Seminář pro žadatele 2. etapa globálních grantů 2. výzva oblast podpory 1.2 Seminář pro žadatele 2. etapa globálních grantů 2. výzva oblast podpory 1.2 Rovné příležitosti dětí a žáků v Ústeckém kraji II
Obecné informace Celková alokace: ,80 Kč Minimální výše podpory Kč Maximální výše podpory Kč
Příjemci podpory Školy a školská zařízení Vysoké školy Sdružení a asociace škol Právnické osoby působící ve vzdělávání a kariérovém poradenství Organizace působící v oblasti volného času dětí a mládeže Města, obce a svazky obcí Nestátní neziskové organizace
Mezi oprávněné předklatele resp. příjemce nepatří příspěvkové org. podřízené MŠMT a ústřední orgány státní správy V případě ZŠ resp. SŠ – nesmí být podpořeny aktivity, na které je čerpáno z oblasti podpory 1.4 resp. 1.5 Specifikace žadatele: - PD OPVK z Příručka pro žadatele o fin. podporu z OPVK verze 7
Cílová skupina Děti a žáci se speciálními vzdělávacími potřebami od 3 let Děti, které předčasně opustily systém počátečního vzdělávání (do 18 let) Děti a žáci nadaní a mimořádně nadaní Rodiče dětí a žáků Pracovníci škol a školských zařízení
Pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání dětí a mládeže a pracovníci organizací působících v oblasti volného času a zájmového vzdělávání dětí a mládeže Pracovníci a dobrovolní pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání nebo asistenčních služeb a v oblasti volného času a zájmového vzdělávání dětí a mládeže
Specifikace cílové skupiny -PD OPVK z příručka Metodika MI OPVK z
Podporované aktivity 1.Uplatňování a zlepšování organizačních forem výuky a vyučovacích metod podporujících rovný přístup ke vzdělávání, včetně tvorby individuálních vzdělávacích plánů, využití ICT a e- learningových aplikací -podpora při vzdělávání dětí a žáků se SVP v běžných školách -tvorba individuálních vzdělávacích plánů
-podpora aktivit škol v přípravě dětí a žáků k přechodu z MŠ na ZŠ a ze ZŠ na SŠ -zapojení nadaných dětí do mezinárodních programů a činností -realizace terapeutických dílen
2.Zvyšování kompetence pedagogických pracovníků pro odstraňování bariér bránících rovnému přístupu všech jedinců ke vzdělávání -vzdělávání odborných pracovníků školských poradenských zařízení, asistentů pedagoga (psychologů, etopedů) v oblasti diagnostiky a poradenství -tvorba metodických materiálů pro žáky s poruchami učení a chování na SŠ
3.Vybudování „záchytné sítě“ pro osoby ohrožené předčasným odchodem ze systému vzdělávání a těch, co se do systému chtějí navrátit -prevence školní neúspěšnosti a předčasných odchodů ze vzdělávání -tvorba metodických materiálů pro výchovné poradce -zlepšení předávání informací mezi rodiči a školou k zamezení předčasných odchodů ze vzdělávání
4.Vzdělávání dětí cizinců žijících na území ČR -předškolní jazyková příprava ČJ dětí cizinců žijících v ČR -tvorba vzdělávacího obsahu pro výuku ČJ -podpora vzdělávání dětí azylantů a žadatelů o azyl -tvorba vzdělávacích metodických materiálů k zajištění individuálního přístupu k jednotlivým etnickým skupinám
5.Podpora neformálního vzdělávání a kompetencí v něm získaných, zdokonalování systému vzdělávání pracovníků NNO a středisek volného času, vytváření vzdělávacích modulů uznatelných jako součást dalšího vzdělávaní -další vzdělávání pedagogických pracovníků volného času zaměřené na multikulturní výchovu -podpora a péče o nadané a talentované děti
Veškeré klíčové aktivity musí být v přímé vazbě na aktivity uvedené ve Výzvě Žádné jiné aktivity podporované nebudou V rámci Výzvy nebudou podporovány aktivity, které jsou podporovány v OP LZZ – tzn. zaměřené na přímou podporu osob ohrožených sociálním vyloučením, na podporu zajištění a dostupnosti sociálních služeb, prevenci kriminality v sociálně vyloučených lokalitách
1.2 – Monitorovací indikátory, které se VYPLŇUJÍ v BENEFITOVÉ žádosti. Kód indikátoruIndikátor Počet podpořených osob v počátečním vzdělávání – dětí, žáků (rodiče dětí, kteří byli odběrateli služeb) Počet podpořených osob – pracovníků v dalším vzdělávání Počet žáků se speciálními vzdělávacími potřebami začleněných do integrovaných tříd Počet žáků se speciálními vzdělávacími potřebami zařazených do běžných tříd Počet podpořených osob – poskytovatelé služeb Počet nově vytvořených/ inovovaných produktů Počet nově vytvořených/inovovaných produktů s komponentou ŽP Počet nově vytvořených/inovovaných produktů s komponentou ICT Počet nově vytvořených/inovovaných produktů výhradně zaměřených na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Rodiče dětí a žáků – indikátor nedělí se na muže a ženu -max. 2 rodiče na dítě Podpořená osoba -získá jakoukoliv formu podpory -v případě poskytnutí více odlišných podpor se započítává tolikrát, kolik podpor bylo poskytnuto Vytvořené/inovované produkty – souhrnný počet všech vytvořených produktů -s komponentou ŽP, s komponentou ICT, zaměřený na žáky se SVP
Specifická kritéria Vazba projektu na Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Ústeckého kraje Aktivity a zaměření projektu zohledňují specifické podmínky dané lokality, v které má být projekt realizován V projektu je využito služeb odborných pracovníků Podpora netradičních forem vzdělávání Synergie aktivit projektu s Regionálním operačním programem NUTS2 Severozápad nebo jinými OP
Povinné přílohy Příloha č. 1 – Doklad o právní subjektivitě žadatele Příloha č. 2 – Stanovisko zřizovatele Příloha č. 3 – Analýza/ šetření potřebnosti realizace projektu
Nepovinné přílohy Příloha č. 4 – Čestné prohlášení o zařazení projektu do IPRM Další nepovinné přílohy- (podrobný popis klíčových aktivit, podrobnější komentář k rozpočtu)
Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost Mgr. Jana Lavičková tel.: