverec, kosočtverec, obdélník, kosodélník,
Obvod a obsah čtverce a obdélníku VY_42_INOVACE_11_02.
Obvod čtverce Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Obvod obdélníku Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Matematika pro 6. ročník Trojúhelník – obvod a obsah Projekt: Hledání nové cestičky k výuce matematiky Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ Autor: Mgr.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Obvod a obsah lichoběžníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_29_M7_lichobeznik_obvod_obsah.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Převody jednotek délky Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu:Pythagorova věta(EUPŠM13),
PODOBNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Matematika a její aplikace - geometrie pro 1.stupeň.
Matematika a její aplikace- geometrie pro 1.stupeň.
EU_42_sada1_03_M_Rovinné útvary3_Šeb
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Matematika a její aplikace - geometrie pro 1.stupeň.
Anotace: Prezentace slouží k procvičování převodů jednotek.
Anotace: Prezentace slouží k pochopení geometrického pojmu
PODOBNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
Autor: Mgr. Svatava Juhászová datum: Název: VY_52_INOVACE_01_FYZIKA
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
TÉMA: Obvod trojúhelníku
Oplocení.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obsah čtverce
Čtverec, obdélník 1) V obou obrazcích vyznač úhlopříčky. a) Doplň: úhlopříčky obdélníku úhlopříčky čtverce b) Napiš vlastnosti úhlopříček čtverce.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_18_rovinné obrazce
Anotace: Prezentace slouží k pochopení geometrického pojmu
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Zopakujeme si jednotky délky, které už znáš.
Geometrické tvary.
Převody jednotek délky
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Převody jednotek délky
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Gabriela Jedličková Název materiálu: VY_32_INOVACE_14_37_Obvod čtverce Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Prezentace slouží k seznámení s geometrickým pojmem obvod čtverce a procvičování učiva. Matematika a její aplikace - geometrie pro 1.stupeň. DUM zveřejněn na

Obvod geometrického obrazce je číslo, které udává hranice geometrického útvaru (např. čtverce). Obvod geometrického obrazce je číslo, které udává hranice geometrického útvaru (např. čtverce).

Jestliže strany ABCD označíme písmeny malé abecedy, budou se všechny strany nazývat podle prvního písmene čtverce a zapisovat malým písmenem (zde to budou strany a).Jestliže strany ABCD označíme písmeny malé abecedy, budou se všechny strany nazývat podle prvního písmene čtverce a zapisovat malým písmenem (zde to budou strany a). A B DC a a aa

Obvod čtverce se rovná součtu jeho stran nebo čtyřnásobku délky jeho stran (nezapomeň, čtverec má všechny strany shodné). Obvod čtverce se rovná součtu jeho stran nebo čtyřnásobku délky jeho stran (nezapomeň, čtverec má všechny strany shodné). Uvádíme ho v jednotkách délky (mm, cm, dm, m, km). Uvádíme ho v jednotkách délky (mm, cm, dm, m, km). Obvod značíme malým písmenem „o˝. Obvod značíme malým písmenem „o˝. Vzoreček pro obvod čtverce: Vzoreček pro obvod čtverce: o = a + a + a + a o = 4. a o = a + a + a + a nebo o = 4. a

Obvod čtverce lze vypočítat dvojím způsobem.

obvod je součet délek jednotlivých obvod je součet délek jednotlivých stran stran o=a+a+a+a o=a+a+a+ao= o=20 cm 5cm 5cm 5cm 5cm

obvod se rovná čtyřnásobku délky jeho stran obvod se rovná čtyřnásobku délky jeho stran o = 4. a o = 4. a o = 4. 5 o = 20 cm 5cm 5cm 5cm 5cm

Vypočítej obvod čtverce. Víš, že strana a měří 9 cm (pracuj se vzorečkem, …pokud si ho pamatuješ). Vypočítej obvod čtverce. Víš, že strana a měří 9 cm (pracuj se vzorečkem, …pokud si ho pamatuješ). o=a+a+a+ao=4.a o=a+a+a+ao=4.a o= o=4.9 o= o=4.9 o=36 cmo=36 cm o=36 cmo=36 cm 1 bod 1 bod (za každý správně splněný úkol získáváš bod)

Vypočítej obvod čtverce. Víš, že strana a měří 150 cm (pracuj se vzorečkem…pokud si ho pamatuješ). Vypočítej obvod čtverce. Víš, že strana a měří 150 cm (pracuj se vzorečkem…pokud si ho pamatuješ). Převeď výsledek na m. Převeď výsledek na m. o=a+a+a+ao=4.a o=a+a+a+ao=4.a o= o=4.150 o= o=4.150 o=600 cmo=600 cm o=600 cmo=600 cm 600 cm= 6 m 2 body 2 body

Ke každému čtverci přiřaď správnou hodnotu jeho obvodu. Které číslo zbude? a=80 mm a=74 mm a=81 mm a=79 mm a=77 mm 308 mm 296 mm 320 mm 304 mm 316 mm 316 mm 324 mm 6 bodů

Dětské hřiště má tvar čtverce, jehož strana měří cm. Kolem celého hřiště bude vystavěn plot. Dětské hřiště má tvar čtverce, jehož strana měří cm. Kolem celého hřiště bude vystavěn plot. a) Kolik metrů plotu bude potřeba? a) Kolik metrů plotu bude potřeba? b) Kolik dílů plotu bude potřeba koupit, b) Kolik dílů plotu bude potřeba koupit, když víš, že jeden díl měří 3 metry? když víš, že jeden díl měří 3 metry? c) Kolik bude stát nákup plotu, c) Kolik bude stát nákup plotu, prodává-li se jeden díl za 750 Kč? prodává-li se jeden díl za 750 Kč?

Dětské hřiště má tvar čtverce, jehož strana měří cm. Kolem celého hřiště bude vystavěn plot. Dětské hřiště má tvar čtverce, jehož strana měří cm. Kolem celého hřiště bude vystavěn plot. a) Kolik metrů plotu bude potřeba? a) Kolik metrů plotu bude potřeba?o=4.a o= o=6 000 cm cm = 60 m cm = 60 m Bude potřeba 60 metrů plotu. 2 body Bude potřeba 60 metrů plotu. 2 body hřiště plot plot cm

Dětské hřiště má tvar čtverce, jehož strana měří cm. Kolem celého hřiště bude vystavěn plot. Dětské hřiště má tvar čtverce, jehož strana měří cm. Kolem celého hřiště bude vystavěn plot. Bude potřeba 60 metrů plotu. Bude potřeba 60 metrů plotu. b) Kolik dílů plotu bude potřeba koupit, b) Kolik dílů plotu bude potřeba koupit, když víš, že jeden díl měří 3 metry? když víš, že jeden díl měří 3 metry? 60:3=20 60:3=20 Bude potřeba koupit 20 dílů plotu. Bude potřeba koupit 20 dílů plotu. 1 bod 1 bod

Dětské hřiště má tvar čtverce, jehož strana měří cm. Kolem celého hřiště bude vystavěn plot. Dětské hřiště má tvar čtverce, jehož strana měří cm. Kolem celého hřiště bude vystavěn plot. Bude potřeba 60 metrů plotu. Bude potřeba 60 metrů plotu. Bude potřeba koupit 20 dílů plotu. Bude potřeba koupit 20 dílů plotu. c) Kolik bude stát nákup plotu, prodává-li c) Kolik bude stát nákup plotu, prodává-li se jeden díl za 750 Kč? se jeden díl za 750 Kč? = = Oplocení celého hřiště bude stát Kč. Oplocení celého hřiště bude stát Kč. 1 bod 1 bod

Kdo má 13 bodů, je velký šikula a zaslouží si 1*

Použitá literatura: ČÍŽKOVÁ, Miroslava. Matematika pro 3.ročník základní školy [učebnice]. Praha: SPN, 2008, ISBN EIBLOVÁ, Ladislava; MELICHAR, Jan; ŠESTÁKOVÁ, Miroslava. Matematika pro 4.ročník základní školy [učebnice]. Praha: SPN, 2009, ISBN VACKOVÁ, Ivana; FAJFRLÍKOVÁ, Ludmila; UZLOVÁ, Zdeňka. Matematika pro 5.ročník základní školy [učebnice]. Praha: SPN, 2010, ISBN ROSECKÁ, Zdena; RŮŽIČKA, Jiří. Jak je lehká geometrie [učebnice]. Brno: Nová škola, 2005, ISBN Není-li uvedeno jinak, je materiál dílem autorky prezentace. Obrázky použity ze sady Office.