Vysoká rychlost je největším zabijákem Při každé padesáté nehodě, kterou způsobí řidič „závodník“, zemře jeden člověk. V roce 2008 tak zahynulo 432.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Rychlost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
C) Slovní úlohy o pohybu
ČAS.
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Vytvořil: Robert Kunesch
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
Rychlost rovnoměrného pohybu
Vysoká rychlost největším zabijákem Při každé padesáté nehodě, kterou způsobí řidič „závodník“, zemře jeden člověk. V roce 2008 tak zahynulo 432 lidí,
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Rudolf Novák Jiří Čáha Petra Vančurová Michala Procházková.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
C) Slovní úlohy o pohybu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Nerovnoměrný a rovnoměrný pohyb
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Kinematika 4. PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová
Rychlost rovnoměrného pohybu
VÝPOČET ZLOMKU Z CELKU.
Řešení domácího úkolu ● Ultralehké letadlo se pohybuje rychlostí 360 km/h. Jaká je jeho rychlost v metrech za sekundu (m/s) ? 1 km = 1000 m 1 h =
Rychlost rovnoměrného pohybu
VY_32_INOVACE_432, 22. sada, Prvouka
Kinematika 5. ROVNOMĚRNÝ POHYB I. Mgr. Jana Oslancová
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
1 Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 2.
Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 1.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_17_Slovní úlohy o pohybu.
Okamžitá rychlost Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_54_POHYB TĚLES TEMA: FYZIKA.
Měření rychlosti. Přemýšlej Značka: v(z angl. velocity) Jednotky: (metr za sekundu) nebo Rychlost.
Jakým způsobem lze zjistit, že řidič na dálnici v daném úseku překročil povolenou rychlost 130 km/h? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Procvičování znalostí z rychlosti rovnoměrného pohybu
Grafické znázornění pohybu
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Ing. Ladislav Mišík FUNKCE 9. únor 2013
Slovní úlohy o pohybu postup na konkrétním příkladu
1A Neopatrný turista se příliš naklonil nad propast a upadly mu do ní brýle. Zvuk rozbitého skla se ozval za 3,1 sekundy od začátku pádu. Jak je propast.
Výpočty rezistorů 1. příklad: Vypočítej výsledný odpor rezistorů zapojených za sebou. R1 R2 R3 R4 R7 R6 R5 R1 = 100 Ω R2 = 50 Ω R3 = 25 Ω R4 = 75 Ω R5.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
VY_32_INOVACE_F7-001 FYZIKA 7.ROČNÍK RYCHLOST Název školy
Průměrná rychlost – úlohy II
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Průměrná rychlost VY_32_INOVACE_06_Průměrná rychlost
JIHOMORAVSKÝ KRAJ – PRŮMĚRNÁ RYCHLOST
KLID A POHYB TĚLESA.
Rychlost a dráha rovnoměrného pohybu. Vypracoval: Lukáš Karlík
Pohyb těles-fyzika hrou
Grafické i matematické řešení příkladu na pohybující se tělesa proti sobě. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín.
Fyzika – vyhledávání hodnot z grafů.
Slovní úlohy o pohybu IV. (2 úlohy)
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu.
Autor: Mgr. Monika Kysilková
průměrnou rychlostí se pohyboval?
Rovnoměrný a nerovnoměrný pohyb
Co je pohyb?.
FYZIKA 2.B 9. hodina.
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Transkript prezentace:

Vysoká rychlost je největším zabijákem Při každé padesáté nehodě, kterou způsobí řidič „závodník“, zemře jeden člověk. V roce 2008 tak zahynulo 432 lidí, tedy téměř polovina z celkového počtu mrtvých na našich silnicích. Auto jedoucí 60 km/h má o 9 metrů delší brzdnou dráhu než auto, za jehož volantem sedí řidič dodržující povolenou rychlost. Chodec, do kterého narazí vůz v padesátikilometrové rychlosti, má třikrát větší šanci střet přežít, než pokud jej smete řidič jedoucí o „pouhých“ deset kilometrů rychleji. V sedmdesátce už takřka nemá naději. Žáci, znáte tuto dopravní značku? Co přikazuje řidičům? 50

Petr a Pavel se jednou odpoledne dohodli, že si prověří, jak řidiči dodržují přede- psanou rychlost. Jejich městem vedla poměrně dost frekventovaná silnice, po které jezdily všechny druhy automobilů. Aby se lidé dostali na druhou stranu ulice, musí použít přechod se semafory. Na místě, kde se sešli, byla dokonce stanovena rychlost 30 km/h, protože nedaleko se nacházela základní škola.

Petr a Pavel se postavili podél silnice tak, aby mezi nimi byla vzdálenost 100 metrů. Na tuto vzdálenost se oba dorozumívali mobilem. Jakmile projelo okolo Petra auto, Petr dal mobilem znamení Pavlovi, ten začal stopkami měřit čas a údaje zapisoval do notýsku. Tímto způsobem provedli 5 měření aut.

Doma pak sestavili tabulku: Druh automobilu Dráha s v metrech Čas t v sekundách Fabie 100 m 15 s Dodávka 100 m 20 s Ford 100 m 8 s Kamion 100 m 12 s Fiat 100 m 10 s Jak Petr s Pavlem vypočítají rychlosti sledovaných aut? Řekli si, že všechna auta jela stejnou trasu dlouhou 100 m. Některá auta ujela trasu za kratší, některá za delší čas. Z toho plyne, že auta, u kterých byl naměřen menší čas, jela rychleji. Z učebnice se dozvěděli, že rychlost pohybu určíme tak, že dráhu dělíme dobou pohybu. A tak začali počítat. Zkuste taky vypočítat jednotlivé rychlosti aut: v = s t = = 6,66 m/s V matematicko-fyzikálních tabulkách, kde je vyjádření rychlosti v metrech za sekundu a kilometrech za hodinu, našli tento údaj: km/h30 m/s 8,33

Tabulka jim napověděla, že auta, u kterých vypočítaná hodnota rychlosti bude menší nebo se bude rovnat hodnotě 8,33 m/s, nepřekročili přikázanou rychlost 30 km/h. Auto Fabie dosáhlo rychlosti 6,66 m/s, a proto nepřekročilo přikázanou rychlost. Vypočítejte rychlost dodávky a určete, zda překročila přikázanou rychlost. v = 5 m/s Dodávka nepřekročila rychlost. Vypočítejte rychlost fordu a určete, zda překročil přikázanou rychlost. v = 12,5 m/s Ford překročil přikázanou rychlost. Vypočítejte rychlost kamiónu a určete, zda překročil přikázanou rychlost. v = 8,33 m/s Kamion nepřekročil přikázanou rychlost. Vypočítejte rychlost auta značky Fiat a určete, zda překročil přikázanou rychlost. v = 10 m/s Fiat překročil přikázanou rychlost.

[cit ]. Dostupné pod licencí Public domain na WWW: Zdroje obrázků: [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain na WWW: