 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/19  Název materiálu: Rondo  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv43/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/11  Název materiálu: Lidová píseň, zlidovělá píseň, umělá píseň  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Poznáváme hodiny.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/01 Název materiálu: Artificiální a nonartificiální hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/02  Název materiálu: Hudba v období pravěku  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/20 Název materiálu: Velmi stručný přehled dějin vážné hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/07 Název materiálu: Osvobozené divadlo Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/08 Název materiálu: 40.léta ve světové populární hudbě Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/06 Název materiálu: 30.léta ve světové populární hudbě Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_08:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební klasicismus.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/12 Název materiálu: Jakub Jan Ryba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/17  Název materiálu: Strunné nástroje  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/15  Název materiálu: Strunné nástroje  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/17  Název materiálu: Leoš Janáček  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/04 Název materiálu: 20.léta ve světové populární hudbě Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_HUDEBNÍ VÝCHOVA_Z ČEHO SE SKLÁDÁ HUDBA? Název: Z.
0 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/08 0 Název materiálu: Komorní soubory I. 0 Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
41 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/06 Název materiálu: Hudební forma
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/11
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/05
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/16
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/09
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/09
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/05
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/09
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/06
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/08
Hudební výrazové prostředky
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/12
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/07 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/01 Název materiálu: Periodizace dějin hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/20
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/02
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/12 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/06
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/11
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/01 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/04  
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/04
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/19 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/14
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/03
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/13
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/14
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/17
Hudba Test Poslech POJMY
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/16 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/18 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/07 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/15 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/10
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/03 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/20
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/10
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/10
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/09
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/15
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/02  
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/17
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/19
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/16 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/07
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/13 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/10
Transkript prezentace:

 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/19  Název materiálu: Rondo  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík

ANOTACE  Škola:Základní škola Brno, Jana Babáka 1  Vypracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík  Období vzniku materiálu: školní rok 2011/2012  Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/19  Vzdělávací oblast: Umění a kultura  Předmět: Hudební výchova  Ročník: IV., V. ročník  Klíčová slova: hudební forma – variace- obecná charakteristika  Předpokládané cíle vedoucí ke klíčovým kompetencím: žák charakterizuje pojem variace, nabyté znalosti prakticky aplikuje při analýze skladeb i při praktických hudebních činnostech  Použité výukové metody: frontální výuka, skupinová práce  Předpokládané pomůcky: notebook, interaktivní tabule  Popis prezentace materiálu: Prezentace Power Point  Způsob hodnocení: ústní  Bibliografie:

Variace

Variace na obložený chlebíček…  Základem každého chlebíčku je veka  Protože má přijít na oslavu mnoho hostů, a také proto, aby talíř s obloženými chlebíčky byl přitažlivý pro oči, je nutné veku různě nazdobit  Protože má někdo rád jen máslo, sýr a salám, udělá hostitel pár chlebíčků pouze s těmito ingrediencemi

 Jiní hosté by na takovém chlebíčku měli rádi i nějakou zeleninu – takže ji hostitel na několik chlebíčků přidá  Další už mají rádi chlebíčky s vlašským salátem – i těm tedy hostitel vyhoví  Labužníci si potrpí na pomazánkách z krabích tyčinek nebo na humrové pomazánce s kouskem citronu navrch

 Tak dokáže hostitel se stále stejnou vekou připravit velkou parádu na hostinu  Dali byste si?

Hudební variace  Podobně jako s chlebíčky je tomu s hudební variací  Skladatel vymyslí nějakou výraznou melodii, nebo si nějakou melodii vypůjčí  Tato melodie má stejný význam jako u chlebíčků veka  Umístí ji na začátek skladby a poté si s ní začne hrát – různě je měnit, zkracovat, prodlužovat, z durové melodie udělá mollovou a naopak

 Vše záleží na jeho fantazii a nápadech, nic není zakázáno  Protože si skladatelé mnohokrát tak dlouho s melodií pohrávají, až není k rozpoznání znovu ji v průběhu nebo alespoň nakonci nechají zopakovat

Co je tedy variace?  Hudební forma, jejímž základem je opakování jedné základní melodie (tématu) v různých obměnách  Melodie by měla být výrazná, dobře zapamatovatelná  Obměňování tématu probíhá nejrůznějšími způsoby, např. zdobením melodie, změnou rytmu, tempa, obrácením melodie atd.

 W.A.Mozart: 12 variací na francouzskou píseň   W.A.Mozart: Sonáta A dur, 1.věta 