Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Lásko má ! Mám pro tebe růži. Hybaj já chci mamut a!

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková.
Advertisements

České země v pravěku Zpracovala: Mgr. Jana Jelínková.
Prezentace Powerpoint 1 Předmět:ČESKÝ JAZYK, ČLOVĚK A JEHO SVĚT Ročník:4. Tematický okruh:Zpracování informací, život předků na našem území Název učiva:LOVCI.
Vývoj lidoopů a člověka A – giboni (více druhů) B – orangutan C – gorila D – šimpanz učenlivý E – šimpanz bonobo F – člověk Oddělení vývojových linií 1.
Anotace Čtení s porozuměním, schopnost vyhledávat informace z vnějších zdrojů a doplnit tak učební látku Autor Dagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
HOMO SAPIENS. Homo sapiens ( člověk rozumný) žil ve středním paleolitu před let př.n.l. na území Evropy, Afriky a Asie. K tomuto druhu.
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Člověk dnešního typu  Šablona: III/2  Číslo: 67  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Vývoj člověka Australopiték,Člověk zručný, Člověk vzpřímený, Člověk rozumný ; člověk neandrtálský, Člověk dnešního typu.
nejdelší historická etapa archeologie= jediný zdroj informací období vzniku a vývoje člověka, společnosti a kultury.
Člověk neandertálský a jeho pomůcky. Člověk neandertálský Neandertáleci žili odloučeně v Evropě,kde řádili kruté zimy. Po stovky let však tento světadíl.
PRAVĚK. DĚLENÍ PRAVĚKU nejdelší období lidských dějin pravěk dělíme podle materiálu, z jakého lidé dokázali vyrobit nástroje.
Pravěk Vývoj člověka.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
STAVBA TĚLA VY_32_Inovace_09OT- 3 autor: Mgr. Tereza Olejníková
PRAVĚK U NÁS významná naleziště.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
ARCHIMÉDŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_29.
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_5/14_ČLOVĚK A PŘÍRODA
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_18
Přírodopis – 8.ročník VY_32_INOVACE_
Vznik a vývoj člověka.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Informatorium školy mateřské J. A. Komenský 3.část
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Nejbližší předkové člověka Autor: Kamil Bujárek,
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
El Monasterio construido encima de un volcán
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
LOVCI A SBĚRAČI V DOBĚ KAMENNÉ
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
PRVNÍ LIDÉ – 6 .třída.
Les v průběhu roku 2 Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Starověké Řecko – Řecká vzdělanost a věda DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Z dávných dob Lovci mamutů.
NÁZEV ŠKOLY:ZÁKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62
KRAJINA VYSOKÝCH HOR. KRAJINA VYSOKÝCH HOR Ve vysokých horách mrzne a sníh zde padá po celý rok. Sněžná čára je hranice, nad níž v horách již sníh.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ZEMĚPIS - SVĚT Regiony Asie 3
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
PRAVĚK.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Základní škola, Hradec Králové
PRAVĚK.
Doba kamenná.
Původ a Vývoj člověka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi z oblasti původu.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_52_INOVACE_52_ Vývoj člověka – učební text
SAVCI VY_32_INOVACE_06-52 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Vláda prvních Habsburků
ČLOVĚK ROZUMNÝ Člověk vyspělý ( Homo sapiens sapiens)
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_12_ČESKÝ JAZYK
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_35_ČJ4
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Test popis kostry.
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Lásko má ! Mám pro tebe růži. Hybaj já chci mamut a!

Vývoj člověka

Proconsul Afrikanus Je podobný spíše gorile a šimpanzovi než nám. Jeho mozek měl velikost pomeranče. Právě z něho se vyvíjejí všichni „hominidé“. Právě z něho se vyvíjejí všichni „hominidé“. Žili před 17 miliony lety.

Australopithecus 120 cm vysocí. 120 cm vysocí. Byli to mrchožrouti, jedli uhynulé kopytníky, ale nepohrdli ani kořínky. Byli to mrchožrouti, jedli uhynulé kopytníky, ale nepohrdli ani kořínky. Dokázali rovně chodit, běhat a používat nástroje. Dokázali rovně chodit, běhat a používat nástroje. Mozek měli třetinový v porovnání s naším Mozek měli třetinový v porovnání s naším V roce 1974 našli zachovalou kostru Australopitheca a dali mu jméno Lucy podle písničky skupiny Beatles. V roce 1974 našli zachovalou kostru Australopitheca a dali mu jméno Lucy podle písničky skupiny Beatles. Luci s mládětem

Homo habilis Žil přibližně před 2,4 až 1,5 milionem let. Žil přibližně před 2,4 až 1,5 milionem let. Výška okolo 130 cm. Výška okolo 130 cm. Dokázal vyrábět nástroje z kamenů a kostí. Dokázal vyrábět nástroje z kamenů a kostí. Byl to lovec menších zvířat a mrchožrout, živil se morkem kostí a ve smečce odehnal i lva. Byl to lovec menších zvířat a mrchožrout, živil se morkem kostí a ve smečce odehnal i lva. Habilis znamená „zručný“. Habilis znamená „zručný“.

Jeho jméno znamená „člověk dělný“. Jeho jméno znamená „člověk dělný“. Je to první hominid s velkým mozkem. Je to první hominid s velkým mozkem. Byl adaptován na velké vedro. Byl adaptován na velké vedro. Dokázal stopovat kořist. Dokázal stopovat kořist. Používal pěstní klín. Používal pěstní klín. Naučil se rozdělávat oheň Naučil se rozdělávat oheň Jako první člověk se začal dorozumívat slovy. Jako první člověk se začal dorozumívat slovy. Homo ergaster

Homo Erectus Jeho jméno znamená člověk vzpřímený. Jeho jméno znamená člověk vzpřímený. Před jedním milionem let se Homo Ergaster vydal na cestu do Asie. Cesta mu trvala stovky let a když došel do Asie, trochu se změnil a my jsme mu začali říkat Homo Erectus. Před jedním milionem let se Homo Ergaster vydal na cestu do Asie. Cesta mu trvala stovky let a když došel do Asie, trochu se změnil a my jsme mu začali říkat Homo Erectus. Byl prvním Hominidem který opustil rodnou Afriku. Objevoval krásy dalekého západu. Byl prvním Hominidem který opustil rodnou Afriku. Objevoval krásy dalekého západu. Přestal používat pěstní klíny protože v Asii rostl bambus. Přestal používat pěstní klíny protože v Asii rostl bambus. Živil se plody a menšími zvířaty a nebyl vůbec vybíravý, když měl hlad snědl i pavouka. Živil se plody a menšími zvířaty a nebyl vůbec vybíravý, když měl hlad snědl i pavouka. Homo erectus se vydal do Evropy. Homo erectus se vydal do Evropy.

Homo erectus heidelbergensis Žil před tisíci lety. Žil před tisíci lety. Je to evropský Homo Erectus. Je to evropský Homo Erectus. Byl vynikající lovec a používal kopí. Byl vynikající lovec a používal kopí. Žil po celé Evropě, ale nejlépe se mu dařilo v Německu a Maďarsku. Žil po celé Evropě, ale nejlépe se mu dařilo v Německu a Maďarsku. Jeho populace se rozdělila, někteří šli na jih a jiní na sever. Jeho populace se rozdělila, někteří šli na jih a jiní na sever.

Tak pojď srabe. Děti! Bude možná svačina!

Homo neanderthalensis Homo heidelbergensis který šel na sever se za pár tisíc let změnil v Neandrtálce. Tehdy byla celá Evropa zmrzlá planina a Neandrtálec byl na zimu velice dobře adaptován, měl velký nos a malou postavu s širokými žebry. Homo heidelbergensis který šel na sever se za pár tisíc let změnil v Neandrtálce. Tehdy byla celá Evropa zmrzlá planina a Neandrtálec byl na zimu velice dobře adaptován, měl velký nos a malou postavu s širokými žebry. Žil před tisíci lety. Žil před tisíci lety. Neandrtálci byli obávanými lovci. Neandrtálci byli obávanými lovci. Výška něco kolem 160 cm. Výška něco kolem 160 cm.

Homo sapiens sapiens Z heidelbergského člověka, který se vydal na jih, kde bylo horko, se stal Homo sapiens sapiens. Je oproti Neandrtálcovi podstatně vyšší. V jednu dobu byl náš rod na vymření, ale díky naší inteligenci jsme přežili. Z heidelbergského člověka, který se vydal na jih, kde bylo horko, se stal Homo sapiens sapiens. Je oproti Neandrtálcovi podstatně vyšší. V jednu dobu byl náš rod na vymření, ale díky naší inteligenci jsme přežili. Homo sapiens je na světě už 120 tisíc let. Homo sapiens je na světě už 120 tisíc let. Homo sapiens pochází z Afriky a asi před 60 tisíci let se rozšířil do Evropy a Asie. V Evropě žil společně s Neandrtálcem, ale před 25 tisíci lety Neandrtálec vymírá a na celém světě už žije jen jeden typ člověka-ten nejchytřejší HOMO SAPIENS SAPIENS NEBOLI ČLOVĚK MOUDRÝ MOUDRÝ. Homo sapiens pochází z Afriky a asi před 60 tisíci let se rozšířil do Evropy a Asie. V Evropě žil společně s Neandrtálcem, ale před 25 tisíci lety Neandrtálec vymírá a na celém světě už žije jen jeden typ člověka-ten nejchytřejší HOMO SAPIENS SAPIENS NEBOLI ČLOVĚK MOUDRÝ MOUDRÝ.

Co Vytvořil Homo sapiens ? Homo sapiens dokázal vytvořit to, co vidí. Proto nacházíme různé jeskynní malby, sošky Venuší a zvířat. Homo sapiens dokázal vytvořit to, co vidí. Proto nacházíme různé jeskynní malby, sošky Venuší a zvířat. Jeskynní malby Venuše

Fotogalerie Lebka Australopiteka V ledě se našlo zachovalé mamutí mládě. Lebka Homo sapiens

Tak a teď mi slib že tvůj pradědeček nechá toho mýho !

DĚKUJI ZA POZORNOST A S touhle prezentací měl práci: MATĚJ KONRÁD